Problemy związane z użytkowaniem klimatyzacji

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
olo018

#76 Post autor: olo018 »

Witam ,ale jak ci 4 dni chodziła to prawdopodobnie chłodnica dziurawa ,i najpewniej za wentylatorem ,muszą ci sprawdzić z kontrastem bo inaczej nie sprawdzisz szczelności.

J.A.C.E.K

#77 Post autor: J.A.C.E.K »

Ale czekaj, jeśli miałeś kontrast w czynniku, to do ciemnego garażu, maska w górę, latarka w dłoń i będziesz miał jak na dłoni.
I jeszcze... nagle przestało chłodzić?
Bo jesli tak, to ciśnienie czynnika spadło poniżej wymaganej wartości i sprężarka się rozłączyłą, albo cewka...
Jedź na Żupniczą.
Będziesz zadowlony. A zdiagnozują w kilka minut.
Ja.

Awatar użytkownika
sesorek
Przeglądacz
Posty: 96
Rejestracja: 10 maja 2010, 16:14
Lokalizacja: WWL
Model:

#78 Post autor: sesorek »

nabiłem i chłodziła 4 dni 1 dnia najmocniej sobie myślę bardzo wydajna super :D jednak z kazdym
dniem coraz słabiej i słabiej, mechanior u którego byłem mówił ze mam za wysokie
ciśnienie, powinno byc w granicach 17 bar ja miałem 20-23 mówił że to prawdopodobnie
na osuszaczu tak sie dzieje, zatyka się i już mój domysł jest taki że może to zbyt wysokie ciśnienie powoduje że jakiś oring/uszczelka nie wytrzymuje tak wysokiego ciśnienia ....


J.A.C.E.K

a czy sama larka wystarczy? nie trzeba jakiegoś ultrafioletu? jestem kompletnie
zielony jeśli chodzi o klimę

Awatar użytkownika
maglo18
Bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 12 gru 2009, 23:10
Lokalizacja: Warszawa
Model:

#79 Post autor: maglo18 »

Nie pocieszę cię miałem taką same objawy. Okazało się że zaczęła się zacierać sprężarka i opiłki zatkały osuszacz i waliło ciśnienie tak jak u ciebie nawet do 25 atm. Diagnoza sprężarka do regeneracji chłodnica do wymiany i płukanie układu cena 3000 pln.
PS. Jeżeli będziesz diagnozował jeszcze gdzieś układ to poproś o spuszczenie czynnika i sprawdzenie czystości osuszacza bo ja dwa razy zapłaciłem za diagnozę maszynami a dopiero trzeci specjalista dopatrzył się o co chodzi. Szkoda płacić kilka razy.

zafirakamil

#80 Post autor: zafirakamil »

witam czy jak jeżdżę na klimie chodzi wszystko ok czy powinna lecieć woda pod spodem samochodu tzn czy powinna się skraplać bo u mnie nic nie leci

Awatar użytkownika
kwazaar
Mieszkaniec
Posty: 287
Rejestracja: 25 sie 2009, 12:59
Lokalizacja: Warszawa
Model:

#81 Post autor: kwazaar »

u mnie akurat leci - ale mechanik powiedział mi że to jest normalne...
a nie masz jakiejś osłony silnika na której ta woda mogłaby się zatrzymywać?
natomiast w ZA 1.6 z klimą manualną - nie leciała - nie wiem czym było to spowodowane (w tamtej zośce miałem osłonę silnika)
w poszukiwaniu godnego następcy ZB OPC :)
edit: następca znaleziony... zobaczymy czy okaże się godny :)

Awatar użytkownika
Rogal
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 09 sie 2010, 09:01
Lokalizacja: Lubartów
Model:

#82 Post autor: Rogal »

Witam
Moze wy mi pomożecie potzrebuje nowej lub uzywanej sprężarki klimatyzacji ponieważ moja ulegał awarii

Może macie jakieś namiary gdzie mozna kupic sprawną ??

Anony Mous

#83 Post autor: Anony Mous »

Zapytaj tego GOŚCIA
tutaj masz do niego numer: 667553631

Ja u niego kupowałem sprężarkę po regeneracji do astry F. Byłem bardzo zadowolony a i ceny ma niskie. Gość zajmuje się klimami w autach. Może będzie miał coś dla Ciebie

kris77

#84 Post autor: kris77 »

