Wentylator

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
ANDROX
Przeglądacz
Posty: 64
Rejestracja: 26 kwie 2019, 13:37
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Toruń
Auto: Zafira B 1.8 2009r
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#61 Post autor: ANDROX »

No i samochód odebrałem.
Wymiana regulatora napięcia.
Ładowanie teraz BC pokazuje przy pełnym obciążeniu na poziomie 13,5V (więc jest poprawa).

No ale na błąd P0482 nie pomogło.
Ledwo wyjechałem z warsztatu i po 5 minutach powrót.
Podłaczyli kompa, kilka minut testów i rozkładanie rąk...
W czwartek znów mam podstawić.
Tym razem sprawdzą styki pod skrzynką z przekaźnikami w komorze.

Ma ktoś jeszcze pomysł co może być przyczyną?
Bo z tego co się dowiedziałem to jak tam nic nie znajdą to winowajca będzie ECU....

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2280
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#62 Post autor: Pszczyna »

To jest błąd od przekaźnika wentylatora chłodnicy poziom 3.
Sprawdź dokładnie w skrzynce bezpieczników pod maską przekaźniki K11, K12 i K13. przetestować przekaźniki lub uszkodzona jest opornica zintegrowana z wentylatorem

ANDROX
Przeglądacz
Posty: 64
Rejestracja: 26 kwie 2019, 13:37
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Toruń
Auto: Zafira B 1.8 2009r
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#63 Post autor: ANDROX »

przekaźniki sprawdzane (na początku pierwsze co zrobiłem)
nawet wymienione (dziś się dowiedziałem że elektromechanik wstawił nowe)
Wentylatory już dwa były wsadzane (stary, który okazało się był trupem zamieniony na NRF, teraz wsadzony Nissens)

Nic to nie dało.
Wiązkę podobno tez przejrzeli i nie widać przetarć

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2280
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#64 Post autor: Pszczyna »

Tyle się doczytałem ,,uwalony przewód w wiązce miedzy kostką komputera a przekaźnikiem" no i jeszcze wtyczki i instalację do czujników tem. silnika i temp. chłodnicy

,,okazało się że winna była korozja w instalacji elektrycznej"
Ostatnio zmieniony 29 cze 2021, 22:00 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.

ANDROX
Przeglądacz
Posty: 64
Rejestracja: 26 kwie 2019, 13:37
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Toruń
Auto: Zafira B 1.8 2009r
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#65 Post autor: ANDROX »

ok
dzięki za podpowiedź
poproszę by jeszcze to sprawdził w czwartek

ANDROX
Przeglądacz
Posty: 64
Rejestracja: 26 kwie 2019, 13:37
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Toruń
Auto: Zafira B 1.8 2009r
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#66 Post autor: ANDROX »

Auto odebrałem od elektryka...
Dołożona dodatkowa masa
Wyczyszczone styki pod skrzynką bezpieczników w komorze
Sprawdzona wiązka między przekaźnikami a ECU - wygląda OK
Wtyk od czujnika temp silnika tez mówi, że jest OK

A błąd jak się pojawiał tak nadal występuje.

To co mi pokazali to jak po ODB uruchomi się wentylator chłodnicy na najwyższym biegu (silnik wyłączony) to kręci jak szalony. Chodził pół godziny i zero błędów.

Ale jak silnik się uruchomi to od razu po kilku sekundach w trakcie testu wywala błąd zbyt niskiego napięcia.
Tak jakby nie radził sobie z wyliczeniami przy podniesionym napięciu ładowania.
Elektryk obstawia problem z ECU.
Ktoś ma może inną sugestię?

pklim84
Posty: 3
Rejestracja: 02 lip 2021, 11:34
Imię: Piotr
Lokalizacja: Augustów
Auto: Opel Zafira B 1.8 Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#67 Post autor: pklim84 »

