Wspomaganie, zegary problem

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
matul00
Posty: 2
Rejestracja: 15 cze 2021, 22:25
Imię: Patryk
Lokalizacja: CHYNÓW
Auto: Zafira A 2.2
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22dtr

Wspomaganie, zegary problem

#1 Post autor: matul00 »

Witam. Mam nie mały problem z zafirą A 2.2 DTI. Znajomy wymieniał sprzęgło, był zmuszony użyć spawarki ( klemy były odłączone). Po złożeniu wszystkiego - brak wspomagania, zegary nie działają (wskaźnik paliwa, temperatury, obrotomierz, prędkościomierz), kierunki szybko pulsują (tak jak przy przepalonej żarówce), podczas podłączania klemy- intensywnie iskrzy i grzeje się. Przewody i napięcia do pompy wspomagania sprawdzone i wydaje się wszystko w normie. Ładowanie jest. Bezpieczniki sprawdzone. Jakieś porady?

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2281
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#2 Post autor: Pszczyna »

Ewidentnie masz gdzieś zwarcie odepnij przekaźnik świec żarowych , jak to nie pomoże odpinaj wszystko po kolei aż dojdziesz do przyczyny

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#3 Post autor: Dziadek13 »

matul00 pisze: 15 cze 2021, 22:52 podczas podłączania klemy- intensywnie iskrzy i grzeje się.
Masz duży pobór prądu (zwarcie) nie spal samochodu.
matul00 pisze: 15 cze 2021, 22:52 Po złożeniu wszystkiego - brak wspomagania, zegary nie działają (wskaźnik paliwa, temperatury, obrotomierz, prędkościomierz), kierunki szybko pulsują (tak jak przy przepalonej żarówce)
Zegary zasilane są z komputera a czujniki impulsy dostają np obrotomierz z czujnika obrotu wału.
Komputer masz w lewym nadkolu bliżej drzwi starczy odkręcić plastykowe nadkole, i chyba go przypalił spawacz należało go wypiąć są dwie wtyczki.
Akumulator to się w maluchach wypinało teraz https://allegro.pl/listing?string=Zabez ... t-1-2-0615.

Obrazek

Wychodzi na to że padł komputer.

Obrazek
Obrazek

matul00
Posty: 2
Rejestracja: 15 cze 2021, 22:25
Imię: Patryk
Lokalizacja: CHYNÓW
Auto: Zafira A 2.2
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22dtr

#4 Post autor: matul00 »

Zegary uległy uszkodzeniu (zrobiłem podmianke). Pompa na 99% też uległa uszkodzeniu. Zostały jeszcze kierunki i duży pobór prądu.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#5 Post autor: Dziadek13 »

Najgorsza pompa w tym silniku dwuwtykowa ale naprawiają sterowniki nie dawaj znowu znajomemu. Ze znajomymi tak jest chcą pomóc a potem jest problem i koszty trza ponieść samemu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”