[B] Pszczyna - 1.9CDTI Z19DT 166 Km 2007r
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Miałem kiedyś Boscha , Valeo lecz Oximo się się sprawdzają najlepiej to trzeci zakup tej firmy
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Szlag jasny człowieka trafi znowu klakson fiksuje , tym razem wziąłem na tapetę wiązkę w kierownicy nowa w ASO 85zł GM 13257350 / GM 93179285 nie doszukałem się czym się różniły a w/w opisywane są jako poliftowe (zestaw naprawczy)
Więc profilaktycznie polutowałem wszystkie konektory i dołożyłem masy , na zdjęciach czerwone strzałki wskazują miejsca styku pod główną blachą gdzie jest styk po naciśnięciu klaksonu
Więc profilaktycznie polutowałem wszystkie konektory i dołożyłem masy , na zdjęciach czerwone strzałki wskazują miejsca styku pod główną blachą gdzie jest styk po naciśnięciu klaksonu
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Kłopoty z klaksonem podsumowanie
Otóż gdy mamy niedomagania klaksonu (jego brak , przerywany sygnał ,podczas trąbienia pogłaśnia się radio oraz prawa rolka kierownicy nie steruje radiem ) mamy problemy z masami które są bolączką Zafiry B -Astry H
Więc co możemy zrobić :
1-zakupić i założyć blaszką-spinkę GM 9012132 - była kampania serwisowa lecz już nie aktualna
spinkę zakładamy w dolnej części CIM
Otóż gdy mamy niedomagania klaksonu (jego brak , przerywany sygnał ,podczas trąbienia pogłaśnia się radio oraz prawa rolka kierownicy nie steruje radiem ) mamy problemy z masami które są bolączką Zafiry B -Astry H
Więc co możemy zrobić :
1-zakupić i założyć blaszką-spinkę GM 9012132 - była kampania serwisowa lecz już nie aktualna
spinkę zakładamy w dolnej części CIM
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
2- dołożenie masy (kabel podłączony do wkrętu na obudowie stacyjki,
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
3- Kontrola przekaźnika K4 zwłaszcza czy nie jest ciepły ,oraz bezpiecznika F20 ,czyścimy styki X-1,X-2 ,X-3, skrzynki BSI
- Załączniki
-
- 2020-03-15_123105.png.d915f398c764f0766c41276d356f7677.png
- (11.51 KiB) Nie pobierany
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Możemy sprawdzić sam klakson , jest umieszczony dwojako
-z przodu silnika za prawym halogenem lub z tyłu silnika pod serwem układu hamulcowego
Jeżeli w dalszym ciągu mamy kłopoty z klaksonem podchodzimy bardziej do tematu
- czyścimy wtyczkę CIM która znajduje się z tyłu samego modułu lub bardziej inwazyjnie lecz niechaj robi to wykfalifikowana osoba
Otóż wadą fabryczną są złej jakości styki w module CIM które to są zrobione z cynkowanej blachy która szybko śniedzieje .
w tym przypadku czyszczenie/podginanie pinów na płytce CIM.
- rozebranie CIM i lutowanie pinów,
- przeprogramowanie CIM (nie wiem do końca co to daje)
- wymiana CIM.
Tu filmik
-z przodu silnika za prawym halogenem lub z tyłu silnika pod serwem układu hamulcowego
Jeżeli w dalszym ciągu mamy kłopoty z klaksonem podchodzimy bardziej do tematu
- czyścimy wtyczkę CIM która znajduje się z tyłu samego modułu lub bardziej inwazyjnie lecz niechaj robi to wykfalifikowana osoba
Otóż wadą fabryczną są złej jakości styki w module CIM które to są zrobione z cynkowanej blachy która szybko śniedzieje .
w tym przypadku czyszczenie/podginanie pinów na płytce CIM.
- rozebranie CIM i lutowanie pinów,
- przeprogramowanie CIM (nie wiem do końca co to daje)
- wymiana CIM.
Tu filmik
Spoiler
- Załączniki
-
- pobrany plik.jpg (6.48 KiB) Przejrzano 2277 razy
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Dodatkowym aspektem jest to iż w Zafirze B sterowanie radia jest trochę inaczej bo do sterowania są wykorzystane 3 przewody a dodatkowo odpowiadają one także za klakson. w złączu XC47.
sterowanie z kierownicy odbywa się na zasadzie drabinki rezystorowej miedzy masą a przewodem idącym do radia
sterowanie z kierownicy odbywa się na zasadzie drabinki rezystorowej miedzy masą a przewodem idącym do radia
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Wiele do życzenia można mieć co do samej wiązki w kierownicy , krótko kable są złaj jakości wiązkę w kierownicy nowa w ASO 85zł GM 13257350 / GM 93179285
Ogólnie to na złączu XC47 pin 6 to wspólna masa do sterowania radia, klaksonu i podświetlenia, pin 3 to zasilanie podświetlenia, natomiast piny 4 i 5 odpowiadają za sterowaniem radiem oraz klakson.
