Witam . Silnik a20dth . 2012r.
Podczas jazdy autostrada wywaliło mi silnik przegrzany awaria itp. Laweta... ale ze jestem w posiadaniu jakiegoś zwykłego elm . Odczytałam błędy. Wywaliło p2428 czyli czujnik temperatury spalin pozycja 1 . Ok .wymiana bo okazało się że jest zniszczony, nacięty od wentylatora (przy wymianie rozrządu nie wpięli go w peszel) . Wszystko było ok 3 dni. Teraz wyskakuje czujnik numer 2 czyli p2033 . Dziś go wyjmę i umyje ale czy ktoś ma jakieś logiczne wyjaśnienie? O co może jej chodzić. Poprzedni czujnik był po prostu przerwany myślałam że wymiana załatwi sprawę. Proszę o jakieś wskazówki co jeszcze można zrobić.
Czujniki temperatury spalin P2428 P2033
Moderator: Sebu$
-
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 21 cze 2022, 22:17
- Imię: Aleksandra
- Lokalizacja: Turek
- Auto: Opel Zafira C 2.0
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Czujniki temperatury spalin P2428 P2033
Ostatnio zmieniony 04 lip 2022, 12:05 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem literówki
Powód: Poprawiłem literówki
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2279
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Taki błąd p2428 często idzie w parze z tym silnikiem nawet była kampania serwisowa .
Sprawdź czy nie chodzi o zapchany DPF stąd komunikat o czujniku temperatury, zobacz jeszcze wentylator czy pracuje na I i II biegu, sprawdź turbo.
P2033 tu znowu turbo wężyki ,przy okazji przejrzyj układ wydechowy , przeczyść wtyczki
Te błędy są tak upierdliwe iż nie ma jednoznacznego wskazania (co faktycznie jest przyczyną) , gdzieś była wzmianka nawet o nieszczelnym układzie zasilania i niesprawnej pompie paliwa lub niskim poziomie oleju i nie sprawnym turbo .
Sprawdź czy nie chodzi o zapchany DPF stąd komunikat o czujniku temperatury, zobacz jeszcze wentylator czy pracuje na I i II biegu, sprawdź turbo.
P2033 tu znowu turbo wężyki ,przy okazji przejrzyj układ wydechowy , przeczyść wtyczki
Te błędy są tak upierdliwe iż nie ma jednoznacznego wskazania (co faktycznie jest przyczyną) , gdzieś była wzmianka nawet o nieszczelnym układzie zasilania i niesprawnej pompie paliwa lub niskim poziomie oleju i nie sprawnym turbo .
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 21 cze 2022, 22:17
- Imię: Aleksandra
- Lokalizacja: Turek
- Auto: Opel Zafira C 2.0
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Wtyczki przeczyszczone, od turbiny sprawdzone wszystko szczelne. Ale opel dpf pokazuje temperature egt 0 stopni . Błąd wskazuje w tym drugim programie na zwarcie do plusa lub przerwę w obwodzie
Nawet jak odłączę całkiem ten pierwszy czujnik widzi p2033
Zapełnienie filtra jest 76 procent na zielono wszystko
Nawet jak odłączę całkiem ten pierwszy czujnik widzi p2033
Zapełnienie filtra jest 76 procent na zielono wszystko
Ostatnio zmieniony 04 lip 2022, 16:50 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem literówki
Powód: Poprawiłem literówki
-
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 21 cze 2022, 22:17
- Imię: Aleksandra
- Lokalizacja: Turek
- Auto: Opel Zafira C 2.0
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A20DTH
No i dobra. Tak jak czułam zamiennik nie dawał rady . Oryginalny czujnik polutowałam na razie jest ok . Dpf pod okiem opl monitor wypalił się na autostradzie. Dam znać za tydzień lub dwa czy to się udało na 100 procent czy znów tylko na chwilę.
Ostatnio zmieniony 05 lip 2022, 11:03 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem literówki
Powód: Poprawiłem literówki