Błąd 0130 , 0325
Moderator: Sebu$
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Sprawdziłbym mocowanie samego czujnika do bloku. Połączenie powinno być idealnie czyste, śruba czysta, gwint w otworze czysty, czujnik dokręcony z odpowiednim momentem
Ostatnio zmieniony 02 sty 2017, 12:36 przez Janus, łącznie zmieniany 1 raz.
Janusz
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 02 paź 2014, 21:50
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: KRAKOW
- Auto: Zafira B 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Powiedz mi wskakiwał Ci samochód w tryb awaryjny ??
Proszę pisać poprawną polszczyzną i używać polskich znaków - Bodek
Proszę pisać poprawną polszczyzną i używać polskich znaków - Bodek
Ostatnio zmieniony 24 mar 2018, 18:45 przez Bodek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 10 sie 2016, 08:15
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Opel Zafira 1.8 Selection
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE.
- Gender:
Witaj, co skłoniło Cię do oddania sterownika do naprawy, skąd taka diagnoza i czy miałeś jakieś inne błędy, czy tylko 0130, 0325, u mnie też wyżuca p0325, sporadycznie p0130, ale auto jeździ normalnie, i raz zapala się check, a raz autko z kluczykiem
Ostatnio zmieniony 10 wrz 2018, 11:45 przez msz1, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 13 maja 2019, 20:36
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Opel A 1.8 16v
- Model: ZAFIRA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Witam,
Dzisiaj podpialem moj samochód pod komputer i wyskoczyl bląd P0130 obwod sondy lambda, 1 rzad cylindrow, czujnik 1 samochod to opel zafira a 1.8 16v silnik x18xe1 rocznik 1999 czy jest sonda do wymiany czy cos innego moze byc . Zapala mi sie czek objawy samochod duzo pali benzyny, jak wduszam pedal po malu sie rozpedza dusi sie nie raz szarpie .
Dzisiaj podpialem moj samochód pod komputer i wyskoczyl bląd P0130 obwod sondy lambda, 1 rzad cylindrow, czujnik 1 samochod to opel zafira a 1.8 16v silnik x18xe1 rocznik 1999 czy jest sonda do wymiany czy cos innego moze byc . Zapala mi sie czek objawy samochod duzo pali benzyny, jak wduszam pedal po malu sie rozpedza dusi sie nie raz szarpie .
- Piko
- Debiutant
- Posty: 38
- Rejestracja: 22 sty 2015, 08:01
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Witam.
Podepnę się tu pod ten temat, bo również komputer pokazuje mi błąd P0130 i jak gdzieś "w dziurę" wjadę to zapali mi się lampka silnika. Ale nie to mnie martwi, a mianowicie jakichś tydzień temu nie chodzi Zosia na gazie? Niby centralka jest normalnie włączona. Temperatura np. 14 to chwilę na benzynie się pokręci i z chwilą osiągnięcia temperatury słychać pod maską zawór "pyknie" i za chwilkę "pi pi pi.. x3" i miga dioda.
Miałem kiedyś takie coś i okazała się że wsuwka od jednego z zaworów była źle wpięta.. ale wtedy zaworki terkotały sobie a teraz jest tam kompletna cisza. Szukałem w bezpiecznikach, wszystkie dobre. Nie mogę znaleźć czegoś co bym mógł nazwać sterownikiem gazu. Pod maską przy wiązkach jest jeden bezpiecznik - dobry (chyba do alarmu?). Czy ktoś mi coś podpowie ? Myślę że nie ma to związku z błędem P0130 ale... (przypadkowo też mam na tą chwilę około pół zbiornika gazu) ?;)
P.S. Klemy tez odpinałem na pół dnia.. nie pomogło.
Pozdrawiam Piko.
Podepnę się tu pod ten temat, bo również komputer pokazuje mi błąd P0130 i jak gdzieś "w dziurę" wjadę to zapali mi się lampka silnika. Ale nie to mnie martwi, a mianowicie jakichś tydzień temu nie chodzi Zosia na gazie? Niby centralka jest normalnie włączona. Temperatura np. 14 to chwilę na benzynie się pokręci i z chwilą osiągnięcia temperatury słychać pod maską zawór "pyknie" i za chwilkę "pi pi pi.. x3" i miga dioda.
Miałem kiedyś takie coś i okazała się że wsuwka od jednego z zaworów była źle wpięta.. ale wtedy zaworki terkotały sobie a teraz jest tam kompletna cisza. Szukałem w bezpiecznikach, wszystkie dobre. Nie mogę znaleźć czegoś co bym mógł nazwać sterownikiem gazu. Pod maską przy wiązkach jest jeden bezpiecznik - dobry (chyba do alarmu?). Czy ktoś mi coś podpowie ? Myślę że nie ma to związku z błędem P0130 ale... (przypadkowo też mam na tą chwilę około pół zbiornika gazu) ?;)
P.S. Klemy tez odpinałem na pół dnia.. nie pomogło.
