Zafira 2.0di 00R brak paliwa na filtrze.
Moderator: Sebu$
-
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 17 cze 2021, 21:40
- Imię: Hemik
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
Zafira 2.0di 00R brak paliwa na filtrze.
Witam, kończą mi się pomysły zostało mi tylko zdjęcie baku i sprawdzenie czy tam wszystko dobrze z pąpką paliwa. Bo nie ma go ani na silniku ani na filtrze paliwa. Czy ta pompka w baku ma jakiś bezpiecznik czy można ją jakoś sprawdzić czy dział ??
Ostatnio zmieniony 17 cze 2021, 22:37 przez Hemik, łącznie zmieniany 3 razy.
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2279
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Kolego popraw opis w twoim profilu oraz w zapytaniu jeżeli chodzi o ZB to pozycja 13
Dodano po 10 minutach 12 sekundach:
Zafira A https://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=304&start=30
Dodano po 10 minutach 12 sekundach:
Zafira A https://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=304&start=30
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2279
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Podaj konkretnie o jakie auto pytasz bo w profilu masz Zafirę A zaś oznaczenie ,, Z "DTH Zafiry B ,znowuż w zapytaniu oznaczenie silnika 00R ? co to za oznaczenie LEH/LER itp.
Zafira A ,B oraz C mają inne skrzynki bezpieczników
Zafira A ,B oraz C mają inne skrzynki bezpieczników
Ostatnio zmieniony 18 cze 2021, 12:58 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 17 cze 2021, 21:40
- Imię: Hemik
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
No to jeszcze raz od początku. Zafira A 2000R 2.0DI. Okazało się że mój nowy nabytek ma nie jednego trupa w szafie. Od trzech tyg. Jest na warsztacie i wraca jest i wraca. Pompa niby zregenerowana ale jest źle. Samochód kopci na biało kręci tylko do 2tyś obrotów a po tem zero reakcji. Co już naprawiłem:
1. Zregenerowana pompa ... niby
2. Wyszczszczona przepływka.
3. Ogarnięte przewody podciśnienia.
4. Wymieniony filtr paliwa na oryginalny. Nawet mi się te spinki udało kupić JPDL 20pln sztuka.
5. Wyczyszczony EGR
6. Podpięty czujnik w misce olejowej ale tu jest jeszcze jeden trupek ale to później.
7. Wymieniony zaworek podciśnienia ten za przepływką.
Objawy jakie są na tą chwilę brak obrotów ale i tu uwaga sprawdziłem czy nie jest zapchany filterek w pływaku zbiornika podpinajac przewód paliwowy do 5l baniaka z ropą zero reakcji I TERAZ UWAGA !!! po ponownym wpięciu przewodu paliwowego do oryginalnej obudowy filtra samochód zakręcił do 5tys obrotów (biały dym został) wypalił paliwo nie wiem skąd i znów zaczoł blokować obroty na 2tys.
Ktoś ma jakieś pomysły ??
1. Zregenerowana pompa ... niby
2. Wyszczszczona przepływka.
3. Ogarnięte przewody podciśnienia.
4. Wymieniony filtr paliwa na oryginalny. Nawet mi się te spinki udało kupić JPDL 20pln sztuka.
5. Wyczyszczony EGR
6. Podpięty czujnik w misce olejowej ale tu jest jeszcze jeden trupek ale to później.
7. Wymieniony zaworek podciśnienia ten za przepływką.
Objawy jakie są na tą chwilę brak obrotów ale i tu uwaga sprawdziłem czy nie jest zapchany filterek w pływaku zbiornika podpinajac przewód paliwowy do 5l baniaka z ropą zero reakcji I TERAZ UWAGA !!! po ponownym wpięciu przewodu paliwowego do oryginalnej obudowy filtra samochód zakręcił do 5tys obrotów (biały dym został) wypalił paliwo nie wiem skąd i znów zaczoł blokować obroty na 2tys.
Ktoś ma jakieś pomysły ??
-
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 17 cze 2021, 21:40
- Imię: Hemik
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
Witam,
kończą mi się pomysły zostało mi tylko zdjęcie baku i sprawdzenie czy tam wszystko dobrze z pąpką paliwa.
Bo nie ma go, ani na silniku ani na filtrze paliwa.
Czy ta pompka w baku ma jakiś bezpiecznik czy można ją jakoś sprawdzić czy działa ??
kończą mi się pomysły zostało mi tylko zdjęcie baku i sprawdzenie czy tam wszystko dobrze z pąpką paliwa.
Bo nie ma go, ani na silniku ani na filtrze paliwa.
