Procedura dogrzewania dpf
Moderator: Sebu$
-
- Świeżak
- Posty: 22
- Rejestracja: 23 lip 2021, 21:21
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Olsztyn
- Auto: Zafira c 1.6 ecoflex
- Model: Zc
- Oznaczenie silnika: Abcd
Procedura dogrzewania dpf
Witam.
Pacjent zafira c 1.6 cdti ecoflex 136KM, 148kkm nalotu.
Zaczęło się od częstego wygrzewania, co mniej więcej 100km, następnie utrata mocy dość znaczna i zamulanie auta plus wzrost spalania, wygrzewanie nawet co 15km. Kolejny etap to zatkanie katalizatora, zupełny brak przepustowości. Temat wystąpił w trasie co za skutkowało uszkodzeniem turbo. Turbo po regeneracji, dpf wyprany, katalizator po pełnej regeneracji. Od momentu ponownego zamontowania auto dogrzewa dpf średnio co 30-40km, jednak na trasie potrafi to zrobić nawet 20x w ciągu 90km jazdy. W mieście dogrzewa ok 10 minut, na trasie potrafi się łączyć na 5-10 sekund, a czasem na 15minut.
Macie może jakieś pomysły ?? Wszystkie czujniki sprawdzone, zresetowane do pierwotnych ustawień, zero błędów. Zaktualizowany sterownik od dpf, według ustawień powinien wypalać się co 400km...a wypala co 30-40km w mieście... Już nie mam pomysłu na to auto.
Pacjent zafira c 1.6 cdti ecoflex 136KM, 148kkm nalotu.
Zaczęło się od częstego wygrzewania, co mniej więcej 100km, następnie utrata mocy dość znaczna i zamulanie auta plus wzrost spalania, wygrzewanie nawet co 15km. Kolejny etap to zatkanie katalizatora, zupełny brak przepustowości. Temat wystąpił w trasie co za skutkowało uszkodzeniem turbo. Turbo po regeneracji, dpf wyprany, katalizator po pełnej regeneracji. Od momentu ponownego zamontowania auto dogrzewa dpf średnio co 30-40km, jednak na trasie potrafi to zrobić nawet 20x w ciągu 90km jazdy. W mieście dogrzewa ok 10 minut, na trasie potrafi się łączyć na 5-10 sekund, a czasem na 15minut.
Macie może jakieś pomysły ?? Wszystkie czujniki sprawdzone, zresetowane do pierwotnych ustawień, zero błędów. Zaktualizowany sterownik od dpf, według ustawień powinien wypalać się co 400km...a wypala co 30-40km w mieście... Już nie mam pomysłu na to auto.
Ostatnio zmieniony 04 maja 2023, 19:38 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem literówki
Powód: Poprawiłem literówki
-
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 22 cze 2017, 16:36
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira C 1.6CDTI
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B16DTH
Jeżeli wszystkie czujniki sprawdzone i sprawne wężyki od czujnika ciśnień szczelne to istnieje tylko możliwość że DPF faktycznie się zapycha. A na tak mocno podniesione dymienie mają wpływ tylko - mocno lejące wtryski, walnięty EGR lub nieszczelność w dolocie.
PS. Czy na pewno jest sprawny czujnik różnicy ciśnień ? Z twojego opisu wynika, że to w nim powinien być problem może rurki są zapchane. Wypalanie co 10 minut to praktycznie cały czas bo prawidłowy proces to 6-8minut. Sprawdź na pewno czujnik różnicy ciśnień zdemontuj go z rurkami i przedmuchaj je sprężonym powietrzem.
PS. Czy na pewno jest sprawny czujnik różnicy ciśnień ? Z twojego opisu wynika, że to w nim powinien być problem może rurki są zapchane. Wypalanie co 10 minut to praktycznie cały czas bo prawidłowy proces to 6-8minut. Sprawdź na pewno czujnik różnicy ciśnień zdemontuj go z rurkami i przedmuchaj je sprężonym powietrzem.
-
- Świeżak
- Posty: 22
- Rejestracja: 23 lip 2021, 21:21
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Olsztyn
- Auto: Zafira c 1.6 ecoflex
- Model: Zc
- Oznaczenie silnika: Abcd
Czujnik nie wykazuje żadnych odchyleń, sprawdzany opcomem i oryginalnym oprogramowaniem aso. Wtryski według kompa również sprawne bez żadnych odchyleń. Ostatnio jedyne co mnie zainteresowało to dość wyraźnie słyszalne stało się gwizdanie w momencie wzbudzania turbo, później gwizd jakby zanika wraz z wzrostem obrotów silnika i generowanym hałasem silnika. Wydmuchany któryś oring? Bo to raczej nie z turbo, z resztą ma niewiele ponad tyś km przejechane od regeneracji, tak samo jak dpf i katuch. Auto nie dymi, odpala normalnie. Kolejnym z anomaliów jest falowanie spalania na biegu jałowym... od 0,4L/h do 1,1L/h z włączonym wyłącznie nawiewem- bez klimatyzacji.
