DPF / ADBLUE

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
STARSZY24
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 08 sty 2021, 10:34
Imię: Daniel
Lokalizacja: Cork
Auto: Vauxhall Zafira Tourer SRI Automat
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B20DTH
Gender:

DPF / ADBLUE

#1 Post autor: STARSZY24 »

Witam wszystkich forumowiczow. Byłem przegladaczem teraz i mnie dotknal problem. To moj pierwszy post wiec prosze o przeniesienie jezeli zly dzial. Dpf wypala sie regularnie w zaleznosci od długości pokonywanych dystansow. Srednio co 250km. Czasami 180km czasami 320km. Staram sie nie przerywac wypalania. Podczas ostatniej trasy zapalil sie check engine ale zadnych innych objawow, autko jechalo normalnie. Na krotkim postoju dla pewnosci dolalem ad blue. Zbiornik ma 8litrow a weszlo tylko 3litry. Kontynuacja jazdy nastepnie po jakis 20 min rozpoczal sie proces wypalania (niestety zlapal mnie korek i kilka swiatel i zaobserwowalem niebieski dym z wydechu nigdy wczesniej sie to nie zdazylo. Z okolo 80% wypalilo sie do 19% . Po krotkim postoju powrot do domu i kolejna niespodzianka na komputerze pokladowym informacja zbyt wysoka emisja spalin sprawdz ad blue patrz instrukcja obslugi teraz. Objawow brak, pelna moc jedynie na postoju zauwazylem osad skrystalizowanego adblue na koncowce wydechu. Odczytane błędy P20E8 reducant pressure to low, P20EE Scr catalysts 1B(1) efficiency below threshold. Czy ktos mial podobny problem, co pierwsze sprawdzic czy to pompa ad blue nie daje ciśnienia, czy dpf przytkany?
Ostatnio zmieniony 11 maja 2021, 20:45 przez STARSZY24, łącznie zmieniany 1 raz.

tomek8308
Bywalec
Posty: 173
Rejestracja: 22 cze 2017, 16:36
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira C 1.6CDTI
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B16DTH

#2 Post autor: tomek8308 »

Na pewno problem z AdBlue. Pompa nie daje ciśnienia albo wtryskiwacz przepuszcza. Należało by wykręcić wtryskiwacz i zrobić przez GDS2 próbę ciśnienia i wtrysku wtedy się wyjaśni czy wtryskiwacz trzyma ciśnienie i jakie ciśnienie daje pompa. Ewentualnie podjechać do ASO i zlecić tylko diagnostykę bo jak to pompa to się u nich nie opłaca naprawiać lepiej samemu poszukać innej na allegro lub ebay-u i zlecić to jakiemuś mechanikowi.

STARSZY24
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 08 sty 2021, 10:34
Imię: Daniel
Lokalizacja: Cork
Auto: Vauxhall Zafira Tourer SRI Automat
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B20DTH
Gender:

#3 Post autor: STARSZY24 »

Dzieki za odpowiedz, dzisiaj mam wizyte w warsztacie moze sie cos wiecej wyjasni. Martwi mnie jeszcze to ze przybylo troche oleju, bagnet pokazuje maximum a na pewno bylo troche mniej i od jakiegos czasu zauwazylem osad na turbo przy dzwigni regulacyjnej, jak by spaliny troche tamtedy sie wydostawaly

tomek8308
Bywalec
Posty: 173
Rejestracja: 22 cze 2017, 16:36
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira C 1.6CDTI
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B16DTH

#4 Post autor: tomek8308 »

Co do przybywania oleju to pilnuj wypalania DPF. Trzeba się przyzwyczaić, że jak wypala to trzeba dać mu skończyć nawet na postoju. Gaszenie silnika podczas wypalania skutkuje zrzutem nadmiaru paliwa do oleju.

