[TUT/B]Wymiana oleju w skrzyni biegów F17CR
- Mariusz
- Zafiromaniak
- Posty: 2473
- Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: ZB OPC Line
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
[TUT/B]Wymiana oleju w skrzyni biegów F17CR
Witam. Wymieniłem olej u siebie w skrzyni i stworzyłem takie coś.
Na początek musimy zaopatrzyć się w olej. Polecam właśnie taki:
Z racji tego że w skrzyni F17CR nie ma korka spustowego (jest korek kontrolny, ale wysysanie oleju przez niego byłoby bardzo trudne)
trzeba zaopatrzyć się w uszczelkę dekla mechanizmu różnicowego ( trapezowy kształt)
No i bierzemy się do roboty. Na początek wyciągamy akumulator
I mamy taki widok. Odkręcamy 3 śruby kluczem 13 i demontujemy podstawę akumulatora. Po demontażu podstawy taki widok:
Widzimy górną część skrzyni biegów. Widać też odpowietrznik z czarnym grzybkiem. Kluczem 17 odkręcamy ten odpowietrznik.
I taki widok.
Teraz proponuję pracę pod autem. Dobieramy się do dekla mechanizmu różnicowego. Odkręcamy 10 śrub kluczem 11.
Odkręcamy powoli a w ostatniej fazie podkładamy dosyć szerokie naczynie, żeby cały olej nie poleciał nam na glebę. Jak dekiel nie będzie chciał odeść to delikatnie podważamy płaskim śrubokrętem.
Po spuszczeniu oleju odkręcamy do końca dekiel i mamy taki widok.
Dokładnie czyścimy powierzchnię styku dekla i skrzyni. Odtłuszczamy i skręcamy z nową uszczelką.
Śruby dokręcamy z wyczuciem bo są one wkręcane w aluminium więc trzeba delikatnie żeby nie zerwać gwintu.
Po skręceniu dekla przez wcześniej wykręcony odpowietrznik wlewamy olej. Możemy zastosować dużą strzykawkę lub lejek i cienki wężyk.
Zlałem stary olej do butelki i okazało się że był tylko 1 litr. A zalecane jest wlać 1,7 litra.
Po zalaniu oleju zakręcamy odpowietrznik, montujemy podstawę akumulatora i akumulator. Teraz możemy iść na piwo.
Na początek musimy zaopatrzyć się w olej. Polecam właśnie taki:
Z racji tego że w skrzyni F17CR nie ma korka spustowego (jest korek kontrolny, ale wysysanie oleju przez niego byłoby bardzo trudne)
trzeba zaopatrzyć się w uszczelkę dekla mechanizmu różnicowego ( trapezowy kształt)
No i bierzemy się do roboty. Na początek wyciągamy akumulator
I mamy taki widok. Odkręcamy 3 śruby kluczem 13 i demontujemy podstawę akumulatora. Po demontażu podstawy taki widok:
Widzimy górną część skrzyni biegów. Widać też odpowietrznik z czarnym grzybkiem. Kluczem 17 odkręcamy ten odpowietrznik.
I taki widok.
Teraz proponuję pracę pod autem. Dobieramy się do dekla mechanizmu różnicowego. Odkręcamy 10 śrub kluczem 11.
Odkręcamy powoli a w ostatniej fazie podkładamy dosyć szerokie naczynie, żeby cały olej nie poleciał nam na glebę. Jak dekiel nie będzie chciał odeść to delikatnie podważamy płaskim śrubokrętem.
Po spuszczeniu oleju odkręcamy do końca dekiel i mamy taki widok.
Dokładnie czyścimy powierzchnię styku dekla i skrzyni. Odtłuszczamy i skręcamy z nową uszczelką.
Śruby dokręcamy z wyczuciem bo są one wkręcane w aluminium więc trzeba delikatnie żeby nie zerwać gwintu.