- fredas
- Zafiromaniak
- Posty: 5221
- Rejestracja: 30 lis 2014, 12:46
- Imię: Ryszard
- Lokalizacja: Sypniewo [cse]
- Auto: Opel Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
To turbo gwiżdże, sprawdź drożność rurek,jak Tomek pisze. A jeszcze jedno czy po wypraniu DPF jak był uzbrajaniu opcomem dodano że jest nowy czujnik różnicy ciśnień? Bo jeżeli nie to będzie ci co chwilę wypalał
- fredas
- Zafiromaniak
- Posty: 5221
- Rejestracja: 30 lis 2014, 12:46
- Imię: Ryszard
- Lokalizacja: Sypniewo [cse]
- Auto: Opel Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
viewtopic.php?f=87&t=19810&hilit=Dpf&start=1410
Finalnie było tak zrobione jak Pszczyna pisał i jest ok
Finalnie było tak zrobione jak Pszczyna pisał i jest ok
-
- Świeżak
- Posty: 22
- Rejestracja: 23 lip 2021, 21:21
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Olsztyn
- Auto: Zafira c 1.6 ecoflex
- Model: Zc
- Oznaczenie silnika: Abcd
We wtorek wstawiam auto na sprawdzenie turbo bo tam na pewno jest coś nie tak skoro gwizda po tyś km... od razu rzucę temat tych wężyków od czujnika.. oby to coś z tego robiło ten bałagan
-
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 22 cze 2017, 16:36
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira C 1.6CDTI
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B16DTH
Sprawdzanie na zasadzie bo programy pokazują że jest ok to lipa. Czujnik różnicy ciśnień sprawdza się specjalnym przyrządem który generuję tę różnicę i można sprawdzić czy pomiar czujnika jest taki sam jak generuję sprzęt - niektóre warsztaty go mają. U mnie problem polegał na tym że ni z tego ni z owego napełnienie filtra potrafiło skoczyć z np. 30% na 100% i zaczynał wypalać. Przebiegi nie raz 30 km a innym razem 150km czujnik w GDS2 wyglądał OK ale profilaktycznie kupiłem używkę z wężykami za 60zł i zmieniłem teraz przebiegi zawsze 200 - 300km w trasie 600 - 800km. Prosta sprawa zaoszczędziłem na mechaniku bo za profesjonalne sprawdzenie czujnika na przyrządzie chciał 200zł.
Ps. Mechanik też mówił że to na pewno nie czujnik bo by program pokazał.
Ps. Mechanik też mówił że to na pewno nie czujnik bo by program pokazał.
-
- Świeżak
- Posty: 22
- Rejestracja: 23 lip 2021, 21:21
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Olsztyn
- Auto: Zafira c 1.6 ecoflex
- Model: Zc
- Oznaczenie silnika: Abcd
Cześć. Wracam z tematem.
Auto nadal wypalało DPF z nadmierną częstotliwością. Został wgrany nowy soft, wy programowany DPF jak i wszystkie czujniki, wgrane na nowo. Po aktualizacji 2 dni spokoju i od nowa cyrk. Świeżo po odpaleniu zimnego silnika auto pokazuje na kilka sekund włączenie ogrzewania tylnej szyby, powtarza to 5 do 9 razy i spokój. Przejechało 1300km i po tym czasie komunikat "filtr sadzy pełen". Dziwne jest że pomimo komunikatu na desce rozdzielczej czasem działa "start/stop". Wizyta w ASO przyniosła wymianę czujnika różnicy ciśnień wraz z wężykami. Wszystko na nowo wprogramowane i wgrane. Znowu 2 dni spokoju i od nowa... przy odpalaniu zimnego silnika włącza ogrzewanie tylnej szyby na kilka sekund, po 2-3 minutach jazdy wszystko się normuje i działa poprawnie. Brak jakichkolwiek błędów. Ktoś ma jakiś pomysł?? Filtr sadzy sprawdzony już kilkukrotnie nawet otwarty, cały czas czysty.
