Wymiana rozrządu

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
MikRa
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 07 lut 2022, 20:34
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira C 1.6 CDTI
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B16dth
Gender:

Wymiana rozrządu

#1 Post autor: MikRa »

Panie i Panowie, przymierzam się do wymiany rozrządu w ZC 1.6 CDTI 136 KM 2015 r. I są dwie opcje, rozrząd oryginalny GM https://allegro.pl/oferta/oe-opel-zafir ... 9963676498 i drugi FEBI https://m.intercars.pl/produkty/1975950 ... ein-108993, moje pytanie który lepszy, trwalszy

Awatar użytkownika
Mariusz
Zafiromaniak
Posty: 2470
Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ZB OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#2 Post autor: Mariusz »

Oryginalny to oryginalny. Podobno zawsze lepszy, ale żeby był prawie połowę tańszy od zamiennika :?: :mysli:

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2229
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#3 Post autor: Pszczyna »

INA – 559 1008 20 ok 560zł

MikRa
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 07 lut 2022, 20:34
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira C 1.6 CDTI
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B16dth
Gender:

#4 Post autor: MikRa »

Po zniżkach FEBI wychodzi 1400

MikRa
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 07 lut 2022, 20:34
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira C 1.6 CDTI
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B16dth
Gender:

#5 Post autor: MikRa »

Pszczyna pisze: 12 lut 2022, 23:05 INA – 559 1008 20 ok 560zł
A pasuje do ZC?

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3060
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#6 Post autor: Tazz »

Ina to czołowy producent rozrządów, jako zamiennik i na pierwszy montaż. U mnie zawsze na wymianę szedł zestaw INA
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

tomek8308
Bywalec
Posty: 173
Rejestracja: 22 cze 2017, 16:36
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira C 1.6CDTI
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B16DTH

#7 Post autor: tomek8308 »

Oryginał i Febi to ten sam rozrząd. Różnią się tylko tym że na oryginale jest wybite GM. Niekiedy na ślizgu Febi jest zamazywany znaczek GM tak samo jak na pokrywach zaworów Febi zamazują oznaczenia GM po prostu produkują to dla Opla.

PS. Kup osobno uszczelkę napinacza 55515025 i każ mechanikowi założyć - skończą się efekty grzechotania. Ja tak nie zrobiłem i musiałem ją dokładać po 20tyś.

Poprawiłem błędy ortograficzne - Sebu$

MikRa
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 07 lut 2022, 20:34
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira C 1.6 CDTI
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B16dth
Gender:

#8 Post autor: MikRa »

tomek8308 pisze: 13 lut 2022, 09:49 Oryginał i Febi to ten sam rozrząd. Różnią się tylko tym że na oryginale jest wybite GM. Niekiedy na ślizgu Febi jest zamazywany znaczek GM tak samo jak na pokrywach zaworów Febi zamazują oznaczenia GM po prostu produkują to dla Opla.

PS. Kup osobno uszczelkę napinacza 55515025 i każ mechanikowi założyć - skończą się efekty grzechotania. Ja tak nie zrobiłem i musiałem ją dokładać po 20tyś.

Poprawiłem błędy ortograficzne - Sebu$
Właśnie o tej uszczelce czytałem na forum insigni i byłem ciekaw czy w mojej tez to jest. Ale dzięki za numer :)

MikRa
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 07 lut 2022, 20:34
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira C 1.6 CDTI
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B16dth
Gender:

#9 Post autor: MikRa »

A jeszcze pytanie jedno. Numery katalogowe tych co wysłałem to przypisane są pod Astre K 1.6cdth czyli ten sam silnik. Będzie pasować do ZC?

tomek8308
Bywalec
Posty: 173
Rejestracja: 22 cze 2017, 16:36
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira C 1.6CDTI
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B16DTH

#10 Post autor: tomek8308 »

To jest ten sam rozrząd nr zestawu 95528472

MikRa
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 07 lut 2022, 20:34
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira C 1.6 CDTI
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B16dth
Gender:

#11 Post autor: MikRa »

tomek8308 pisze: 14 lut 2022, 07:59 To jest ten sam rozrząd nr zestawu 95528472
Super, dzięki :)

tomek8308
Bywalec
Posty: 173
Rejestracja: 22 cze 2017, 16:36
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira C 1.6CDTI
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B16DTH

#12 Post autor: tomek8308 »

Masz już warsztat w którym będziesz robił rozrząd. Tu muszą mieć już doświadczenie jak zaczną eksperymentować to będzie źle. Część warsztatów chce wyjmować silnik te co mają już jakieś doświadczenie tylko go trochę opuszczają. Ogólnie lepiej zapłacić parę złoty więcej ale dać tam gdzie robili już takie silniki.
PS. Koniecznie należy wymienić tulejko/uszczelkę chłodniczki EGR dostępna tylko w ASO. Jeżeli mechanik ci powie, że nie trzeba to go olej. Jak się nie zmieni to się poci płyn chłodniczy i trzeba całość zrzucać, bo nie dość, że śmierdzi płynem to jeszcze go bardzo powoli ubywa, a wycieku nie widać więc jest lipa.

MikRa
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 07 lut 2022, 20:34
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira C 1.6 CDTI
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B16dth
Gender:

#13 Post autor: MikRa »

Nie wiem czy piszemy o tym samym silniku, rozrząd mam za skrzynia biegów wiec mechanik będzie rozpinać skrzynie. A co do tulejki/uszczelki to nawet na stronie dixi nie ma czegoś takiego.

tomek8308
Bywalec
Posty: 173
Rejestracja: 22 cze 2017, 16:36
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira C 1.6CDTI
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B16DTH

#14 Post autor: tomek8308 »

Tak piszemy o tym samym silniku.
Jeżeli jakiś mechanik powiedział ci że to tylko zrzucenie skrzyni to go natychmiast zmień. Trzeba zrzucić praktycznie całe zawieszenie razem z sankami dodatkowo demontaż wtryskiwaczy pokrywy zaworów i kompletnej chłodnicy EGR z opuszczenie silnika. Niektórzy mechanicy wolą demontaż silnika i robienie rozrządu na zewnątrz jest podobno łatwiej. Dodatkowo powinieneś się liczyć z tym że trzeba by wymienić uszczelniacz wału korbowego oraz trzy mniejsze uszczelki pod pokrywą rozrządu i czy zmieniać łańcuch pompy olejowej - też podobno sprawiał problemy. No i bezwzględnie wymienić uszczelkę chodnicy EGR o której mówiłem nr 55583122 oraz uszczelki miedziane pod wtryskami, uszczelkę pokrywy zaworów najlepiej FEBI bo to to samo co oryginał i nie twardnieje od oleju.
Rozważyć czy zmienić od razu uszczelniacze półosi w skrzyni bo po demontażu potrafią się pocić i lipa na przeglądzie.
To w skrócie tyle jak chcesz zboczyć jak to na prawdę wygląda to popatrz https://www.youtube.com/watch?v=wBzJeNvjBaw

Bobi2211
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 10 kwie 2022, 17:16
Imię: Robert
Lokalizacja: Frankfurt am Main
Auto: Opel
Model: Zc
Oznaczenie silnika: Z16dth

#15 Post autor: Bobi2211 »

Ja mam pytanie a czy trzeba kupić też z zębatkami tylko łańcuch i ślizgi i pompa napinacza

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”