Wiązka pompy wspomagania
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 25 sty 2023, 18:42
- Imię: Klaudiusz
- Lokalizacja: Nysa
- Auto: Opel Zafira 1.9 CDTI
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
Wiązka pompy wspomagania
Witam wszystkich forumowiczów i klubowiczów.
Mam pytanko odnośnie wspomagania kierownicy w Zafira B 1.9 CDTI.
Oczywiście brakło , błędy jakie wyskakują to C 1550 i U 2111.
Sprawdziłem całą instalację od pompy do akumulatora i do zasilania do bezpiecznika 80 A i jest ok
pozostałe trzy przewody sterujące od pompy do kostki koło serwa też mają przejście.
Rozpiąłem kostkę przy CIM i dwa przewody biały i zielony mają przejście natomiast czarny nie.
Pytanie czy wszystkie trzy dochodzą do CIM czy tylko te dwa?
Dzięki za wszelkie info i sugestie.
Mam pytanko odnośnie wspomagania kierownicy w Zafira B 1.9 CDTI.
Oczywiście brakło , błędy jakie wyskakują to C 1550 i U 2111.
Sprawdziłem całą instalację od pompy do akumulatora i do zasilania do bezpiecznika 80 A i jest ok
pozostałe trzy przewody sterujące od pompy do kostki koło serwa też mają przejście.
Rozpiąłem kostkę przy CIM i dwa przewody biały i zielony mają przejście natomiast czarny nie.
Pytanie czy wszystkie trzy dochodzą do CIM czy tylko te dwa?
Dzięki za wszelkie info i sugestie.
Ostatnio zmieniony 25 sty 2023, 19:02 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem literówki
Powód: Poprawiłem literówki
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2288
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
C 1550
Wymienić Elektronic Control Unit (ECU), ten błąd dosyć często pojawia się w układzie wspomagania EHPS. Elektronika sterująca pompą jest bardzo wrażliwa na wodę (wilgoć) i jeżeli dojdzie do zwarcia to wyrzuca taki błąd albo zimne luty puściły . Kasowanie błędu nic pomoże, błąd będzie wracał, można spróbować OP-COMem wejść w EHPS - Programowanie - zmienić indeks na inny (np. 008) - i z powrotem wrócić do starego indeksu.
U2111 – Brak komunikacji magistrali CAN z układem kierowniczym EPS
Wymienić Elektronic Control Unit (ECU), ten błąd dosyć często pojawia się w układzie wspomagania EHPS. Elektronika sterująca pompą jest bardzo wrażliwa na wodę (wilgoć) i jeżeli dojdzie do zwarcia to wyrzuca taki błąd albo zimne luty puściły . Kasowanie błędu nic pomoże, błąd będzie wracał, można spróbować OP-COMem wejść w EHPS - Programowanie - zmienić indeks na inny (np. 008) - i z powrotem wrócić do starego indeksu.
U2111 – Brak komunikacji magistrali CAN z układem kierowniczym EPS
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 25 sty 2023, 18:42
- Imię: Klaudiusz
- Lokalizacja: Nysa
- Auto: Opel Zafira 1.9 CDTI
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
Czytałem już dokładnie to samo co napisałeś gdzieś na necie. Nie wiem czy to Ty byłeś autorem czy nie , obojętne.
Być może masz rację ale ja szukam jak na razie zanikający sygnał na czarnym kablu dlaczego nie dochodzi do kostki gdzie dochodzi sygnał z pozostałych dwóch przewodów.
Powiem że to wspomaganie raz było raz zanikało , autem na chwilę obecną nie jeżdżę od 4 miesięcy.
Wcześniej jak znikło wspomaganie to jak go zgasiłem i odpaliłem na nowo , to wracało.
W tej chwili umarło na amen.
A więc dlatego zacząłem od przeglądnięcia instalacji ażeby nie pakować się w zbędne koszty.
Być może masz rację ale ja szukam jak na razie zanikający sygnał na czarnym kablu dlaczego nie dochodzi do kostki gdzie dochodzi sygnał z pozostałych dwóch przewodów.
Powiem że to wspomaganie raz było raz zanikało , autem na chwilę obecną nie jeżdżę od 4 miesięcy.