Czy ta pompka w baku ma jakiś bezpiecznik czy można ją jakoś sprawdzić czy działa ??
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
viewtopic.php?t=2755&start=570
W baku zafiry nie ma pompki paliwa!, paliwo jest zasysane z baku przez pompe paliwa i jeżeli po drodze jest nie szczelność to nie zasysa paliwa a jeżeli już odpalisz na plaka to auto będzie chodzić do pierwszego zgaszenia i paliwo cofnie się do baku stąd brak paliwa w filtrze który jest najsłabszym ogniwem w tym układzie paliwa należało by go podmienić na filtr z golfa2 i testowo podłączyć jak będzie chodzić to zostawić na stałe lub kupić nowy ori filtr do zafiry.
https://allegro.pl/oferta/sct-mannol-pp ... 0876380238
https://allegro.pl/oferta/filtr-paliwa- ... 0b099f40ee
W baku zafiry nie ma pompki paliwa!, paliwo jest zasysane z baku przez pompe paliwa i jeżeli po drodze jest nie szczelność to nie zasysa paliwa a jeżeli już odpalisz na plaka to auto będzie chodzić do pierwszego zgaszenia i paliwo cofnie się do baku stąd brak paliwa w filtrze który jest najsłabszym ogniwem w tym układzie paliwa należało by go podmienić na filtr z golfa2 i testowo podłączyć jak będzie chodzić to zostawić na stałe lub kupić nowy ori filtr do zafiry.
https://allegro.pl/oferta/sct-mannol-pp ... 0876380238
https://allegro.pl/oferta/filtr-paliwa- ... 0b099f40ee
-
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 17 cze 2021, 21:40
- Imię: Hemik
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
Tak miałem na początku zrobione ale też nie chodził. Więc kupiłem używaną obudowę filtru paliwa od zafiry i zamontowałem. Próbowałem podłączyć omijając filtr podpinajac bańkę 5l bezpośrednio do pomy ale to nic nie dało.Dziadek13 pisze: ↑22 lip 2021, 14:59 viewtopic.php?t=2755&start=570
W baku zafiry nie ma pompki paliwa!, paliwo jest zasysane z baku przez pompe paliwa i jeżeli po drodze jest nie szczelność to nie zasysa paliwa a jeżeli już odpalisz na plaka to auto będzie chodzić do pierwszego zgaszenia i paliwo cofnie się do baku stąd brak paliwa w filtrze który jest najsłabszym ogniwem w tym układzie paliwa należało by go podmienić na filtr z golfa2 i testowo podłączyć jak będzie chodzić to zostawić na stałe lub kupić nowy ori filtr do zafiry.
https://allegro.pl/oferta/sct-mannol-pp ... 0876380238
https://allegro.pl/oferta/filtr-paliwa- ... 0b099f40ee
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
To trza zacząć od szczelności trawersów, jaki kolor ma paliwo w filtrze?
Zrobić taki test. viewtopic.php?t=5190&start=15
Pooglądać końcówki wężyków tych szmacianych jak stare lubią pękać na końcówkach i tamtędy zasysać może powietrze.
Wężyk z przelewów co idzie do pompy sprawdzić tam też lubi pęknąć.
Podpinałeś bańke 5L i co zapalił? bo tego nie piszesz.
Dalej trza pooglądać rurki metalowe do wtrysków czy czasem która nie cieknie, pęknięta lub luźna nakrętka.
Jeżeli nie można zapalić to przypuszczam że w tych rurkach jest powietrze wtedy nie zapalisz nawet na plaku trza odpowietrzyć rurki.
1.Popuszczasz nakrętki przy trawersach na luźno kolega siada za kierownicą i kręci rozrusznikiem a ty psikasz plakiem za przepływką do turbo czyli wspomagasz rozrusznik jak zacznie lecieć paliwo z pod nakrętek gasicie silnik i dokręcasz trzy nakrętki na mocno zostawiasz jedną nie dokręconą ale najłatwiejszą do dokręcenia i teraz kolega steruje rozrusznik i silnik zapala na trzech cylindrach a ty wspomagasz plakiem jak poleci paliwo z pod czwartej nakrętki ty mając klucz w ręce dokręcasz nakrętke na mocno kolega nie kręci rozrusznikiem niech silnik trochę pochodzi a ty obserwuj czy czasem nie cieknie paliwo z pod nakrętek.
2.Dmuchasz powietrzem np z kompresora żeby oczyścić z paliwa miejsce pracy na silniku wtedy widać wycieki jak nie ma to jest chwilka na browara.
