Hałas na włączone klimatyzacji
-
- Bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 29 cze 2009, 13:22
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Okolice Dzierżoniowa
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI OPC Line
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
Hałas na włączone klimatyzacji
Witam. Panowie mam taki problem A mianowicie jak załączam klimatyzacje to słychać taki dźwięk jakby jakiś napinacz był padnięty( takie dźwięk terkotania) tylko dziwna sprawa że odgłos pojawia się jak hamuje hamulcem A jak puszczę hamulec to jest spokój czy może ktoś miał podobne objawy i wie coś jest do wymiany?
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2278
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Jak przy hamowaniu sprawdzić tarcze ,klocki możliwe że się klocek odkleił od blachy
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 29 cze 2009, 13:22
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Okolice Dzierżoniowa
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI OPC Line
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
Właśnie że jak wyłączam Klime to cisza także tarcze odpadają zauważyłem że jak hamuje silnikiem to też słychać ten dźwięk
-
- Świeżak
- Posty: 19
- Rejestracja: 02 sie 2017, 16:35
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Kwidzyn
- Auto: Opel Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Moim zdaniem to nie układ hamulcowy jest winien terkotaniu, a raczej efekt jego pracy w postaci siły, która w trakcie hamowania "pcha" wszystkie elementy mające luz do przodu (np. koło pasowe na wałku).
Z tego co pisałeś podobnie jest przy hamowaniu silnikiem.
Dodając do tego fakt, że dzieje się to tylko przy załączonej klimatyzacji szukałbym przyczyny w okolicach sprężarki, a szczególnie jej napędu.
Oczywiście po załączeniu klimatyzacji zwiększa się obciążenie wszystkich elementów uczestniczących w napędzie sprężarki, ale terkotanie wskazuje na element wirujący, więc ja zacząłbym od sprzęgła sprężarki tym bardziej, że nie jest to zbyt drogi element.
Z tego co pisałeś podobnie jest przy hamowaniu silnikiem.
Dodając do tego fakt, że dzieje się to tylko przy załączonej klimatyzacji szukałbym przyczyny w okolicach sprężarki, a szczególnie jej napędu.
Oczywiście po załączeniu klimatyzacji zwiększa się obciążenie wszystkich elementów uczestniczących w napędzie sprężarki, ale terkotanie wskazuje na element wirujący, więc ja zacząłbym od sprzęgła sprężarki tym bardziej, że nie jest to zbyt drogi element.
Ostatnio zmieniony 18 cze 2021, 14:22 przez Sebu$, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 29 cze 2009, 13:22
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Okolice Dzierżoniowa
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI OPC Line
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
A jeszcze takie pytanie jak je zlokalizować i czy będzie je widać bez ściągania osłony dolnej silnika?Kewals pisze: ↑18 cze 2021, 11:42 Moim zdaniem to nie układ hamulcowy jest winien terkotaniu, a raczej efekt jego pracy w postaci siły, która w trakcie hamowania "pcha" wszystkie elementy mające luz do przodu (np. koło pasowe na wałku).
Z tego co pisałeś podobnie jest przy hamowaniu silnikiem.
Dodając do tego fakt, że dzieje się to tylko przy załączonej klimatyzacji szukałbym przyczyny w okolicach sprężarki, a szczególnie jej napędu.
Oczywiście po załączeniu klimatyzacji zwiększa się obciążenie wszystkich elementów uczestniczących w napędzie sprężarki, ale terkotanie wskazuje na element wirujący, więc ja zacząłbym od sprzęgła sprężarki tym bardziej, że nie jest to zbyt drogi element.
- Czesław
- Zafiromaniak
- Posty: 1085
- Rejestracja: 30 gru 2013, 22:38
- Imię: Czesław
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Meriva B 1,4 120 KM
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Nel
- Gender:
- Kontakt:
Dokładnie tak, dodał bym jeszcze to co mnie kiedyś spotkało po prostu liść w wentylatorze i objawy miałem jak kolega opisał liść przemieszczał się podczas hamowaniaKewals pisze: ↑18 cze 2021, 11:42 Moim zdaniem to nie układ hamulcowy jest winien terkotaniu, a raczej efekt jego pracy w postaci siły, która w trakcie hamowania "pcha" wszystkie elementy mające luz do przodu (np. koło pasowe na wałku).