Wcześniej jak znikło wspomaganie to jak go zgasiłem i odpaliłem na nowo , to wracało.
W tej chwili umarło na amen.
A więc dlatego zacząłem od przeglądnięcia instalacji ażeby nie pakować się w zbędne koszty.
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2288
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
No samo znikające wspomaganie to zazwyczaj:
słaby aku
zaśniedziałe bezpieczniki-te obok skrzynki
zalana wtyczka, brak styku kostka na pompie
niski stan lub stary olej w pompie
słaby aku
zaśniedziałe bezpieczniki-te obok skrzynki
zalana wtyczka, brak styku kostka na pompie
niski stan lub stary olej w pompie
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 25 sty 2023, 18:42
- Imię: Klaudiusz
- Lokalizacja: Nysa
- Auto: Opel Zafira 1.9 CDTI
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
Olej w pompie wymieniony , akumulator naładowany , bezpieczniki sprawdzone , kable masowe również wyczyszczone i skręcone. Kostki na pompie sprawdzone
Wczoraj wyciągnąłem ECU chodź nie było łatwo , śruby zardzewiałe na maksa. Otworzyłem go całą noc i dziś cały dzień na grzejniku leżał.
Nie było widać śladów wilgoci ale profilaktycznie go osuszyłem.
Próba odpalenie auta i dalej nic. Jeszcze nie sprawdzałem czy dalej wyrzuca te błędy.
Wczoraj wyciągnąłem ECU chodź nie było łatwo , śruby zardzewiałe na maksa. Otworzyłem go całą noc i dziś cały dzień na grzejniku leżał.
Nie było widać śladów wilgoci ale profilaktycznie go osuszyłem.
Próba odpalenie auta i dalej nic. Jeszcze nie sprawdzałem czy dalej wyrzuca te błędy.
Ostatnio zmieniony 27 sty 2023, 18:44 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem literówki
Powód: Poprawiłem literówki
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2288
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Mamy tu pat czy silnik nie odpala czy są problemy z układem jezdnym- wspomagania
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 25 sty 2023, 18:42
- Imię: Klaudiusz
- Lokalizacja: Nysa
- Auto: Opel Zafira 1.9 CDTI
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
"Wcześniej jak znikło wspomaganie to jak go zgasiłem i odpaliłem na nowo , to wracało.
W tej chwili umarło na amen."
Czytaj całość a nie samą końcówkę
W tej chwili umarło na amen."
Czytaj całość a nie samą końcówkę
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 25 sty 2023, 18:42
- Imię: Klaudiusz
- Lokalizacja: Nysa
- Auto: Opel Zafira 1.9 CDTI
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
Wnioskując po tych błędach?
Miałem jeszcze więcej ale się dały skasować i nie wracają
U2139 Komunikacja z CIM ( moduł kolumny kierownicy )
C1550 Przeprogramuj lub wymień sterownik - nieciągły
C1550 Przeprogramuj lub wymień sterownik - stały
U2105 CAN; Brak komunikacji z ECM - nieciągły
-
- Debiutant
- Posty: 28
- Rejestracja: 15 mar 2012, 12:13
- Imię: Stefan
- Lokalizacja: świętochłowice
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Cześć proszę o pomoc, jednego dnia zaczęło mi szwankować wspomaganie , raz było raz zanikało, następnego dnia zniknęło całkowicie, pompa sprawdzona działa, alternator sprawny ładowanie 14.4v, bezpieczniki , masy OK . Gdzie jeszcze szukać. Napięcie na wtyczce zasilającej na pompie duża dwupinowa na jednym pinie 12 V bez oraz z zapłonem, mała wtyczka na dwóch pinch 2.5V ma zapłonie bez 0.5V , na trzecim pinie czarny kabel napięcie ponad 7V, na zapłonie oraz bez. Jakie mają być te napięcia? Proszę o jakieś rady.
Ostatnio zmieniony 22 lut 2024, 21:48 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem literówki
Powód: Poprawiłem literówki
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2288
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Pompa odpowiednio sprawdzona
https://youtu.be/OnddsfMk3Eg
A przynajmniej sam regulator napięcia ze szczotkami konkretnie sprawdzony, poprzez spadki napięcia sterownik wyłącza wspomaganie aby utrzymać pracę silnika.
