https://forum.vectraklub.pl/topic/18152 ... 3#comments
Tutaj znalazłem temat odnośnie alternatora.
Piszą ogólnie że posiadając 100A czy 105A bo takowe podobno byly też montowane, wystarczy wymienić 3 diody na mostku z 35A na 60A i regulator napięcia z większego alternatora i można samemu zrobić mocniejszy.
Jednak tylko w przypadku kiedy mamy altka Boscha a nie Denso.
Muszę spojrzeć co tam siedzi. A tam na nim gdzies numer powinien być, nie?
Źle działa klimatyzacja zafira b
-
- Przeglądacz
- Posty: 71
- Rejestracja: 18 wrz 2019, 06:54
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Auto: Zafira B 1.9cdti 120
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2280
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Dyskusja zaczyna zmieniać temat i powinien być kontynuowany w odpowiednim dziale !
Nr. jest na naklejce , Bosch niby dobry lecz ostatnimi czasy to taka sama masówka ja inne , złą sławą okryły się DENSO , lepsze to Valeo ,Huco ,HELLA ,Magneti Marelli, Hitachi i BERU .
To nie koniec wybierając regulator trzeba uwzględnić iż będzie się mocniej grzał z co za tym idzie musi mieć odpowiedni radiator inaczej poczujesz tylko smród i zobaczysz dymek obrazujący te powiedzmy 120zł lub więcej wydanej kasy a dokładając parę złotych ponieważ można upolować w dobrej cenie np-200-250zł i masz problem z głowy.
Jak się zorientujesz jaką masz wtyczkę i dojdzie do decyzji wymiany to podeślę ci multum numerów alternatora by szukać a te same są produkowane pod wieloma numerami
Nr. jest na naklejce , Bosch niby dobry lecz ostatnimi czasy to taka sama masówka ja inne , złą sławą okryły się DENSO , lepsze to Valeo ,Huco ,HELLA ,Magneti Marelli, Hitachi i BERU .
To nie koniec wybierając regulator trzeba uwzględnić iż będzie się mocniej grzał z co za tym idzie musi mieć odpowiedni radiator inaczej poczujesz tylko smród i zobaczysz dymek obrazujący te powiedzmy 120zł lub więcej wydanej kasy a dokładając parę złotych ponieważ można upolować w dobrej cenie np-200-250zł i masz problem z głowy.
Jak się zorientujesz jaką masz wtyczkę i dojdzie do decyzji wymiany to podeślę ci multum numerów alternatora by szukać a te same są produkowane pod wieloma numerami
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Przeglądacz
- Posty: 71
- Rejestracja: 18 wrz 2019, 06:54
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Auto: Zafira B 1.9cdti 120
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Odnośnie działania klimy, dzisiaj zajrzałem pod maskę.
Mieszkając w bloku nie robi się tego codziennie niestety.
Zauważyłem że spocony dosyć mocno a nawet mokry bym rzekł był wąż idący z IC do przepustnicy. Stwierdziłem że dokręcę opaskę. Okazało się że była zerwana. Albo zerwała się sama przez zbyt mocne dokręcenie albo ja to być może zrobiłem jak czyściłem egr.
Założyłem nową i o dziwo jak trochę po mieście jeździłem to już nie odczułem spadku mocy na klimie jak przed tym. Dodatkowo silnik już jakby nie przygasał przy ruszaniu.
Poprowadziłem również dodatkową masę do silnika od akumulatora. Bo się okazało że owszem kiedyś dołożyłem przewód ale plusowy od alternatora.
Zakupiłem już końcówkę do zaciśnięcia z oczkiem i dzisiaj podepnę pod aku i zobaczymy ładowanie wtedy.
Mieszkając w bloku nie robi się tego codziennie niestety.
Zauważyłem że spocony dosyć mocno a nawet mokry bym rzekł był wąż idący z IC do przepustnicy. Stwierdziłem że dokręcę opaskę. Okazało się że była zerwana. Albo zerwała się sama przez zbyt mocne dokręcenie albo ja to być może zrobiłem jak czyściłem egr.
Założyłem nową i o dziwo jak trochę po mieście jeździłem to już nie odczułem spadku mocy na klimie jak przed tym. Dodatkowo silnik już jakby nie przygasał przy ruszaniu.
Poprowadziłem również dodatkową masę do silnika od akumulatora. Bo się okazało że owszem kiedyś dołożyłem przewód ale plusowy od alternatora.
Zakupiłem już końcówkę do zaciśnięcia z oczkiem i dzisiaj podepnę pod aku i zobaczymy ładowanie wtedy.
Ostatnio zmieniony 22 cze 2022, 17:25 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem literówki
Powód: Poprawiłem literówki
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
No widzisz, taka błahostka
Ostatnio zmieniony 22 cze 2022, 18:23 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Literówki
Powód: Literówki
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
-
- Przeglądacz
- Posty: 71
- Rejestracja: 18 wrz 2019, 06:54
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Auto: Zafira B 1.9cdti 120
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Dołożenie dodatkowej masy nic nie zmieniło w ładowaniu. Dalej jest średnio 13.0V do 13.3V
- fredas
- Zafiromaniak
- Posty: 5222
- Rejestracja: 30 lis 2014, 12:46
- Imię: Ryszard
- Lokalizacja: Sypniewo [cse]
- Auto: Opel Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Proszę pisać w odpowiednim dziale temacie np tu viewtopic.php?f=32&t=20130&p=401740&hilit=Masa#p401740theeye7777 pisze: ↑23 cze 2022, 07:51 Dołożenie dodatkowej masy nic nie zmieniło w ładowaniu. Dalej jest średnio 13.0V do 13.3V