Turbo-brak mocy
Moderator: Sebu$
-
- Przeglądacz
- Posty: 75
- Rejestracja: 13 lis 2018, 22:36
- Imię: Zbigniew
- Auto: Zafira C 2.0 CDTI
- Model: Tourer
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Turbo-brak mocy
Witam,dzisiaj w trakcie jazdy pojawiła się informacja "Awaria Silnika-skontaktuj się z serwisem" po czym nastąpił spadek mocy , sprawdzone błędy
- P003A status 7F i 39 typ 00
- P0234 status 19 typ 11
- P2263 status 39 typ 5B i 61
Po wykasowaniu błędów turbo działa normalnie,chociaż mam wrażenie ,że zwiększyła się "turbo dziura". Ale po wyłączeniu silnika i ponownym rozruchu wyskakuje już tylko błąd P003A status 7F i 39 typ 00.Trochę poczytałem na forach opla i częste przypadłości w tym temacie to uszkodzona rura od turbo i zawór sterujący o wymianie/regeneracji turbiny nawet boje sie myśleć .Panowie Jakieś rady???
- P003A status 7F i 39 typ 00
- P0234 status 19 typ 11
- P2263 status 39 typ 5B i 61
Po wykasowaniu błędów turbo działa normalnie,chociaż mam wrażenie ,że zwiększyła się "turbo dziura". Ale po wyłączeniu silnika i ponownym rozruchu wyskakuje już tylko błąd P003A status 7F i 39 typ 00.Trochę poczytałem na forach opla i częste przypadłości w tym temacie to uszkodzona rura od turbo i zawór sterujący o wymianie/regeneracji turbiny nawet boje sie myśleć .Panowie Jakieś rady???
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Już pierwszą podpowiedź sam zamieściłeś : szukać nieszczelności w układzie dolotowym
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Przeglądacz
- Posty: 75
- Rejestracja: 13 lis 2018, 22:36
- Imię: Zbigniew
- Auto: Zafira C 2.0 CDTI
- Model: Tourer
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Sprawdziłem cały dolot i jest ok,wyczyściłem wydmuchałem,turbina ok żadnych luzów,łopatki turbiny w porządku i nadal pojawia się błąd - P003A,tylko dziwne bo teraz nawet z tym błędem turbo pracuje normalnie.Nie wiem gdzie jeszcze szukać przyczyny?
-
- Przeglądacz
- Posty: 75
- Rejestracja: 13 lis 2018, 22:36
- Imię: Zbigniew
- Auto: Zafira C 2.0 CDTI
- Model: Tourer
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Koledzy gdzie w silniku znajduje się czujnik doładowania turbosprężarki?
https://allegro.pl/oferta/czujnik-dolad ... 0099655678
https://allegro.pl/oferta/czujnik-dolad ... 0099655678
-
- Debiutant
- Posty: 45
- Rejestracja: 05 sie 2020, 23:24
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Opel Zafira C 1.4T
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A14NET
- Gender:
Wpisz w google: "map sensor 2.0 cdti" i wybierz grafikę. Tam na jednym zdjęciu jest zaznaczone gdzie on się znajduje.
https://www.google.com/search?q=map+sen ... 60&bih=588
https://www.google.com/search?q=map+sen ... 60&bih=588
Ostatnio zmieniony 26 maja 2021, 23:26 przez drausil, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Przeglądacz
- Posty: 75
- Rejestracja: 13 lis 2018, 22:36
- Imię: Zbigniew
- Auto: Zafira C 2.0 CDTI
- Model: Tourer
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Dzięki znalazłem filmik z lokalizacją,dostęp masakradrausil pisze: ↑26 maja 2021, 23:09 Wpisz w google: "map sensor 2.0 cdti" i wybierz grafikę. Tam na jednym zdjęciu jest zaznaczone gdzie on się znajduje.
https://www.google.com/search?q=map+sen ... 60&bih=588
https://www.youtube.com/watch?v=zub7Cr4wxKU
-
- Przeglądacz
- Posty: 75
- Rejestracja: 13 lis 2018, 22:36
- Imię: Zbigniew
- Auto: Zafira C 2.0 CDTI
- Model: Tourer
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Zauważyłem że po wyłączeniu silnika raz na jakiś czas dosyć głośno burczy przez jakieś 5 s elektrozawór podciśnienia turbiny( ten zamontowany na przednim pasie ),czyżby do wymiany ? Może to być przyczyną wyłączania turbiny w czasie jazdy?