Zauważ, że kontrolka ładowania nie będzie świecić, a ładowania nie będzie, np. w wypadku awarii jednej diody w mostku.
ECM ma monitorować napięcie i zapobiegać takim sytuacjom.
Ja bym zmierzył napięcie ładowania w chwili, gdy wspomaganie nie działa, ew. podejrzałbym OPCO-Mem jak ono wygląda w chwili braku wspomagania.
Tu pytanie czy są błędy?
Wtyczki ABS i czajniki mogą wpływać na wariowanie ECM zwłaszcza tylne lewe koło NIBY DZIWNE ALE KTO WIE
https://youtu.be/OnddsfMk3Eg
A przynajmniej sam regulator napięcia ze szczotkami konkretnie sprawdzony, poprzez spadki napięcia sterownik wyłącza wspomaganie aby utrzymać pracę silnika.
Zauważ, że kontrolka ładowania nie będzie świecić, a ładowania nie będzie, np. w wypadku awarii jednej diody w mostku.
ECM ma monitorować napięcie i zapobiegać takim sytuacjom.
Ja bym zmierzył napięcie ładowania w chwili, gdy wspomaganie nie działa, ew. podejrzałbym OPCO-Mem jak ono wygląda w chwili braku wspomagania.
Tu pytanie czy są błędy?
Wtyczki ABS i czajniki mogą wpływać na wariowanie ECM zwłaszcza tylne lewe koło NIBY DZIWNE ALE KTO WIE
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Debiutant
- Posty: 28
- Rejestracja: 15 mar 2012, 12:13
- Imię: Stefan
- Lokalizacja: świętochłowice
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Alternator sprawdzony w warsztacie elektrycznym, ładowanie 14.4V w samochodzie też, pompy sprawdzone w zakładzie regenerującym pompy też wszystko ok, dlatego szukam na instalacji w samochodzie, Na wtyczce sterującej napięcie na dwóch pniach 2.5 V trzecia ponad 7v jeszcze zmierzę na uruchomionym silniku. Może zbieg okoliczności ale wspomaganie zaczęło szwankować po wymianie amortyzatorów przód. Czujniki ABS pokazują prędkość kół na wyświetlaczu mam moduł LWPM, błędów zero. Już nie mam pomysłu gdzie szukać
Ostatnio zmieniony 23 lut 2024, 09:32 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem literówki
Powód: Poprawiłem literówki
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2288
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Nic już mi nie przychodzi do głowy może ktoś inny lecz:
Bezpiecznik nr.27 5A
Niski poziom płynu.
Źle odpowietrzona pompa ( oba koła do góry-luźne , silnik pracujący , kierownicą parokrotnie do oporu prawo-lewo).
Wyczyścić złącza X1-X2-X3 pod bezpiecznikami.
Czyste klemy na Aku i dobry styk.
Zaśniedziałe piny wtyczek----straty napięć na kablach instalacji.
Pompa działa le jest niewydajna.
Kiedyś czytałem iż na samej pompie kasuje się jakieś kody( nie potwierdzone).
Bezpiecznik nr.27 5A
Niski poziom płynu.
Źle odpowietrzona pompa ( oba koła do góry-luźne , silnik pracujący , kierownicą parokrotnie do oporu prawo-lewo).
Wyczyścić złącza X1-X2-X3 pod bezpiecznikami.
Czyste klemy na Aku i dobry styk.
Zaśniedziałe piny wtyczek----straty napięć na kablach instalacji.
Pompa działa le jest niewydajna.
Kiedyś czytałem iż na samej pompie kasuje się jakieś kody( nie potwierdzone).
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Debiutant
- Posty: 28
- Rejestracja: 15 mar 2012, 12:13
- Imię: Stefan
- Lokalizacja: świętochłowice
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
No nic nie znalazłem podejrzanego, jedynie co mnie zastanawia to napięcie na wtyczce sterującej ,czarny kabel na dwóch 2.5v wiem że ma tak być, a czarny kabel nie wiem gdzie go szukać, może do bezpiecznika idzie? ale za małe napięcie by miało wtedy bo jest 6,5 V na zapłonie i z uruchomionym silnikiem. Jakiś schemat może ktoś ma ?