Witajcie Klubowicze.
Zwracam się o poradę z problemem elektrycznym.
Posiadam Zafir B 1.7 2013 rok CDTI.
Alternator świeżo wymieniony, nowy na gwarancji. Akumulator również nowy. Nie pojawiają się żadne błędy ani nic się nie świeci na desce rozdzielczej. Po 3-4 dniach akumulator jest zbyt słaby by wystartować.
Ładowanie podczas postoju wacha się w granicach 12,7 do 12,9 V czasem nawet niżej.
Gdy ruszam, lub jadę ładowanie spada do 12,3 do 12,76 V. A zdarzyło się nawet 11,60V
Po podłączeniu masy silnika do minusa akumulatora, ładowanie pokazuje na 13.9V na postoju.
Co może być uszkodzone, gdzie mam szukać?
Proszę o wskazówki .
Problem z ładowaniem akumulatora.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 31 lip 2020, 06:02
- Imię: Pawel
- Lokalizacja: Bielsko Biala
- Auto: Zafira B 1.7
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A17DTJ
Problem z ładowaniem akumulatora.
Ostatnio zmieniony 06 paź 2022, 08:56 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem literówki
Powód: Poprawiłem literówki
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2278
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Sam już częściowo odpowiedziałeś sobie na pytanie -kable masy.
Ładowanie rażąco niskie lecz jak twierdzisz iż jest 13.9V po dołożeniu masy to ją dodaj ,jak nie masz zdolności zleć elektrykowi i idąc za ciosem dodaj nowy kabel PLUSOWY.
Kable i to większości aut to oszczędności i szybko ulegają uszkodzeniom czy korozji zwanej patyną .
Ładowanie rażąco niskie lecz jak twierdzisz iż jest 13.9V po dołożeniu masy to ją dodaj ,jak nie masz zdolności zleć elektrykowi i idąc za ciosem dodaj nowy kabel PLUSOWY.
Kable i to większości aut to oszczędności i szybko ulegają uszkodzeniom czy korozji zwanej patyną .
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253