Kolego ANDROX ja również borykam się z tym samym problemem odnośnie 3 biegu wentylatora i tak samo elektromechanicy wskazują ECU.Lecz sam tez sprawdziłem co można było i wychodzi na to że wiązki kabli, sam wentylator i przekazniki z bezpiecznikami są ok.tylko jedna rzecz mnie zastanawia mianowicie jeśli wyjmuję przekaznik odpowiedzialny za 3 bieg wentylatora i podłączam w skrzynce kabelkiem na krótko to jest cisza nic się nie dzieje a kiedy robię to samo z 1 i 2 biegiem to wentylator się załącza bez problemu, mało tego jeśli podłączam sam wentylator do aku to tez wszystkie 2 biegi chodzą.bujam się z tym od roku i jak na razie dalej wywala mi błąd szczególne w gorące dni.moje pytanie do Pana, czy próbował Pan podłączyć na krótko w skrzynce bezpieczników ten 3 bieg wentylatora?

ANDROX
Przeglądacz
Posty: 64
Rejestracja: 26 kwie 2019, 13:37
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Toruń
Auto: Zafira B 1.8 2009r
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#68 Post autor: ANDROX »

Nie , nie próbowałem
Na Elektrodzie podpowiedzieli bym sam wyciągną wiązkę pomiędzy UEC do ECU, rozplątał szmaciankę i dokładnie przejrzał przewód po przewodzie

pklim84
Posty: 3
Rejestracja: 02 lip 2021, 11:34
Imię: Piotr
Lokalizacja: Augustów
Auto: Opel Zafira B 1.8 Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#69 Post autor: pklim84 »

To gruba zajma.proponuje sprawdzić z podłączeniem na krótko czyli wyjąć przekaznik 3 biegu i kabelkiem na zwarcie.

ANDROX
Przeglądacz
Posty: 64
Rejestracja: 26 kwie 2019, 13:37
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Toruń
Auto: Zafira B 1.8 2009r
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#70 Post autor: ANDROX »

UEC i ECU to krótki odcinek
trzeba tylko zdjąć akumulator i jego podstawę wykręcić.
ECU masz nad silnikiem
Mi wentylator kręci na każdym biegu (mogę to wysterować komputerem).
I do czasu gdy nie mam włączonego silnika nie sypie błędem.
Jazda się zaczyna po uruchomieniu silnika

pklim84
Posty: 3
Rejestracja: 02 lip 2021, 11:34
Imię: Piotr
Lokalizacja: Augustów
Auto: Opel Zafira B 1.8 Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#71 Post autor: pklim84 »

Tylko pytanie czy zakręci na krótko ze skrzynki bezp.

ANDROX
Przeglądacz
Posty: 64
Rejestracja: 26 kwie 2019, 13:37
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Toruń
Auto: Zafira B 1.8 2009r
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#72 Post autor: ANDROX »

Kolejne podejście i kolejna klapa
wiązki są całe
Elektromechanik sugeruje wymianę UEC (BSI czyli skrzynka przekaźników w komorze silnika)
Ktoś ma jakieś sprawdzone źródło?
Ktoś wie na co zwracać uwagę?
oznaczenia jakie są na obecnym to 5DK 008 668-48

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2280
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#73 Post autor: Pszczyna »

Ważne by był wylogowany lub pin inaczej dodatkowe koszty 100-200zł

ANDROX
Przeglądacz
Posty: 64
Rejestracja: 26 kwie 2019, 13:37
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Toruń
Auto: Zafira B 1.8 2009r
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#74 Post autor: ANDROX »

ale obojętne z jakimi oznaczeniami mam kupić?
Czy zwracać uwagę na coś?

Masz może jakieś sprawdzone źródło?

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2280
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#75 Post autor: Pszczyna »

Szukaj takie same oznaczenia choć ja mam do diesla z benzyniaka i chodzi zmieniałem bo poprzedniej nie dało się przelogować by były przeciwmgielne

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”