Pozdrawiam Piko.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 14 sty 2023, 19:11
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Auto: Opel Zafira A 1.8 16v
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
Podpinam się pod temat. Posiadam 1.8 16 v z gazem legato i:
Pierwszy problem to
-silnik dusi się po wciśnięciu gazu trzeba pompować żeby jechać.
Czasami pojedzie normalnie ale bez przyczyn nagle znów trzeba pompować bo silnik dusi się strzela po dodaniu gazu.
Gaz legato po włączeniu gazu kontrolka ciągle miga nie chce się przełączyć na gaz. Wczoraj się załączył dwa razy po około 10km ale po wyłączeniu i włączeniu znów nie chce się załączyć.
- wywala ciągle błąd p0115 p1530 oraz p0130
Święci się czek i kontrolka płynu chłodzącego wskaźnik temp. Nie pokazuje temperatury ale na auto scanner po teście licznika reaguje na regulację. Wentylator po przekręceniu kluczyka odrazu się włącza na zimnym silniku. Nie wiem czy ten silnik ma dwie sondy lambda czy 1 bo na pewno nie mam tej przy silniku w kolektorze wydechowym. Gdzie szukać od czego zacząć?
Pierwszy problem to
-silnik dusi się po wciśnięciu gazu trzeba pompować żeby jechać.
Czasami pojedzie normalnie ale bez przyczyn nagle znów trzeba pompować bo silnik dusi się strzela po dodaniu gazu.
Gaz legato po włączeniu gazu kontrolka ciągle miga nie chce się przełączyć na gaz. Wczoraj się załączył dwa razy po około 10km ale po wyłączeniu i włączeniu znów nie chce się załączyć.
- wywala ciągle błąd p0115 p1530 oraz p0130
Święci się czek i kontrolka płynu chłodzącego wskaźnik temp. Nie pokazuje temperatury ale na auto scanner po teście licznika reaguje na regulację. Wentylator po przekręceniu kluczyka odrazu się włącza na zimnym silniku. Nie wiem czy ten silnik ma dwie sondy lambda czy 1 bo na pewno nie mam tej przy silniku w kolektorze wydechowym. Gdzie szukać od czego zacząć?
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3065
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Moduł wentylatorów? Czujnik temperatury (a są ze dwa). Do tego diagnostyka gazu. To tak na szybko co mi przychodzi do glowy
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2265
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Wdać iż nie czytano powyższych wpisów !
Przyczyny ogólnego kodu awarii P0115
Przetarte, uszkodzone, zwarte lub skorodowane przewody i złącza.
Wadliwe czujniki temperatury płynu chłodzącego. Zobacz jakie temperatury widzi sterownik silnika. Prawdopodobnie się uszkodził.
Mając dostęp do OPCOM-a połącz się za jego pomocą ze sterownikiem wentylatorów(nie ze sterownikiem silnika)-odczytaj w nim błędy i podglądnij parametry. Sterownik wentylatorów powinien Ci wskazać przyczynę załączania się wentylatorów, bo to on bezpośrednio nimi steruje. Może on w ogóle nie widzi temperatury silnika, ciśnienia w układzie klimatyzacji itd.
Niski poziom płynu chłodzącego silnik. Należy pamiętać, gdy poziom płynu chłodzącego jest niski.
Słaba cyrkulacja chłodziwa -stary płyn , kanały przytkane, termostat płynu chłodzącego silnik nie otwiera się przy odpowiedniej temperaturze.
Awaria modułu sterującego silnika. Należy pamiętać, że jest to rzadkie zdarzenie, a usterki należy najpierw szukać gdzie indziej przed wymianą dowolnego sterownika.
Objawy ogólnego kodu awarii P0115
Wentylatory chłodnicy zaczynają pracować chwile po uruchomieniu auta
Zapalona kontrolka awarii silnika
Sprężarka klimatyzacji AC otrzyma polecenie WYŁĄCZENIA
p0115 sterownik silnika do naprawy ,ogólnie wtyczki i raz jeszcze wtyczki do kontroli !
--------------------------
p1530
przyczyny musisz szukać w sterowniku wentylatorów, na 99% tam jest ten przekaźnik (jeśli masz 2 wentylatory na chłodnicy),a znajduje się pod nadkolem przednim od strony kierowcy.
Sterownik wentylatorów wygląda tak : [External Link Removed for Guests] . W jego wnętrzu są przekaźniki i elektronika. Ze względu na dość dziwne miejsce w którym jest montowany, a przede wszystkim na zużycie uszczelek przy kostkach, czasem wilgoć dostaje się do środka i są problemy. Musisz go obejrzeć może tylko jakiś kabel przy kostkach nie kontaktuje. Jak masz dostęp do kanału lub podnośnika kolumnowego, to przy odrobinie cierpliwości, dostaniesz się do niego bez odkręcania nadkola czy zderzaka.
UWAGA: Ten sterownik jest w większości ale są też wersje w których wentylatorami steruje sterownik silnika Jeśli jest 1 wentylator na chłodnicy, to wtedy sterowanie jest ze sterownika silnika.
