Wczoraj przy ruszaniu dało się słyszeć lekkie turkotanie z przodu auta. Już myślałem ze to przegub sie odzywa ale nie zmieniało się to wraz z prędkością więc na szczęście nie.
Przypomniało mi się ze w zimie tak słychać było elektrozawór odprowadzania par paliwa znajdujący się nad obudową filtra powietrza.
Eksperymentując zdjąłem wąż za zaworem dochodzący do dolnej części zespołu przepustnicy i
lepiej
Auto nie pływa przy ruszaniu, po odpaleniu po krótkim postoju od jakiegoś czasu nierówne obroty i dławienie: znikło!, nie sprawdziłem dokładnie ale chyba spalanie mniejsze,
Tylko czy zdjęcie tego wężyka nie ma wpływu na ciśnienie w silniku i czy nic się nie stanie mojej staruszce?
Muszę jeszcze spróbować i zatkać go całkiem palcem zobaczyć czy jest tam jakieś pod/nad ciśnienie, kurcze nie pomyślałem wczoraj :>
Co wy na to?
Czy tak może być? Zawór odprowadzania oparów paliwa.
Moderator: Sebu$
witam -mam to samo w swoim aucie -prośba mógłbyś bardziej olreślić co zdjołeś-gdzie dokładnie znajduje się ten wężyk? dzisiaj byłem u mechanika i podłączył do kompa szukaliśmy co jest i jak testowaliśmy zawory to EGr nie odpowiadał nic cisza-chyba padł?
pozdrawiam
pozdrawiam
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
wojciech2005, EGR nie pracuje aż tak głosno aby go mozna było usłyszec-swój sprawdzałem po wymontowaniu i nic nie słychac tylko widac jak trzpien sie chowa lub wysuwa.
A co do zaworu to nie wiem jak w Zafi ale miałem podobny przypadek w Astrze F, tam też był uszkodzony i podawał cały czas taka ilośc paliwa do kolektora ze auto nie dawało rady sie wysterowac, wymiana zaworu na nowy i autko nareperowane
A co do zaworu to nie wiem jak w Zafi ale miałem podobny przypadek w Astrze F, tam też był uszkodzony i podawał cały czas taka ilośc paliwa do kolektora ze auto nie dawało rady sie wysterowac, wymiana zaworu na nowy i autko nareperowane