TRW zacisk jak poznać czy regenerowany
Moderator: Mariusz
-
- Bywalec
- Posty: 129
- Rejestracja: 25 sty 2016, 22:55
- Imię: Piotrek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Opel Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
TRW zacisk jak poznać czy regenerowany
Witam, czy da się jakoś na oko bez rozkręcania sprawdzić czy zacisk hamulca tylni firmy TRW kupiony w sklepie jest nowy czy po regeneracji. Pytam bo wiele sklepów motoryzacyjnych sprzedaje zarówno nowe jak i regenerowane więc po czy mam poznać że mnie nie oszukali i dali regenerowany choć zapłaciłem za droższą nówkę. Oczywiście dostałem ładny czyściutki, nie zardzewiały, w oryginalnym pudełeczku itp ale może regenerowane też tak ładnie wyglądają (nie znam się).
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 946
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Peugeot 308SW
- Model: P308
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Serwisy również sprzedają części regenerowane jako nowe, z tym, że regenerowane przez siebie i dają pełną gwarancję jeśli się u nich montuje. Jak jest auto naprawiane na gwarancji, to takie części się montuje.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
-
- Przeglądacz
- Posty: 71
- Rejestracja: 18 wrz 2019, 06:54
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Auto: Zafira B 1.9cdti 120
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Witam.
Regenerowałem swoje zaciski tylne.
Robiłem to nie pierwszy raz, jednak coś z hamulcami na tyle jest nie teges.
Po dłuższej podróży czuć że tylne felgi są dosyć ciepłe, tarcze gorące. Przednie felgi są natomiast dużo chłodniejsze, czuć że cieple ale nie gorące.
Podejrzewam zaciski, bo niby zregenerowane, nowe uszczelnienia, tłoczki, wszystko poczyszczone i nasmarowane smarem do zacisków jednak jakby one koła trzymały.
Zastanawiam się nad zakupem nowych zacisków jednak trw komplet kosztuje prawie 700zl. Sporo jest zamienników.
I chodzi mi o to czy kupowaliście jakieś zamienne zaciski, jeśli tak to jakiej firmy.
Ceny zamienników Kamoka, Hart, SKV to okolice 160-180zl sztuka.
Warto?
Bo już nie mam pomysłu co może być nie tak z tymi zaciskami
Regenerowałem swoje zaciski tylne.
Robiłem to nie pierwszy raz, jednak coś z hamulcami na tyle jest nie teges.
Po dłuższej podróży czuć że tylne felgi są dosyć ciepłe, tarcze gorące. Przednie felgi są natomiast dużo chłodniejsze, czuć że cieple ale nie gorące.
Podejrzewam zaciski, bo niby zregenerowane, nowe uszczelnienia, tłoczki, wszystko poczyszczone i nasmarowane smarem do zacisków jednak jakby one koła trzymały.
Zastanawiam się nad zakupem nowych zacisków jednak trw komplet kosztuje prawie 700zl. Sporo jest zamienników.
I chodzi mi o to czy kupowaliście jakieś zamienne zaciski, jeśli tak to jakiej firmy.
Ceny zamienników Kamoka, Hart, SKV to okolice 160-180zl sztuka.
Warto?
Bo już nie mam pomysłu co może być nie tak z tymi zaciskami
Ostatnio zmieniony 01 lut 2023, 18:26 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem literówki
Powód: Poprawiłem literówki
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2314
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Zacznij od wymiany płynu np. ATE DOT 4 SL6 i porządne odpowietrzanie i to na załączonym silniku otwierają się kanały w pompie ABS, oraz to że to ESP/TC/ABS zaczynasz od pompy hamulcowej ,pompy ABS potem lewy przód ,prawy tył, prawy przód, lewy tył .
Dodatkowo kontrola linki ręcznego + regulatory przy zaciskach .
Dodatkowo kontrola linki ręcznego + regulatory przy zaciskach .
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Przeglądacz
- Posty: 71
- Rejestracja: 18 wrz 2019, 06:54
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Auto: Zafira B 1.9cdti 120
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
A czemu tak dziwnie?
I co znaczy zacząć od pompy.
Czy Op-com niezbędny do tego?
Bo zawsze robiłem tak że jak ABS to od najbliższego koła i na zgaszonym silniku.
Zamierzam w sobotę się zabrać za to dlatego pytam, bo czegoś się jeszcze zdążę dowiedzieć
I co znaczy zacząć od pompy.
Czy Op-com niezbędny do tego?
Bo zawsze robiłem tak że jak ABS to od najbliższego koła i na zgaszonym silniku.
Zamierzam w sobotę się zabrać za to dlatego pytam, bo czegoś się jeszcze zdążę dowiedzieć
Ostatnio zmieniony 03 lut 2023, 09:06 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem literówki
Powód: Poprawiłem literówki
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2314
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
-Dziwne ponieważ nawet z doświadczonym mechanikiem się wykłócałem.
-Pompa jest składową układu hamulcowego i ma tłoczki ,podczas uzupełniania płynu niech jest odstany płyn by bąbelki powietrza wytrącić.
-Odpowietrzamy wszystkie elementy mechaniczne a pompa jest dość wysoko ,zaś powietrze idzie do góry ,więc pompa-ABS-zaciski.
Op-com nie potrzebny.
-Dobrze odpowietrzasz ponieważ ponieważ niektórzy jeszcze stosują starą szkołę
- na włączonym silniku już pisałem ,,OTWIERAJĄ SIĘ KANAŁY W POMPI ABS "
-Pompa jest składową układu hamulcowego i ma tłoczki ,podczas uzupełniania płynu niech jest odstany płyn by bąbelki powietrza wytrącić.
-Odpowietrzamy wszystkie elementy mechaniczne a pompa jest dość wysoko ,zaś powietrze idzie do góry ,więc pompa-ABS-zaciski.
Op-com nie potrzebny.
-Dobrze odpowietrzasz ponieważ ponieważ niektórzy jeszcze stosują starą szkołę
- na włączonym silniku już pisałem ,,OTWIERAJĄ SIĘ KANAŁY W POMPI ABS "
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Przeglądacz
- Posty: 71
- Rejestracja: 18 wrz 2019, 06:54
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Auto: Zafira B 1.9cdti 120
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Ok a jest gdzieś na forum instrukcja odpowietrzania pompy? Bo na necie znalazłem taką że na wyłączonym silniku pompuje sie kilkadziesiąt razy i przekręca zapłon i niby tak ze 2-3 razy i potem koła idą w ruch.
A na filmikach widziałem jak tam luzują delikatnie przewody o niby powietrze uchodzi.
To jak z tym jest?
A na filmikach widziałem jak tam luzują delikatnie przewody o niby powietrze uchodzi.
To jak z tym jest?
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2314
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Zwykłą pompę z serwem pompujesz -trzymasz pedał -popuszczasz śruby przewodów ( wychodzi powietrze)
To samo z pompą ABS tylko silnik pracuje nonstop
To samo z pompą ABS tylko silnik pracuje nonstop
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Przeglądacz
- Posty: 71
- Rejestracja: 18 wrz 2019, 06:54
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Auto: Zafira B 1.9cdti 120
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Ok to już wiem jak się zabrać za to. Dziękuję za pomoc
Ostatnio zmieniony 03 lut 2023, 20:35 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem literówki
Powód: Poprawiłem literówki