-------------------------
p0130 Naprawa sterownika lub:
Kod P0130 jest związany z bankiem 1, czujnik 1, czujnik tlenu. W pojeździe może znajdować się do pięciu czujników tlenu.
Może to być również związane z innymi kodami, takimi jak: P0131, P0132, P0133, P0134, P0135, P0171 lub P0175.
P0130 to ogólny kod OBD-II, który opisuje problem z bankiem 1, czujnik tlenu 1 (pierwsza sonda Lamda )
może mieć kilka przyczyn:
Rozłączona wtyczka czujnika
Możliwa korozja na złączu czujnika
Uszkodzone okablowanie od czujnika do ECM
Układ paliwowy o małej objętości do silnika (np. pompa paliwowa lub inny element)
Nieszczelności podciśnienia przy wlocie
Luźne połączenia w układzie powietrznym lub paliwowym
Odczyt czujnika masowego przepływu powietrza (MAF) poza zakresem
Odczyt czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze (MAP) poza zakresem
Wyciek emisji par (EVAP)
Odczyt czujnika HO2S poza zakresem
Nieszczelność regulatora ciśnienia paliwa
ECM jest uszkodzony
Przyczyny ogólnego kodu awarii P0115
Przetarte, uszkodzone, zwarte lub skorodowane przewody i złącza.
Wadliwe czujniki temperatury płynu chłodzącego. Zobacz jakie temperatury widzi sterownik silnika. Prawdopodobnie się uszkodził.
Mając dostęp do OPCOM-a połącz się za jego pomocą ze sterownikiem wentylatorów(nie ze sterownikiem silnika)-odczytaj w nim błędy i podglądnij parametry. Sterownik wentylatorów powinien Ci wskazać przyczynę załączania się wentylatorów, bo to on bezpośrednio nimi steruje. Może on w ogóle nie widzi temperatury silnika, ciśnienia w układzie klimatyzacji itd.
Niski poziom płynu chłodzącego silnik. Należy pamiętać, gdy poziom płynu chłodzącego jest niski.
Słaba cyrkulacja chłodziwa -stary płyn , kanały przytkane, termostat płynu chłodzącego silnik nie otwiera się przy odpowiedniej temperaturze.
Awaria modułu sterującego silnika. Należy pamiętać, że jest to rzadkie zdarzenie, a usterki należy najpierw szukać gdzie indziej przed wymianą dowolnego sterownika.
Objawy ogólnego kodu awarii P0115
Wentylatory chłodnicy zaczynają pracować chwile po uruchomieniu auta
Zapalona kontrolka awarii silnika
Sprężarka klimatyzacji AC otrzyma polecenie WYŁĄCZENIA
p0115 sterownik silnika do naprawy ,ogólnie wtyczki i raz jeszcze wtyczki do kontroli !
--------------------------
p1530
przyczyny musisz szukać w sterowniku wentylatorów, na 99% tam jest ten przekaźnik (jeśli masz 2 wentylatory na chłodnicy),a znajduje się pod nadkolem przednim od strony kierowcy.
Sterownik wentylatorów wygląda tak : [External Link Removed for Guests] . W jego wnętrzu są przekaźniki i elektronika. Ze względu na dość dziwne miejsce w którym jest montowany, a przede wszystkim na zużycie uszczelek przy kostkach, czasem wilgoć dostaje się do środka i są problemy. Musisz go obejrzeć może tylko jakiś kabel przy kostkach nie kontaktuje. Jak masz dostęp do kanału lub podnośnika kolumnowego, to przy odrobinie cierpliwości, dostaniesz się do niego bez odkręcania nadkola czy zderzaka.
UWAGA: Ten sterownik jest w większości ale są też wersje w których wentylatorami steruje sterownik silnika Jeśli jest 1 wentylator na chłodnicy, to wtedy sterowanie jest ze sterownika silnika.
-------------------------
p0130 Naprawa sterownika lub:
Kod P0130 jest związany z bankiem 1, czujnik 1, czujnik tlenu. W pojeździe może znajdować się do pięciu czujników tlenu.
Może to być również związane z innymi kodami, takimi jak: P0131, P0132, P0133, P0134, P0135, P0171 lub P0175.
P0130 to ogólny kod OBD-II, który opisuje problem z bankiem 1, czujnik tlenu 1 (pierwsza sonda Lamda )
może mieć kilka przyczyn:
Rozłączona wtyczka czujnika
Możliwa korozja na złączu czujnika
Uszkodzone okablowanie od czujnika do ECM
Układ paliwowy o małej objętości do silnika (np. pompa paliwowa lub inny element)
Nieszczelności podciśnienia przy wlocie
Luźne połączenia w układzie powietrznym lub paliwowym
Odczyt czujnika masowego przepływu powietrza (MAF) poza zakresem
Odczyt czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze (MAP) poza zakresem
Wyciek emisji par (EVAP)
Odczyt czujnika HO2S poza zakresem
Nieszczelność regulatora ciśnienia paliwa
ECM jest uszkodzony
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253