Auto nadal wypalało DPF z nadmierną częstotliwością. Został wgrany nowy soft, wy programowany DPF jak i wszystkie czujniki, wgrane na nowo. Po aktualizacji 2 dni spokoju i od nowa cyrk. Świeżo po odpaleniu zimnego silnika auto pokazuje na kilka sekund włączenie ogrzewania tylnej szyby, powtarza to 5 do 9 razy i spokój. Przejechało 1300km i po tym czasie komunikat "filtr sadzy pełen". Dziwne jest że pomimo komunikatu na desce rozdzielczej czasem działa "start/stop". Wizyta w ASO przyniosła wymianę czujnika różnicy ciśnień wraz z wężykami. Wszystko na nowo wprogramowane i wgrane. Znowu 2 dni spokoju i od nowa... przy odpalaniu zimnego silnika włącza ogrzewanie tylnej szyby na kilka sekund, po 2-3 minutach jazdy wszystko się normuje i działa poprawnie. Brak jakichkolwiek błędów. Ktoś ma jakiś pomysł?? Filtr sadzy sprawdzony już kilkukrotnie nawet otwarty, cały czas czysty.
Ostatnio zmieniony 02 sie 2023, 11:20 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Świeżak
- Posty: 22
- Rejestracja: 23 lip 2021, 21:21
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Olsztyn
- Auto: Zafira c 1.6 ecoflex
- Model: Zc
- Oznaczenie silnika: Abcd
Temat nadal powraca... w ASO wymienili termostat bo podobno nie pokazywał temperatury wyższej niż 80 stopni. Po kilku dniach zaczął się problem z gwizdaniem podczas przyspieszania. Nieszczelność wyeliminowana, była dziura w gumowej rurze dolotu od filtra powietrza. Po wymianie ewidentnie słychać gwizdanie turbo. Mechanik mówi że to gwizdanie to ze sprzęgła zmiennej geometrii. Auto po 100-200km wrzuca błąd p0421 od temp. katalizatora. Po kolejnych 200km i kilku próbach wypalenia wyrzucił błąd p244C. Sugerują usterkę czujnika temperatury katalizatora, który teoretycznie pokazuje dobre odczyty temperatury ale nie wiadomo jak się zachowuje w momencie wypalania, czy temperatura
na czujniku wzrasta do odpowiedniej wartości. Tam jest tylko jeden czujnik na tym katalizatorze czy jak to wygląda?
na czujniku wzrasta do odpowiedniej wartości. Tam jest tylko jeden czujnik na tym katalizatorze czy jak to wygląda?
Ostatnio zmieniony 17 paź 2023, 18:30 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem literówki
Powód: Poprawiłem literówki
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2264
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Błąd P0421 (Nagrzany katalizator (Bank 1) – wydajność poniżej progu). Błąd ten wcale nie świadczy o usterce katalizatora, a jedynie o zalewanym złym paliwie lub wadzie konstrukcyjnej katalizatora. To one generują błąd P0421
Moduł sterujący układem napędowym wykorzystuje dane otrzymane z czujników tlenu przed i za układem i porównuje oba odczyty. Jeśli oba odczyty są identyczne lub bardzo zbliżone, zapali się kontrolka Check Engine i zostanie zapisany kod P0421. Jeśli ten problem występuje tylko podczas okresu rozgrzewania pojazdu, to zostanie zapisany kod P0421.
Przyczyny:
Paliwo etylowane było stosowane tam, gdzie wymagane było paliwo bezołowiowe (mało prawdopodobne).
Czujnik temperatury płynu chłodzącego silnika nie działa prawidłowo.
Uszkodzony lub nieszczelny kolektor wydechowy, katalizator, tłumik, rura wydechowa.
Opóźniony zapłon.
Nieszczelny wtryskiwacz paliwa lub wysokie ciśnienie paliwa.
Niewypał cylindra.
Zanieczyszczenie produktami ropopochodnymi.
Uszkodzony katalizator (najbardziej prawdopodobna przyczyna, chyba że zapisane są również inne kody).
Uszkodzony czujnik tlenu--Czujniki tlenu z przodu i z tyłu katalizatora wykazują zbyt podobne odczyty.
Uszkodzony obwód czujnika tlenu
Uszkodzony moduł sterujący układu napędowego.
Jeśli kod P0421 był jedynym kodem zapisanym w systemie, mechanik może rozpocząć diagnozowanie tego problemu od przyjrzenia się układowi wydechowemu. Oględziny są zawsze najlepszym początkiem każdej diagnostyki samochodowej.
