Wentylator
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 04 cze 2019, 19:59
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Łańcut
- Auto: Opel Zafira B 1.6
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z16XEP
Opiszę problem w punktach
1 - Nie włącza się wentylator chłodnicy
2 - Przy jeździe w korku potrafi zagotować płyn (co wynika z punktu 1)
3 - Przy jeździe płynnej temp. jest w okolicy 95 stopni
4 - Termostat działa, bo temp w czasie jazdy rośnie i spada, (co wynika z chłodzenia płynu powiewem wiatru)
5 - Kiedy włączę klimatyzację, wentylator ożywa i działa bezbłędnie (dla tego jeżdżę cały czas na klimie)
6 - Wentylator sprawny
- sprawdzany na bezpośrednim połączeniu z akumulatorem (zrobiłem to zanim odkryłem, że na klimie działa)
7 - Przekaźniki sprawne; sprawdzane miernikiem
8 - Bezpiecznik sprawdzony (zrobiłem to zanim odkryłem, że na klimie działa)
9 - Czujniki temp. (1- przy chłodnicy, 2-przy termostacie) są nowe i sprawne
10 - Po wyjęciu czujników i zwarciu przewodów na ostro wentylator działa.
11 - Błędy, które "wypedałowałem" dotyczyły tylko wyjmowanych przeze mnie przekaźników i bezpiecznika (w czasie testów).
Nic więcej dodać nie mogę. Może to coś poważnego a może pierdoła. zanim pojadę na tzw. komputer zapytam tutaj.
Dzięki za wszelkie odpowiedzi
1 - Nie włącza się wentylator chłodnicy
2 - Przy jeździe w korku potrafi zagotować płyn (co wynika z punktu 1)
3 - Przy jeździe płynnej temp. jest w okolicy 95 stopni
4 - Termostat działa, bo temp w czasie jazdy rośnie i spada, (co wynika z chłodzenia płynu powiewem wiatru)
5 - Kiedy włączę klimatyzację, wentylator ożywa i działa bezbłędnie (dla tego jeżdżę cały czas na klimie)
6 - Wentylator sprawny
- sprawdzany na bezpośrednim połączeniu z akumulatorem (zrobiłem to zanim odkryłem, że na klimie działa)
7 - Przekaźniki sprawne; sprawdzane miernikiem
8 - Bezpiecznik sprawdzony (zrobiłem to zanim odkryłem, że na klimie działa)
9 - Czujniki temp. (1- przy chłodnicy, 2-przy termostacie) są nowe i sprawne
10 - Po wyjęciu czujników i zwarciu przewodów na ostro wentylator działa.
11 - Błędy, które "wypedałowałem" dotyczyły tylko wyjmowanych przeze mnie przekaźników i bezpiecznika (w czasie testów).
Nic więcej dodać nie mogę. Może to coś poważnego a może pierdoła. zanim pojadę na tzw. komputer zapytam tutaj.
Dzięki za wszelkie odpowiedzi
Ostatnio zmieniony 06 cze 2023, 15:53 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem literówki
Powód: Poprawiłem literówki
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Ale to:
10 - Po wyjęciu czujników i zwarciu przewodów na ostro wentylator działa.
Przeczy temu:
9 - Czujniki temp. (1- przy chłodnicy, 2-przy termostacie) są nowe i sprawne
Po za tym sprawdzałeś temperaturę w test mode?
10 - Po wyjęciu czujników i zwarciu przewodów na ostro wentylator działa.
Przeczy temu:
9 - Czujniki temp. (1- przy chłodnicy, 2-przy termostacie) są nowe i sprawne
Po za tym sprawdzałeś temperaturę w test mode?
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 04 cze 2019, 19:59
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Łańcut
- Auto: Opel Zafira B 1.6
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z16XEP
Dlaczego przeczy?
Nic niczemu nie przeczy.
Gdyby czujniki były złe wentylator nie działałby poprawienie wcale, a przecież działa na - włączonej klimie. Ponad to ciekawy zbieg okoliczności, stare złe i nowiutkie tez złe.
A temp. sprawdzałem przez OBDII . Miałem jej odczyt na bieżąco na smartfonie.
Powiem tak
Czujniki temp. to takie termorezystory. Kiedy temp. jest niska dają DUŻY opór i komputer "wie" że temp jest niska. Kiedy temp. jest WYSOKA oporność spada i komputer "wie" że temp. jest WYSOKA. Kiedy podłączyłem na ostro przewody dochodzące do czujek, to jaki opór "zobaczył" komputer? ŻADEN- czyli temp. BAAARDZO WYSOKA. Tu nic się nie wyklucza, a wręcz przeciwnie - świetnie uzupełnia.
Ja pytam dlaczego przy klimie komputer "widzi" zmiany oporności a bez klimy "nie widzi"
Nic niczemu nie przeczy.
Gdyby czujniki były złe wentylator nie działałby poprawienie wcale, a przecież działa na - włączonej klimie. Ponad to ciekawy zbieg okoliczności, stare złe i nowiutkie tez złe.
A temp. sprawdzałem przez OBDII . Miałem jej odczyt na bieżąco na smartfonie.
Powiem tak
Czujniki temp. to takie termorezystory. Kiedy temp. jest niska dają DUŻY opór i komputer "wie" że temp jest niska. Kiedy temp. jest WYSOKA oporność spada i komputer "wie" że temp. jest WYSOKA. Kiedy podłączyłem na ostro przewody dochodzące do czujek, to jaki opór "zobaczył" komputer? ŻADEN- czyli temp. BAAARDZO WYSOKA. Tu nic się nie wyklucza, a wręcz przeciwnie - świetnie uzupełnia.
