Pomocy
Moderator: Sebu$
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 17 wrz 2022, 20:44
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Kwidzyn
- Auto: Opel zafira a 1.8 16v 125km
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18
Pomocy
Witam panowie
Jestem posiadaczem opel zafira a 1.8 16v 125km
Zaczęły pojawiać się problemy. Autko śmigało bez problemu gdy nagle zaczęło odmawiać posłuszeństwa. Pierwszy problem autko nagle zaczęło gasnąc więc pod kompa i pokazało uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu wymieniony na Valeo.. Po 3 miesiącach znowu to samo i wymieniony na Delphi. Po 1000km sytuacja się powtórzyła ale doszły błędy
B3059
P1600
P0650
Od czego zacząć sterownik pada że sypie błędami.. W mojej okolicy brak jakiegoś magika co by potrafił to ogarnąć. A szkoda mi jej oddawać na żyletki
Z góry dziękuję za pomoc
Jestem posiadaczem opel zafira a 1.8 16v 125km
Zaczęły pojawiać się problemy. Autko śmigało bez problemu gdy nagle zaczęło odmawiać posłuszeństwa. Pierwszy problem autko nagle zaczęło gasnąc więc pod kompa i pokazało uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu wymieniony na Valeo.. Po 3 miesiącach znowu to samo i wymieniony na Delphi. Po 1000km sytuacja się powtórzyła ale doszły błędy
B3059
P1600
P0650
Od czego zacząć sterownik pada że sypie błędami.. W mojej okolicy brak jakiegoś magika co by potrafił to ogarnąć. A szkoda mi jej oddawać na żyletki
Z góry dziękuję za pomoc
Ostatnio zmieniony 18 wrz 2022, 08:41 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem literówki
Powód: Poprawiłem literówki
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
B3059 komunikacja czyli wiązka ,z uwagi na leciwość i jakość kabli jakie są montowane w autach to mogą być połamane ,czarna patyna itp.
P1600 -odłącz aku i zewrzyj klemy na 15 min jeżeli nie pomoże to kontrola masy komputera ,kontrola ciśnienia paliwa (pompka na krótko)
Generalnie szukaj usterki w zasilaniu sterownika lub zasilaniu czujników 5V, prawdopodobnie któryś ma zwarcie lub też brakuje Ci masy na sterowniku.
ten błąd ma wiele twarzy !
P0650--Lampka kontrolna awarii (MIL) znajduje się na tablicy rozdzielczej. Gdy stacyjka zostanie WŁĄCZONA bez pracy silnika, lampka MIL zaświeci się. To jest test żarówki. Po uruchomieniu silnika lampka MIL powinna zgasnąć. Jeśli lampka MIL pozostaje włączona, pokładowy system diagnostyczny wykrył awarię układu silnika.
Jak naprawić ten kod błędu?
Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
P1600 -odłącz aku i zewrzyj klemy na 15 min jeżeli nie pomoże to kontrola masy komputera ,kontrola ciśnienia paliwa (pompka na krótko)
Generalnie szukaj usterki w zasilaniu sterownika lub zasilaniu czujników 5V, prawdopodobnie któryś ma zwarcie lub też brakuje Ci masy na sterowniku.
ten błąd ma wiele twarzy !
P0650--Lampka kontrolna awarii (MIL) znajduje się na tablicy rozdzielczej. Gdy stacyjka zostanie WŁĄCZONA bez pracy silnika, lampka MIL zaświeci się. To jest test żarówki. Po uruchomieniu silnika lampka MIL powinna zgasnąć. Jeśli lampka MIL pozostaje włączona, pokładowy system diagnostyczny wykrył awarię układu silnika.
Jak naprawić ten kod błędu?
Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 17 wrz 2022, 20:44
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Kwidzyn
- Auto: Opel zafira a 1.8 16v 125km
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18
Zapomniałem napisać że auto pracuje na LPG.. Czyli potrzebny mi jakiś dobry elektryk
Czyli podejrzewa pan że to nie wina samego sterownika?
Czyli podejrzewa pan że to nie wina samego sterownika?
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
P1600 jeżeli LPG -Zobacz czy sterownik od gazu działa. jest iskra?.
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 17 wrz 2022, 20:44
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Kwidzyn
- Auto: Opel zafira a 1.8 16v 125km
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18
Dzisiaj wsiadłem żeby podjechać do rodziców dosłownie może z 800m samochód odpalił i jeszcze nawet na gaz się nie przełączył i zgasł potem był problem z odpaleniem ale po 5 6 próbach odpalił i pojechał i nawet zrobiłem jeszcze z 15km i było ok.. Więc chyba to nie wina gazu.. Pod wieczór chciałem podjechać jeszcze na stację po piwko i sytuacja się powtórzyła ale już nie odpalił ani z gazu ani na benzynie tylko palił się samochód z kluczykiem
Ostatnio zmieniony 18 wrz 2022, 20:23 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem literówki
Powód: Poprawiłem literówki
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Zacznij od tego czy cewki są całe-spękana -jakieś ubytki plastiku na fajce cewki ,czy są w środku cewki sprężynki całe .
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Witam.
Dawno mnie nie było, ale jak dla mnie ewidentny problem ze sterownikiem.
Sam to przerobiłem dwa raz w mojej byłej Zośce , raz problem z czujnikiem obrotów wału, raz obwód wtryskiwacza, a na koniec przekaźnik główny.
Przy wszystkich tych usterkach auto pracowało kiedy chciało, najczęściej na zimnym było OK, ale nie było reguły
Przy pierwszych dwóch usterkach pomógł mi elektronik z Lublina: pierwsza naprawa wystarczyła na 4 lata druga na 3 z ostatnią usterką poradziłem sobie sam, obejście z dodatkowym przełącznikiem.
Pozdrawiam
Dawno mnie nie było, ale jak dla mnie ewidentny problem ze sterownikiem.
Sam to przerobiłem dwa raz w mojej byłej Zośce , raz problem z czujnikiem obrotów wału, raz obwód wtryskiwacza, a na koniec przekaźnik główny.
Przy wszystkich tych usterkach auto pracowało kiedy chciało, najczęściej na zimnym było OK, ale nie było reguły
Przy pierwszych dwóch usterkach pomógł mi elektronik z Lublina: pierwsza naprawa wystarczyła na 4 lata druga na 3 z ostatnią usterką poradziłem sobie sam, obejście z dodatkowym przełącznikiem.
Pozdrawiam
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 17 wrz 2022, 20:44
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Kwidzyn
- Auto: Opel zafira a 1.8 16v 125km
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18
Ale jak te obejście zrobić skąd do kad jakas podpowiedz