Zwarcie pinu 5 i 6 uruchamia klakson.
Więc polutowałam wszystkie złącza - konektorki oraz dołożyłem - zdublowałam kable idące do blachy ,oraz przylutowany kabel do szyny w otulinie plastiku by była odizolowana która znajduje się pod spodem blachy i samo czyszczenie styków kontaktem do potencjometrów
Na zdjęciu przedstawiam wersją Zafiry b i Astry H
Ogólnie to na złączu XC47 pin 6 to wspólna masa do sterowania radia, klaksonu i podświetlenia, pin 3 to zasilanie podświetlenia, natomiast piny 4 i 5 odpowiadają za sterowaniem radiem oraz klakson.
Zwarcie pinu 5 i 6 uruchamia klakson.
Więc polutowałam wszystkie złącza - konektorki oraz dołożyłem - zdublowałam kable idące do blachy ,oraz przylutowany kabel do szyny w otulinie plastiku by była odizolowana która znajduje się pod spodem blachy i samo czyszczenie styków kontaktem do potencjometrów
Na zdjęciu przedstawiam wersją Zafiry b i Astry H
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Kolejna rzecz do poprawy ,podczas demontażu kratki podszybia która składa się z 3-trzech części niejednokrotnie się rozchodzi , puszczają zaczepy więc:
Palnik - zapalniczka do ręki podgrzać i płaskim śrubokrętem spłaszczyć ,(mamy spokój z zaczepami )
Palnik - zapalniczka do ręki podgrzać i płaskim śrubokrętem spłaszczyć ,(mamy spokój z zaczepami )
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Gdyby nie moja niepełnosprawność z którą walczę 3 rok to nie jedno bym zrobił , a tak potrzebuję pomocy osób trzecich dobrze że syn uczy się w szkole samochodowej to go testuję a i na praktykach niejednokrotnie zabłysną wiedzą
Ostatnio zmieniony 01 lip 2021, 17:19 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 2 razy.
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Niedawno było zapytanie o wymianę samej gumki w tylnej wycieraczce a nadarzyła się okazja więc:
- Wyciągamy zabezpieczenie-a w postaci metalowej spinki lub płaskich drutów jak fiszbiny w biustonoszu
- Kupujemy gumkę wycieraczki 1m =3zł taką cenę zapłaciłem, więc mamy na dwie sztuki i jeszcze zostanie odpad .
- Wkładamy pręty wycięciami (patrz zdjęcie)tak by były u góry wycieraczki
- Mamy sprawną wycieraczkę w cenie 1,50zł
- Wyciągamy zabezpieczenie-a w postaci metalowej spinki lub płaskich drutów jak fiszbiny w biustonoszu
- Kupujemy gumkę wycieraczki 1m =3zł taką cenę zapłaciłem, więc mamy na dwie sztuki i jeszcze zostanie odpad .
- Wkładamy pręty wycięciami (patrz zdjęcie)tak by były u góry wycieraczki
- Mamy sprawną wycieraczkę w cenie 1,50zł
Ostatnio zmieniony 01 lip 2021, 17:20 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Mieszkaniec
- Posty: 405
- Rejestracja: 23 kwie 2018, 12:33
- Imię: adam
- Auto: zafira b
- Model: za
- Oznaczenie silnika: Z18XER
Niedawno tak zrobiłem, że przepłaciłem i kupiłem za 8zł 2 x 700mm i wymieniłem tylną gumę i tą większa przednią. Cena miodzio a jak padnie to za kilka zł myslę, że warto 'poeksperymentować'.
Podpowiem tylko jedną rzecz, nie wyrzucajcie przy ściąganiu starej wycieraczki tych drutów, prętów (jak zwał) bo bedą potrzebne do usztywnienia gumy.
Podpowiem tylko jedną rzecz, nie wyrzucajcie przy ściąganiu starej wycieraczki tych drutów, prętów (jak zwał) bo bedą potrzebne do usztywnienia gumy.
Ostatnio zmieniony 01 lip 2021, 17:50 przez harvard, łącznie zmieniany 1 raz.