Można zrobić kilka rzeczy, aby sprawdzić stan konwerterów katalitycznych, takich jak zapach spalin, aby sprawdzić, czy nie ma nadmiaru paliwa, sprawdzić konwertery katalityczne z silnikiem uruchomionym, aby zobaczyć, czy zmieniają kolor na czerwony.
Jeśli test wizualny jest prawidłowy, mechanik może przejść do testowania czujników tlenu i modułu sterującego układu napędowego, zaczynając od czujników.
Naprawy, które mogą naprawić kod P0421 mogą obejmować:
Wymiana konwertera katalitycznego
Wymiana czujnika tlenu
Naprawić lub wymienić okablowanie związane z czujnikiem tlenu.
Wymiana modułu sterującego układu napędowego.
P244C przyczyną może być niedrożny wtrysk paliwa .
Uszkodzony filtr cząstek stałych w silniku wysokoprężnym.
Uszkodzony czujnik temperatury DPF.
Otwarty lub zwarty obwód w obwodzie czujnika temperatury DPF.
Stosowanie paliwa o wysokiej zawartości siarki.
Zanieczyszczony element filtra powietrza.
Wyciek spalin.
Nieprawidłowa strategia ECM uniemożliwia prawidłową regenerację.
Czasami przyczyną jest uszkodzony moduł ECM.
Najważniejsze wpisz w profilu lub zadawanym temacie poprawne oznaczenie silnika -obecne jest złe , jeżeli nie wiesz padaj VIN rozkodujemy.
Moduł sterujący układem napędowym wykorzystuje dane otrzymane z czujników tlenu przed i za układem i porównuje oba odczyty. Jeśli oba odczyty są identyczne lub bardzo zbliżone, zapali się kontrolka Check Engine i zostanie zapisany kod P0421. Jeśli ten problem występuje tylko podczas okresu rozgrzewania pojazdu, to zostanie zapisany kod P0421.
Przyczyny:
Paliwo etylowane było stosowane tam, gdzie wymagane było paliwo bezołowiowe (mało prawdopodobne).
Czujnik temperatury płynu chłodzącego silnika nie działa prawidłowo.
Uszkodzony lub nieszczelny kolektor wydechowy, katalizator, tłumik, rura wydechowa.
Opóźniony zapłon.
Nieszczelny wtryskiwacz paliwa lub wysokie ciśnienie paliwa.
Niewypał cylindra.
Zanieczyszczenie produktami ropopochodnymi.
Uszkodzony katalizator (najbardziej prawdopodobna przyczyna, chyba że zapisane są również inne kody).
Uszkodzony czujnik tlenu--Czujniki tlenu z przodu i z tyłu katalizatora wykazują zbyt podobne odczyty.
Uszkodzony obwód czujnika tlenu
Uszkodzony moduł sterujący układu napędowego.
Jeśli kod P0421 był jedynym kodem zapisanym w systemie, mechanik może rozpocząć diagnozowanie tego problemu od przyjrzenia się układowi wydechowemu. Oględziny są zawsze najlepszym początkiem każdej diagnostyki samochodowej.
Można zrobić kilka rzeczy, aby sprawdzić stan konwerterów katalitycznych, takich jak zapach spalin, aby sprawdzić, czy nie ma nadmiaru paliwa, sprawdzić konwertery katalityczne z silnikiem uruchomionym, aby zobaczyć, czy zmieniają kolor na czerwony.
Jeśli test wizualny jest prawidłowy, mechanik może przejść do testowania czujników tlenu i modułu sterującego układu napędowego, zaczynając od czujników.
Naprawy, które mogą naprawić kod P0421 mogą obejmować:
Wymiana konwertera katalitycznego
Wymiana czujnika tlenu
Naprawić lub wymienić okablowanie związane z czujnikiem tlenu.
Wymiana modułu sterującego układu napędowego.
P244C przyczyną może być niedrożny wtrysk paliwa .
Uszkodzony filtr cząstek stałych w silniku wysokoprężnym.
Uszkodzony czujnik temperatury DPF.
Otwarty lub zwarty obwód w obwodzie czujnika temperatury DPF.
Stosowanie paliwa o wysokiej zawartości siarki.
Zanieczyszczony element filtra powietrza.
Wyciek spalin.
Nieprawidłowa strategia ECM uniemożliwia prawidłową regenerację.
Czasami przyczyną jest uszkodzony moduł ECM.
Najważniejsze wpisz w profilu lub zadawanym temacie poprawne oznaczenie silnika -obecne jest złe , jeżeli nie wiesz padaj VIN rozkodujemy.
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253