Z tego co pisałeś podobnie jest przy hamowaniu silnikiem.
Dodając do tego fakt, że dzieje się to tylko przy załączonej klimatyzacji szukałbym przyczyny w okolicach sprężarki, a szczególnie jej napędu.
Oczywiście po załączeniu klimatyzacji zwiększa się obciążenie wszystkich elementów uczestniczących w napędzie sprężarki, ale terkotanie wskazuje na element wirujący, więc ja zacząłbym od sprzęgła sprężarki tym bardziej, że nie jest to zbyt drogi element.
czesiek_ze
-
- Świeżak
- Posty: 19
- Rejestracja: 02 sie 2017, 16:35
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Kwidzyn
- Auto: Opel Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Tego nie wiem ale raczej nie, obecnie w samochodach pod maską jest ciasno i wszędzie są jakieś osłony, dodatkowo w twoim przypadku jeżeli objaw nie występuje na biegu jałowym raczej nie obędzie się bez zdjęcia pasków napędowych i poszukania luzów na kołach pasowych czy sprzęgle sprężarki. Sugeruję wizytę u fachowca ale takiego który potrafi coś więcej niż podłączenie urządzenia do do serwisu układów klimatyzacji. Niestety mnie właśnie czeka taka wizyta bo układ się rozszczelnił i widać duży wyciek oleju/kontrastu. Mam nadzieję, że to tylko jakiś oring lub przewód a nie sprężarka lub chłodnica klimatyzacji. Jak już się uporasz to napisz co było przyczyną.mlody17 pisze: ↑18 cze 2021, 22:37A jeszcze takie pytanie jak je zlokalizować i czy będzie je widać bez ściągania osłony dolnej silnika?Kewals pisze: ↑18 cze 2021, 11:42 Moim zdaniem to nie układ hamulcowy jest winien terkotaniu, a raczej efekt jego pracy w postaci siły, która w trakcie hamowania "pcha" wszystkie elementy mające luz do przodu (np. koło pasowe na wałku).
Z tego co pisałeś podobnie jest przy hamowaniu silnikiem.
Dodając do tego fakt, że dzieje się to tylko przy załączonej klimatyzacji szukałbym przyczyny w okolicach sprężarki, a szczególnie jej napędu.
Oczywiście po załączeniu klimatyzacji zwiększa się obciążenie wszystkich elementów uczestniczących w napędzie sprężarki, ale terkotanie wskazuje na element wirujący, więc ja zacząłbym od sprzęgła sprężarki tym bardziej, że nie jest to zbyt drogi element.
-
- Bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 29 cze 2009, 13:22
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Okolice Dzierżoniowa
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI OPC Line
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
Wymieniłem napinacz paska klinowego bo tak dziwnie podskakiwał na wolnych obrotach ale hałas nie ustał, zauważyłem natomiast że dziwnie chodzi sprzęgło alternatora tak jakby trochę pohukuje ale wydaje mi sie ze wtedy ten halas bylby cały czas jakby to wina byla sprzegla alternatora a nie tylko na włączone klimatyzacji co o tym myślicie?
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2278
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Wszystko możliwe przy zakupie nowego zważ iż są dwie wielkości sprzęgiełka i dwie wielkości ośki alternatora
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Bywalec
- Posty: 197
- Rejestracja: 22 cze 2016, 16:05
- Imię: ceki70
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Auto: Zafira B 1,8 Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Czy to może taki dźwięk https://www.youtube.com/watch?v=FvMjUK- ... =borysbolo
ceki70
Przy pisaniu towarzysz mi dysleksja, dysortografia, dysgrafia,
Przy pisaniu towarzysz mi dysleksja, dysortografia, dysgrafia,
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2278
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Wrażenie jak by kompresor chodził na sucho
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253