DPF POMOCY ZAGADKA

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
madzia152241@wp.pl
Posty: 1
Rejestracja: 02 maja 2021, 10:55
Imię: Magdalena
Lokalizacja: Śląskie
Auto: ZAFIRA TOURER CDTI MR'12
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DTH

DPF POMOCY ZAGADKA

#1 Post autor: madzia152241@wp.pl »

Witam serdecznie wszystkich Forumowiczów

Od kliku tygodniu mam problem, którego źródło nie jest znane. W punktach krok po kroku zostały opisane problemy z jakimi się borykam

Auto (Zafira Tourer, rocznik 2012) zostało sprowadzone z zagranicy (przyjechało na kołach), po wykonaniu niezbędnych czynności jak wymiana rozrządu, filtrów itp. po upływie 3 miesiącach zaczęło się:

1. Pojawiła się kontrolka ,,Wymień olej silnikowy" - (olej wymieniony po pierwszej rejestracji w Polsce) - Mechanik skasował błąd na komputerze pokładowym, stwierdził, iż mógł zapomnieć o jego wprowadzeniu.
2. Podczas jazdy auto zaczęło ,,kopcić" błękitno - niebieskawym kolorem zapaliła się kontrolka ,,Filtr sadzy jest pełny kontynuuj jazdę" - DPF został oddany do regeneracji (31.03.2021)
3. Po zamontowaniu DPF'a i jeździe zauważyłam że Opel w dalszym ciągu podkapca. Miałam wrażenie, proces wypalania spalin jest ciągły, nie przerywany. Podczas jazdy na chwilowym spalaniu widoczna była zwiększona dawka paliwa - Podpięcie pod komputer wykazało błąd P2458-59. Przypuszczenie uszkodzony czujnik temperatury spalin
4. Opel został oddany do innego warsztatu samochodowego celem potwierdzenia diagnozy - Kolejny mechanik stwierdził, że to 3 wtryski leją i niezbędna jest ich regeneracja.
5. Auto pojechało do autoryzowanego serwisu Opla - serwis potwierdził, że 2 wtryski leją i że nie wykrywany jest czujnik temperatury spalin. (Wyniki z serwisu: -0,4; 25,2; 25,2; 1,2).
6. Po zapoznaniu się z wynikami wtrysków zadzwoniłam do zakładu zajmującego się ich regeneracją i sprawdzeniem. Dowiedziałam się, że odchyłki dla wtrysków mieszczą się w granicach od 1,5 - 0,9. Uzyskane wyniki w ogóle nie pasują do tych przedstawionych.
7. Wtryski zostały zdemontowane i oddane do zakładu zajmującego się regeneracją. Zakład ten stwierdził iż po przeprowadzonych badaniach 4 wtryski są ok. Została również wykonana próba przelewowa na zwykłym zakładzie mechanicznym (rezultaty ok).
8. Po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia z zakładu sprawdzającego wtryski, został o tym fakcie poinformowany autoryzowany serwis Opla, który w dalszym ciągu uważa że wtryski leją, bo nie obserwował procesu wypalania podczas ustalania diagnozy.

Czy mieliście coś podobnego? Czy macie pomysły z czego te wszystkie objawy mogą wynikać? Jakie dalsze kroki proponujecie celem postawienia prawidłowej diagnozy?
Ostatnio zmieniony 09 sie 2023, 10:53 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem literówki

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#2 Post autor: Mattai »

Masz opcję S&S?
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2323
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#3 Post autor: Pszczyna »

Kody wtrysków były zakodowane na nowo po powtórnym ich montażu.
Wylogować czujniki DPF i zalogować na nowo
Jeżeli pojawi się jakikolwiek błąd to nie gasić silnika aż nie odczytasz błędu

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”