https://e-opel24.pl/produkt/oryginalny- ... RQQAvD_BwE
https://e-opel24.pl/produkt/oryginalny- ... RQQAvD_BwE
Ostatnio zmieniony 29 maja 2021, 12:58 przez zibii, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Przeglądacz
- Posty: 75
- Rejestracja: 13 lis 2018, 22:36
- Imię: Zbigniew
- Auto: Zafira C 2.0 CDTI
- Model: Tourer
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Witam,Panowie po wymianie elektrozaworu podciśnienia turbiny ten z przedniego pasa (burczał w trakcie jazdy i wywalało błędy) chwile był spokój i turbo pracowało normalnie,teraz znowu błąd P2564 i odcinanie turbo na wolnych obrotach,po skasowaniu błędu w trakcie jazdy turbo wraca ale do postoju i znowu błąd i brak turbo,zauważyłem,że na wolnych obrotach przy dodaniu gazu nie pracuje zawór regulacji ciśnienia doładowania tzw.gruszka
https://allegro.pl/oferta/banka-gruszka ... 0710979943
cięgno stoi sztywno nie można go nawet ruszyć ręcznie,przy zgaszonym silniku cięgno pracuje płynnie,jakieś rady ? a wspomnę,że wszystko sprawdzone pod kątem szczelności przewodów i jest ok.
https://allegro.pl/oferta/banka-gruszka ... 0710979943
cięgno stoi sztywno nie można go nawet ruszyć ręcznie,przy zgaszonym silniku cięgno pracuje płynnie,jakieś rady ? a wspomnę,że wszystko sprawdzone pod kątem szczelności przewodów i jest ok.
Ostatnio zmieniony 06 cze 2021, 15:18 przez zibii, łącznie zmieniany 3 razy.
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Poczytaj można spróbować : https://mojafirma.infor.pl/moto/naprawa ... rbiny.html
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Przeglądacz
- Posty: 75
- Rejestracja: 13 lis 2018, 22:36
- Imię: Zbigniew
- Auto: Zafira C 2.0 CDTI
- Model: Tourer
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Wszystko się zgadza tylko że u mnie dźwignia od gruchy zacina się/stoi w miejscu w górnej pozycji przy włączonym silniku i nie reaguje na dodawanie gazu a przy wyłączonym gdy wciskam ja ręcznie to pracuje płynnie.Pszczyna pisze: ↑06 cze 2021, 16:03 Poczytaj można spróbować : https://mojafirma.infor.pl/moto/naprawa ... rbiny.html
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
A sprawdzałeś zawór turbiny - zawór ciśnienia doładowania turbiny
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Przeglądacz
- Posty: 75
- Rejestracja: 13 lis 2018, 22:36
- Imię: Zbigniew
- Auto: Zafira C 2.0 CDTI
- Model: Tourer
- Oznaczenie silnika: A20DTH
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Przeglądacz
- Posty: 75
- Rejestracja: 13 lis 2018, 22:36
- Imię: Zbigniew
- Auto: Zafira C 2.0 CDTI
- Model: Tourer
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Ten wymieniłem na nowy tydzień temu bo na początku burczał po wyłączeniu silnika a potem już nawet w trakcie jazdy .Pszczyna pisze: ↑07 cze 2021, 11:04 Chodzi o ten https://allegro.pl/oferta/zawor-czujnik ... 1EEALw_wcB
Pszczyna pisze: ↑07 cze 2021, 11:04 Chodzi o ten https://allegro.pl/oferta/zawor-czujnik ... 1EEALw_wcB
dokładnie to ten kupiłem
https://allegro.pl/oferta/pierburg-7-03 ... 0515388341
Ostatnio zmieniony 07 cze 2021, 16:18 przez Sebu$, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Przeglądacz
- Posty: 75
- Rejestracja: 13 lis 2018, 22:36
- Imię: Zbigniew
- Auto: Zafira C 2.0 CDTI
- Model: Tourer
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Przyczyną znaleziona,złamany plastikowy króciec przy pompie vacum który łączy gumowy przewód podciśnienia który idzie do elektrozaworu podciśnienia turbiny.I teraz pytanie czy ktoś wie gdzie taki króciec można dostać?