STARSZY24
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 08 sty 2021, 10:34
Imię: Daniel
Lokalizacja: Cork
Auto: Vauxhall Zafira Tourer SRI Automat
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B20DTH
Gender:

#5 Post autor: STARSZY24 »

Pompa do wymiany, w uzywki nie bede sie bawil bo okazuje sie ze modul byl juz podmieniany. Nowa ponad 3000z😲 tak ze ten...

tomek8308
Bywalec
Posty: 173
Rejestracja: 22 cze 2017, 16:36
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira C 1.6CDTI
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B16DTH

#6 Post autor: tomek8308 »

Poszukaj po numerze GM na ebay-u z doświadczenia wiem że części w Niemczech Anglii czy Belgi są znacznie tańsze niż w polskim ASO. Jak kupowałem czujnik sadzy to w polskim Aso kosztował 1800zł a w angielskim 890zł+100zł wysyłka

STARSZY24
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 08 sty 2021, 10:34
Imię: Daniel
Lokalizacja: Cork
Auto: Vauxhall Zafira Tourer SRI Automat
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B20DTH
Gender:

#7 Post autor: STARSZY24 »

Dzięki za wskazówki :piwo:

maryooo
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 06 wrz 2018, 15:01
Imię: Mariusz
Auto: Zafira C Tourer 1.6 136KM
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B16DTH
Gender:

#8 Post autor: maryooo »

Cześć, udało się kupić pompę do ADBLUE?
A czy ktoś wyłączał układ ADBLUE?
Zastanawiam się czy nic się nie będzie działo po wyłączeniu.

W.M.A.L
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 06 mar 2019, 09:34
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira C 2.0 cdti 170KM Panorama
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B20DTH

#9 Post autor: W.M.A.L »

czy udało się rozwiązać problem z Adblue ? Teraz i mnie coś spotkało. Generalnie w ASO powiedzieli że "chyba pompa ale żeby obserwować". Przebieg 75000 więc nie za dużo. Błędy które się pojawiają to P205C, P203C.... czasami w czasie jazdy wyskakuje komunikat "awaria pojazdu skontaktuj się z serwisem". Check engine czasami się zapala, czasami gaśnie..... Nie pamiętam kiedy dolewałem AdBlue, ale komunikatów o poziomach nie ma. Czy można dolać AdBlue zanim będą powiadomienia? oczywiście do pełna. Co innego można zrobić dla sprawdzenia ? Albo jeszcze lepiej - czy gdzieś na południu Warszawy lub okolicach południowych miejscowości jest mechanik, który zna się na oplach i takich problemach i mógłby mi to sprawdzić? W ASO oczywiście proponują pompę za 3500, dlatego wole poszukać innego rozwiązania.

Emilson
Debiutant
Posty: 44
Rejestracja: 25 cze 2013, 02:22
Imię: Emil
Lokalizacja: Sieradz / Könnern
Auto: Zafira A 1.8 Comfort
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#10 Post autor: Emilson »

Witam, podepnę się pod temat z AdBlue. Auto przy wyższych obciążeniach (przy dość agresywnym przyspieszaniu na autostradzie) potrafi strzelić białym dymem przez kilka sekund, po utrzymaniu prędkość przelotowej przez jakiś czas i znów wolniejsza jazda i sprint do 180 już się nic nie dzieje, albo minimalna chmurka. I jest białawy nalot w wydechu. Auto kupione niedawno, w serwisie Opla w Niemczech wymieniona dysza AdBlue i wypalony stacjonarnie dpf + zmiana oleju,wg dokumentów zapchał się dpf a dysza wyszla przy okazji. Zastanawia mnie czy ta biała chmurka jest normalna czy może pojechać na gwarancję pozakupowa.