Witam ponownie!
Po raz kolejny pojawił mi się problem z wentylatorami, a raczej jednym - klimy. Otóż chodzi o to, że jak odpalę silnik to po ok 10 sekundach włącza się wentylator klimatyzacji, pomimo wyłączonej klimy. Jednocześnie zapala mi się kontrolka chłodnicy z gwiazdką. Drugi wentylator w tym czasie nie włącza się. Podczas jazdy wentylator klimy wyłącza się ale kontrolka świeci dalej! Początkowo działo mi się tak przy załączonej klimie, jak startował wentylator, a teraz dzieje się też przy klimie wyłączonej. Czy to robi się jakieś zwarcie bo głupieję?! Dodam jeszcze, że wcześniej zmieniłem sterownik wentylatorów i nie jestem pewien, czy ważne są te literki na obudowie bo mój stary miał JS a teraz mam CG, może tu jest przyczyna? Ale z drugiej strony po wymianie było wszystko OK, do czasu nabicia klimatyzacji, gdy zaczął załączać się wentylator klimy. Jeszcze jedno pytanie - czy razem z wentylatorem klimy powinien załączać się wentylator silnika? temperatura silnika w normie (pomiędzy 80-90).
Proszę o opinie!

giant19s

#85 Post autor: giant19s »

Wentylator silnika załączy się dopiero powyżej 90 kilku stopni. Bynajmniej bardzo wysoko jest ustawiony.
Po nabiciu problem się pojawił bo jak była pusta to się nie włączała ;)
U mnie też tak klima świrowała tak więc wypiąłem wszystkie wentylatory (złączka znajduje się po prawej stronie chłodnicy patrząc od przodu auta na samym jej dole) po ponownym załączeniu klima już nie startowała jednak nie trwało to długo. Podpytałem jednego elektryka i powiedział że to najwidoczniej albo wina kabli albo sterownika. Przy nabijaniu klimy dało się wyregulować ustawienie sterownika po przez podłączenie auta pod kompa. Wszystko chodziło już OK jednak okazało się że chłodnica klimy jest nieszczelna :(
Podpytaj w miejscu gdzie nabijasz klimę czy mają możliwość podłączenia auta pod kompa i czy są w stanie to jakoś ustawić. U mnie się udało.
Co do literek na sterowniku to chyba w jakimś konkretnym celu tam są jednak nie wiem do czego ;)

kris77

#86 Post autor: kris77 »

Byłem dziś u mechanika z tą usterką. Podłączył kompa, wywaliło dwa błędy - według kodów w jego programie były to:
11-silnik dmuchawy zasysającej - zbyt niski sygnał
12-silnik dmuchawy zasysającej - nieprawidłowe działanie
Raz pokazało tez błąd czujnika ciśnienia klimatyzacji! Ale nie wiadomo dlaczego bo czujnik jest nowy, klima nabita i działa, nowa chłodnica klimy! Sterownik wentylatorów sprawdził i działa, te literki zależą chyba od rocznika?!
Pokasował błędy, wszystko Ok do czasu włączenia klimy i załączenia się wentylatora!
PO wielu próbach sprawdzanie oporników wentylatorów. Ten od klimy miał zaśniedziałe styki a od wody zardzewiałe. Po przeczyszczeniu i potraktowaniu WD40 bez zmian problem tkwił dalej!
Następnie poodginał blaszki w tych wtykach od oporników i nagle "wszystko wróciło do normy"! Piszę w cudzysłowie ponieważ wentylator nie włącza się już samoistnie i nie świeci kontrolka wentylatorów. Po włączeniu klimy jednak startują oba wentylatory na 2 bieg, pomimo, że temp silnika 80stopni. Po wyłączeniu klimy wentylatory przełączają się na pierwszy bieg, jednak nie chcą się wyłączyć! Normalnie cyrki się dzieją!
Diagnoza jaką postawił mechanik to wtyki oporników wentylatorów do wymiany!
Co o tym myślicie?

kris77

#87 Post autor: kris77 »

Mam jeszcze jedno pytanie do jakiej wartości powinno dochodzić ciśnienie w układzie po załączeniu klimatyzacji? Bo u mnie dochodziło do 80 bar!
I jeszcze jakie powinno być napięcie na czujniku klimatyzacji? U mnie komp wyjściowe pokazywał na poziomie 4,8 V a faktyczne zmieniało się w zależności od ciśnienia jakie panowało w układzie - najbardziej zbliżało się do tych 4.8 przy tych 80 barach, a tak średnio jak było ok 50 bar to napięcie wynosiło 3.5.

fire

#88 Post autor: fire »

Witam, mam pytanie: Nie działa mi klimatyzacja, ale bezpiecznki są w porządku i jest napełniona. Co jeszcze może powodować, że nie działa klimatyzacja?

olo018

#89 Post autor: olo018 »

Jeśli napelniłeś to prawdopodobnie kompresor ,sprzęgło kompresora, albo czujnik ciśnienia.

fire

#90 Post autor: fire »

A teraz zaświeciła się kontrolka "samochód z kluczem". Czy coś może mieć z tym wspólnego?


//scalone//



Nie, źle. To było tak: Przejechałem 300 metrów, zapaliła się kontrolka, chwilę później klimatyzacja zgasła i kontrolka zaraz po niej.
Ostatnio zmieniony 22 sie 2010, 18:17 przez fire, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”