Zrobić taki test. viewtopic.php?t=5190&start=15
Pooglądać końcówki wężyków tych szmacianych jak stare lubią pękać na końcówkach i tamtędy zasysać może powietrze.
Wężyk z przelewów co idzie do pompy sprawdzić tam też lubi pęknąć.
Podpinałeś bańke 5L i co zapalił? bo tego nie piszesz.
Dalej trza pooglądać rurki metalowe do wtrysków czy czasem która nie cieknie, pęknięta lub luźna nakrętka.
Jeżeli nie można zapalić to przypuszczam że w tych rurkach jest powietrze wtedy nie zapalisz nawet na plaku trza odpowietrzyć rurki.
1.Popuszczasz nakrętki przy trawersach na luźno kolega siada za kierownicą i kręci rozrusznikiem a ty psikasz plakiem za przepływką do turbo czyli wspomagasz rozrusznik jak zacznie lecieć paliwo z pod nakrętek gasicie silnik i dokręcasz trzy nakrętki na mocno zostawiasz jedną nie dokręconą ale najłatwiejszą do dokręcenia i teraz kolega steruje rozrusznik i silnik zapala na trzech cylindrach a ty wspomagasz plakiem jak poleci paliwo z pod czwartej nakrętki ty mając klucz w ręce dokręcasz nakrętke na mocno kolega nie kręci rozrusznikiem niech silnik trochę pochodzi a ty obserwuj czy czasem nie cieknie paliwo z pod nakrętek.
2.Dmuchasz powietrzem np z kompresora żeby oczyścić z paliwa miejsce pracy na silniku wtedy widać wycieki jak nie ma to jest chwilka na browara.
-
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 17 cze 2021, 21:40
- Imię: Hemik
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
Dziadek13 pisze: ↑22 lip 2021, 21:34 To trza zacząć od szczelności trawersów, jaki kolor ma paliwo w filtrze?
Zrobić taki test. viewtopic.php?t=5190&start=15
Pooglądać końcówki wężyków tych szmacianych jak stare lubią pękać na końcówkach i tamtędy zasysać może powietrze.
Wężyk z przelewów co idzie do pompy sprawdzić tam też lubi pęknąć.
Podpinałeś bańke 5L i co zapalił? bo tego nie piszesz.
Dalej trza pooglądać rurki metalowe do wtrysków czy czasem która nie cieknie, pęknięta lub luźna nakrętka.
Jeżeli nie można zapalić to przypuszczam że w tych rurkach jest powietrze wtedy nie zapalisz nawet na plaku trza odpowietrzyć rurki.
1.Popuszczasz nakrętki przy trawersach na luźno kolega siada za kierownicą i kręci rozrusznikiem a ty psikasz plakiem za przepływką do turbo czyli wspomagasz rozrusznik jak zacznie lecieć paliwo z pod nakrętek gasicie silnik i dokręcasz trzy nakrętki na mocno zostawiasz jedną nie dokręconą ale najłatwiejszą do dokręcenia i teraz kolega steruje rozrusznik i silnik zapala na trzech cylindrach a ty wspomagasz plakiem jak poleci paliwo z pod czwartej nakrętki ty mając klucz w ręce dokręcasz nakrętke na mocno kolega nie kręci rozrusznikiem niech silnik trochę pochodzi a ty obserwuj czy czasem nie cieknie paliwo z pod nakrętek.
2.Dmuchasz powietrzem np z kompresora żeby oczyścić z paliwa miejsce pracy na silniku wtedy widać wycieki jak nie ma to jest chwilka na browara.
Objawy jakie są na tą chwilę brak obrotów ale i tu uwaga sprawdziłem czy nie jest zapchany filterek w pływaku zbiornika podpinajac przewód paliwowy do 5l baniaka z ropą zero reakcji I TERAZ UWAGA !!! po ponownym wpięciu przewodu paliwowego do oryginalnej obudowy filtra samochód zakręcił do 5tys obrotów (biały dym został) wypalił paliwo nie wiem skąd i znów zaczoł blokować obroty na 2tys.
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 17 sie 2016, 14:33
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: BGR
- Auto: zafira a
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
nie wiem czy pomogę ale jak piszesz że blokuje ci obroty to spr. ten filmik - co prawda to jest benzyna - lecz może o taką blokadę obrotów ci chodzi jeśli tak to już wiadomo o co chodzi
filmik pokazuje wciskanie pedału gazu:
https://youtu.be/LF6LOZ_rVZM jeśli nie to, to ja chyba nie pomogę
filmik pokazuje wciskanie pedału gazu:
https://youtu.be/LF6LOZ_rVZM jeśli nie to, to ja chyba nie pomogę