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2279
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#11 Post autor: Pszczyna »

Po aferze Dieslowej serwisy modyfikowały oprogramowanie zwiększając dawki AdBlu wielokrotnie nie zawsze z korzyścią dla silnika jego układu

tomek8308
Bywalec
Posty: 173
Rejestracja: 22 cze 2017, 16:36
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira C 1.6CDTI
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B16DTH

#12 Post autor: tomek8308 »

W.M.A.L pisze: 20 lip 2021, 20:34 czy udało się rozwiązać problem z Adblue ? Teraz i mnie coś spotkało. Generalnie w ASO powiedzieli że "chyba pompa ale żeby obserwować". Przebieg 75000 więc nie za dużo. Błędy które się pojawiają to P205C, P203C.... czasami w czasie jazdy wyskakuje komunikat "awaria pojazdu skontaktuj się z serwisem". Check engine czasami się zapala, czasami gaśnie..... Nie pamiętam kiedy dolewałem AdBlue, ale komunikatów o poziomach nie ma. Czy można dolać AdBlue zanim będą powiadomienia? oczywiście do pełna. Co innego można zrobić dla sprawdzenia ? Albo jeszcze lepiej - czy gdzieś na południu Warszawy lub okolicach południowych miejscowości jest mechanik, który zna się na oplach i takich problemach i mógłby mi to sprawdzić? W ASO oczywiście proponują pompę za 3500, dlatego wole poszukać innego rozwiązania.
Wygląda to faktycznie na pompę AdBlue. Raczej jakiegoś sensownego rozwiązania nie ma. Problem czujnikiem temperatury oraz czujnikiem poziomu płynu w zbiorniku - obydwa znajdują się w pompie. Nie wiem jak stoisz technicznie - ja w pierwszej kolejności zdjął bym osłonę zbiornika AdBlue mocowana jest na czterech niebieskich kołkach trzeba je wyciągnąć. Pod osłoną będzie olbrzymia ilość syfu i błota więc trzeba wyczyścić i obejrzeć wtyczki czy gdzieś nie podeszła wilgoć. Można też na szybko spróbować podmienić sterownik - na Allagro to 80-100zł. A ostatecznie można wyjąć pompę "do tego potrzebny jest klucz pazurkowy" dokładnie wymyć ją bieżącą wodą i osuszyć następnie zamontować i zalać świeżym płynem. Gdzieś czytałem chyba na forum insigni że potrafi to rozwiązać problem błędu P203C.

W.M.A.L
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 06 mar 2019, 09:34
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira C 2.0 cdti 170KM Panorama
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B20DTH

#13 Post autor: W.M.A.L »

Wygląda to faktycznie na pompę AdBlue. Raczej jakiegoś sensownego rozwiązania nie ma. Problem czujnikiem temperatury oraz czujnikiem poziomu płynu w zbiorniku - obydwa znajdują się w pompie. Nie wiem jak stoisz technicznie - ja w pierwszej kolejności zdjął bym osłonę zbiornika AdBlue mocowana jest na czterech niebieskich kołkach trzeba je wyciągnąć. Pod osłoną będzie olbrzymia ilość syfu i błota więc trzeba wyczyścić i obejrzeć wtyczki czy gdzieś nie podeszła wilgoć. Można też na szybko spróbować podmienić sterownik - na Allagro to 80-100zł. A ostatecznie można wyjąć pompę "do tego potrzebny jest klucz pazurkowy" dokładnie wymyć ją bieżącą wodą i osuszyć następnie zamontować i zalać świeżym płynem. Gdzieś czytałem chyba na forum insigni że potrafi to rozwiązać problem błędu P203C.
[/quote]

Niestety u mnie zarówno z technicznymi zdolnościami jak i z narzędziami na bakier, dlatego szukam gdzieś w okolicy warsztatu, który temat by ruszył i sprawdził..... Ale dzięki za podpowiedź.

tomek8308
Bywalec
Posty: 173
Rejestracja: 22 cze 2017, 16:36
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira C 1.6CDTI
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B16DTH

#14 Post autor: tomek8308 »

Niestety na południu żadnego warsztatu ci nie polecę. Mogę ci polecić warsztat na północy ul Arkuszowa lub w warszawie na Woli ul. Ostroroga.

W.M.A.L
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 06 mar 2019, 09:34
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira C 2.0 cdti 170KM Panorama
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B20DTH

#15 Post autor: W.M.A.L »

A jakieś bliższe nazwy tych warsztatów albo telefony mogę poprosić?

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”