Ja pytam dlaczego przy klimie komputer "widzi" zmiany oporności a bez klimy "nie widzi"
Ostatnio zmieniony 06 cze 2023, 15:54 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Poprawiłem literówki
Powód: Poprawiłem literówki
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2278
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Na spokojnie :
-sprawdź temperaturę ,,Test Mode"
-przejrzyj bezpieczniki ,,te kwadratowe" , najlepiej multimetrem ,sprawdź stan styków w gniazdach.
-podczas jazdy gdy stwierdzisz iż temperatura osiągnęła stan otwarcia termostatu ,zatrzymaj pojazd i sprawl czy obydwa węże chłodnicy(górny i dolny) są gorące
-sprawdź temperaturę ,,Test Mode"
-przejrzyj bezpieczniki ,,te kwadratowe" , najlepiej multimetrem ,sprawdź stan styków w gniazdach.
-podczas jazdy gdy stwierdzisz iż temperatura osiągnęła stan otwarcia termostatu ,zatrzymaj pojazd i sprawl czy obydwa węże chłodnicy(górny i dolny) są gorące
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Prosze kontynuować w tym temacie oraz poczytac go od początku
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
-
- Świeżak
- Posty: 17
- Rejestracja: 22 kwie 2017, 20:18
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Tczew
- Auto: Opel Zafira B - 1.8 PB
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
Witam.
Od niedawna posiadam I poznaje ZB. I tu moja prośba do Was. Czy może mi ktoś w kilku punktach napisać jak prawidłowo powinien zachowywać się wentylator. Kiedy i w jakich temperaturach powinny się włączać poszczególne biegi / prędkości wentylatora. Auto to ZB 1.8 z 2011 roku z jednym wentylatorem na chłodnicy. Przeczytałem posty wstecz i dużo pomogły ale nie do końca.
U mnie wygląda to tak:
- na krótko mostkując przekaźniki jestem w stanie włączyć 1 wolny bieg, 2 i 3 bieg czyli ok według mnie,
- po włączeniu klimy (manualna) włącza się 1 wolny bieg czyli też ok,
- natomiast chłodzenie silnika na postoju następuje po osiągnięciu temperatury 108st.C (test mode), włącza się wentylator i schładza silnik do 102st.C
i tak w kółko powtarzalnie. Czy to normalne i prawidłowe zachowanie?
Proszę o pomoc na razie w tej kwestii
Od niedawna posiadam I poznaje ZB. I tu moja prośba do Was. Czy może mi ktoś w kilku punktach napisać jak prawidłowo powinien zachowywać się wentylator. Kiedy i w jakich temperaturach powinny się włączać poszczególne biegi / prędkości wentylatora. Auto to ZB 1.8 z 2011 roku z jednym wentylatorem na chłodnicy. Przeczytałem posty wstecz i dużo pomogły ale nie do końca.
U mnie wygląda to tak:
- na krótko mostkując przekaźniki jestem w stanie włączyć 1 wolny bieg, 2 i 3 bieg czyli ok według mnie,
- po włączeniu klimy (manualna) włącza się 1 wolny bieg czyli też ok,
- natomiast chłodzenie silnika na postoju następuje po osiągnięciu temperatury 108st.C (test mode), włącza się wentylator i schładza silnik do 102st.C
i tak w kółko powtarzalnie. Czy to normalne i prawidłowe zachowanie?
Proszę o pomoc na razie w tej kwestii
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2278
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Temperatury dla tego silnika są ok.
Te 108st.C to kwestia wykonania czujnika przez producenta lepiej by startował od 105.
Kwestia kiedy był wymieniany płyn bo to użytkownicy bagatelizują (wymiana co 4 lata (lub 100 tyś km) ponieważ robi się bardziej toksyczny a użytkownicy narzekają że przeżarło chłodnice .
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Świeżak
- Posty: 17
- Rejestracja: 22 kwie 2017, 20:18
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Tczew
- Auto: Opel Zafira B - 1.8 PB
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
Dzięki za odpowiedź. Jest jeszcze jedno ale... o które dopytam.
Teraz tak rozrząd, termostat i płyn świeżo wymienione.
Wracając do mojego ale...
Ten 1 bieg najwolniejszy to ma się włączyć przy klimie.
2 bieg to jest ten co włącza mi się przy tych 108st.C (według test mode)
A 3 bieg to kiedy powinien się włączyć?
Teraz tak rozrząd, termostat i płyn świeżo wymienione.
Wracając do mojego ale...
Ten 1 bieg najwolniejszy to ma się włączyć przy klimie.
2 bieg to jest ten co włącza mi się przy tych 108st.C (według test mode)
A 3 bieg to kiedy powinien się włączyć?
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2278
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Tu można zobaczyć
https://youtu.be/5rMCfKx4zI8
Z tego co kiedyś wyczytałem to w OP-COMie jest możliwość uruchomienia 3 biegu wentylatora ale uwaga :
w Opcomie sobie może być ale w rzeczywistości---- nie ma----- wysterowania na 3 bieg w xerze
Reasumując--xer ma tylko 2 biegi po prostu tak jest sterownik silnik zrobiony
https://youtu.be/5rMCfKx4zI8
Z tego co kiedyś wyczytałem to w OP-COMie jest możliwość uruchomienia 3 biegu wentylatora ale uwaga :
w Opcomie sobie może być ale w rzeczywistości---- nie ma----- wysterowania na 3 bieg w xerze
Reasumując--xer ma tylko 2 biegi po prostu tak jest sterownik silnik zrobiony
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253