Po skręceniu dekla przez wcześniej wykręcony odpowietrznik wlewamy olej. Możemy zastosować dużą strzykawkę lub lejek i cienki wężyk.
Zlałem stary olej do butelki i okazało się że był tylko 1 litr. A zalecane jest wlać 1,7 litra.
Po zalaniu oleju zakręcamy odpowietrznik, montujemy podstawę akumulatora i akumulator. Teraz możemy iść na piwo.
Ostatnio zmieniony 23 cze 2018, 22:52 przez Mariusz, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 11 gru 2020, 18:54
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Otwock
- Auto: Opel Zafira b 1,8 140km
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
Witam , Gdzie znajdę numer skrzyni biegów w samochodzie Opel Zafira b 1,8 140 km podobno jakiś wałek mi się kończy w skrzyni i hałasuje . Mechanik zalecił wymianę skrzyni biegów koszt regeneracji sporo kosztuje .Pozdrawiam
- janekW67
- Zafiromaniak
- Posty: 4085
- Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
- Imię: Janek
- Lokalizacja: Słupca
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Zajrzyj tutaj:
https://www.opel-infos.de/technik/getriebe/f17.html
https://www.opel-infos.de/technik/getriebe/f17.html
Oczywiście!
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 15 mar 2021, 07:38
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Łomża
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18
Wymieniłem olej z nową uszczelka fakt że nie orginalna,i leci z przodu po śrubkach -szkoda roboty może za mocno dokręcone ibtu pytanie z jakim momentem dokręcać ten dekiel
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2264
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
W jakim celu robić sobie tyle dodatkowej pracy skoro jest korek spustowy
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 31 maja 2021, 13:26
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: B
- Oznaczenie silnika: A18XER
Witam
Widzę, że temat pokrewny i świeży.
Moje pytanie:
Jaki olej przekładniowy najlepiej zakupić?
FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80
a może GM 75W85 API GL-4
Rozumiem, że wejdzie 1,6L?
Zafira 1.8 a18xer
vin W0L0AHM75E2009214
Widzę, że temat pokrewny i świeży.
Moje pytanie:
Jaki olej przekładniowy najlepiej zakupić?
FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80
a może GM 75W85 API GL-4
Rozumiem, że wejdzie 1,6L?
Zafira 1.8 a18xer
vin W0L0AHM75E2009214
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2264
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Skrzynia manualna F17
ilość biegów: 5
sterownie biegami: drążek (Zafira A) | linki (Zafira B)
ilość oleju: 1,6L
zalecany olej: 75W85 1940182
Olej przekładniowy o oznaczeniu serwisowym GM 1940182 (BOT402; 93165290) to synetetyczny olej o charakterystycznym kolorze czerwonym i lepkości SAE 75W85. Jest stosowany w więkości manualnych skrzyń biegów koncernu General Motos. Kilka lat temu zastąpił mineralny olej o tym samym oznaczeniu o lepkości 80W. Olej ten dobrze zachowuje się w skrzyniach o mniejszych obciążeniach - F10, F13, F17, lecz nie powinien być stosowany w przekładniach przenoszących większe momenty np. M32, F40.
ilość biegów: 5
sterownie biegami: drążek (Zafira A) | linki (Zafira B)
ilość oleju: 1,6L
zalecany olej: 75W85 1940182
Olej przekładniowy o oznaczeniu serwisowym GM 1940182 (BOT402; 93165290) to synetetyczny olej o charakterystycznym kolorze czerwonym i lepkości SAE 75W85. Jest stosowany w więkości manualnych skrzyń biegów koncernu General Motos. Kilka lat temu zastąpił mineralny olej o tym samym oznaczeniu o lepkości 80W. Olej ten dobrze zachowuje się w skrzyniach o mniejszych obciążeniach - F10, F13, F17, lecz nie powinien być stosowany w przekładniach przenoszących większe momenty np. M32, F40.
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253