Wyświetlanie błędu
-
- Świeżak
- Posty: 21
- Rejestracja: 05 mar 2020, 16:52
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Namysłów
- Auto: Opel
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
Wyświetlanie błędu
Witam,
Wczoraj mechanik wymienił mi tarcze i klocki komplet przód i tył. Auto odebrałem dzisiaj, gdy wracałem do domu zauważyłem ze obroty na biegu jałowym były większe niż zwykle około 1200obrotów. Później przy kolejnej jeździe miałem następujący przypadek : Jechałem około 70 km/h nagle zgasł mi wyświetlacz GID, wyświetliły mi się kontrolki ABS ESP oraz wyłączyło mi się wspomaganie kierownicy. Kiedy zjechałem na pobocze i wyłączyłem silnik odczekałem kilka minut i chciałem go włączyć , niestety nie chciał odpalić tak jakby był słaby akumulator jednak gdy wyłaczyłem silnik i odczekałem kolejne kilka minut silnik odpalił, jednak po chwili znów te same objawy się ukazały. Nie wiem od czego zacząć diagnozę . Dodam ze 2 miesiące temu był wymieniony akumulator. Autko to Zafira B 1.9CDTI 120km 2007r
Wczoraj mechanik wymienił mi tarcze i klocki komplet przód i tył. Auto odebrałem dzisiaj, gdy wracałem do domu zauważyłem ze obroty na biegu jałowym były większe niż zwykle około 1200obrotów. Później przy kolejnej jeździe miałem następujący przypadek : Jechałem około 70 km/h nagle zgasł mi wyświetlacz GID, wyświetliły mi się kontrolki ABS ESP oraz wyłączyło mi się wspomaganie kierownicy. Kiedy zjechałem na pobocze i wyłączyłem silnik odczekałem kilka minut i chciałem go włączyć , niestety nie chciał odpalić tak jakby był słaby akumulator jednak gdy wyłaczyłem silnik i odczekałem kolejne kilka minut silnik odpalił, jednak po chwili znów te same objawy się ukazały. Nie wiem od czego zacząć diagnozę . Dodam ze 2 miesiące temu był wymieniony akumulator. Autko to Zafira B 1.9CDTI 120km 2007r
-
- Świeżak
- Posty: 21
- Rejestracja: 05 mar 2020, 16:52
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Namysłów
- Auto: Opel
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
Udało mi się wypedałowac następujące błędy:
057103
161450
161600
161300
213972
Dodano po 27 minutach 2 sekundach:
Telefoniczna diagnoza mechanika to uszkodzony alternator
057103
161450
161600
161300
213972
Dodano po 27 minutach 2 sekundach:
Telefoniczna diagnoza mechanika to uszkodzony alternator
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2279
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
161450 oznacza - problem z immobilizmem (Podobnie miałem pomogła wymiana cewki IMO ta przy stacyjce ) lecz to może być błąd współdzielony
Lub :Za szybko przekręcasz kluczyk i immo nie nadąża zczytać kod. Oczywiście nie powinno tak być, ale taka już słaba storna AH i ZB. Lekarstwem jest wgranie nowego softu w ASO. Albo po prostu nie przejmowanie się tym.
Lub :Za szybko przekręcasz kluczyk i immo nie nadąża zczytać kod. Oczywiście nie powinno tak być, ale taka już słaba storna AH i ZB. Lekarstwem jest wgranie nowego softu w ASO. Albo po prostu nie przejmowanie się tym.
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2021, 10:26 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2279
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
161600 Stały upierdliwy błąd ciężki do zdiagnozowania !
Błędy 1616 oraz 1614 - " słaby punkt oprogramowania modułu CIM " - tak opisuje to biuletyn techniczny Opla.
Krótko mówiąc , należy przeprogramować moduł CIMa najnowszym oprogramowaniem ( dot. Astry H wyprodukowanych do 2008r) i po kłopocie lub ewentualnie wymienić CIMa.
Błędy 1616 oraz 1614 - " słaby punkt oprogramowania modułu CIM " - tak opisuje to biuletyn techniczny Opla.
Krótko mówiąc , należy przeprogramować moduł CIMa najnowszym oprogramowaniem ( dot. Astry H wyprodukowanych do 2008r) i po kłopocie lub ewentualnie wymienić CIMa.
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2279
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
161300--Gdy akumulator wyczerpał się, immo mogło zostać błędnie zidentyfikowane
213972-tu to może wskazywać wszystko :(błąd magistrali CAN ,a to podświetlanie deski, błąd czujnika pedału gazu ,błąd położenia przepustnicy) generalnie sieje błędami jak akumulator słaby
Więc generalnie wpierw do kontroli zasilanie była zima :Aku ,alternator , kable czy nie ma na nich spadków napięcia
Dodano po 1 minucie 12 sekundach:
213972-tu to może wskazywać wszystko :(błąd magistrali CAN ,a to podświetlanie deski, błąd czujnika pedału gazu ,błąd położenia przepustnicy) generalnie sieje błędami jak akumulator słaby
Więc generalnie wpierw do kontroli zasilanie była zima :Aku ,alternator , kable czy nie ma na nich spadków napięcia
Dodano po 1 minucie 12 sekundach:
samochód-silnik odpala z AKUMULATORA
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Świeżak
- Posty: 21
- Rejestracja: 05 mar 2020, 16:52
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Namysłów
- Auto: Opel
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
Temat do zamknięcia. Alternator nie działał, rozładował akumulator i wyświetlały się kontrolki. Po wymianie alternatora i naładowaniu akumulatora zafira śmiga. Dzięki wszystkim za pomoc