Nie działanie centralnego zamka
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 30 maja 2023, 15:04
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Działdowo
- Auto: Opel Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Nie działanie centralnego zamka
Witam. Mam problem z centralnym zamkiem, brak reakcji na działanie pilotem. Stało się to bez żadnych symptomów - pod marketem na zakupach. Sprawdzony bezpiecznik nr 38 w REC ( dobry). Mikrostyk w klapie działa - słychać przekaźnik w REC. Sygnalizacja otwartych drzwi - lewy przód i tył i prawy przód. Brak sygnalizacji na otwarcie drzwi prawych tył. Brak możliwości opuszczenia szyby prawej tylnej z panelu kierowcy ( panel wymieniony). Opuszczanie szyby bezpośrednio w drzwiach prawy tył działa. Drzwi blokuje w sposób mechaniczny ( i też otwieram z wnętrza z zastrzeżeniem iż tylną klapę poprzez nurkowanie w bagażniku). Czy któryś z osób na forum ma jakieś sugestie na temat nie działania centralnego zamka w OPEL ZAFIRA B z REC.
Z góry dziękuję za pomoc
Z góry dziękuję za pomoc
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2278
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Odłącz aku na 15 min i zewrzyj klemy
Klasyk -do kontroli wiązka pomiędzy drzwiami a słupkiem nawet głębiej czyli w progu https://youtu.be/gA0XhBU6DKs
Klapa cóż wpierw kable w przelotce do kontroli albo zamek /mikro styk ( rozebrać klapę ) i z prawej strony na wysokości srebrnej listwy jest kostka w której gniją styki ( wymiana na taką z komputerowego zasilacza /wentylatora.
Odczytać błędy.
Klasyk -do kontroli wiązka pomiędzy drzwiami a słupkiem nawet głębiej czyli w progu https://youtu.be/gA0XhBU6DKs
Klapa cóż wpierw kable w przelotce do kontroli albo zamek /mikro styk ( rozebrać klapę ) i z prawej strony na wysokości srebrnej listwy jest kostka w której gniją styki ( wymiana na taką z komputerowego zasilacza /wentylatora.
Odczytać błędy.
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 30 maja 2023, 15:04
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Działdowo
- Auto: Opel Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
klapa - kable w przelotce sprawdzone , brak oznak przetarcia. Zamek tylnej klapy podmieniany. Zachowanie takie samo. Pytanie zasadnicze: Czy przy uszkodzeniu obwodu jakiegokolwiek z 5 - zamków, to centralny przestaje działać?
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2278
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
przelotki w drzwiach sprawdzone tak jak na filmiku
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 30 maja 2023, 15:04
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Działdowo
- Auto: Opel Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
czy posiada któryś z kolegów schemat centralnego zamka? Lub wskazanie gdzie taki schemat taki znaleźć. pozostaje podstawowe pytanie czy przy uszkodzeniu jednego z 5 zamków przestaje działać centralny?. Wskazano( mechanik) iż konieczny jest zakup zamka prawy - tył, gdyż to on odpowiada za niedziałanie centralnego zamka z pilotów czy z przycisku w kabinie.
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2278
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Sprawdzałeś bezp.nr 38 i jego gniazdo.
Zwierane klemy były.
Odczytać błędy.
Przypadkiem nie wyrzuciło kluczyka z systemu (ponowne programowanie)
Odkręć rec i zobacz czy go nie zalewa ( częsty przypadek)
Kable między łupkami sprawdzone (zwłaszcza w karoserii)
Sprawdź próbnikiem z żarówką czy do wtyczki zamka wewnątrz drzwi dochodzą impulsy zamknij/otwórz.
Jeżeli tak - do naprawy/wymiany zamek
Jeżeli nie - sprawdź wiązki przewodów
Jest tak:
1. czerwony 2,5 – główne zasilanie podnośnika szyby
2. brązowy 2,5 – masa
3. czerwony 0,75 – centralny zamek (silniczek zamka)
4. biały 0,75 – centralny zamek (wspólny silniczków)
5. czarno-zielony 0,75 – centralny zamek (silniczek ryglowania)
6. szary 0,5 – sygnał otwarcia drzwi
7. fioletowo-brązowy 0,5 – sygnał opuszczania szyby
8. fioletowo-zielony 0,5 – sygnał podnoszenia szyby
9. biało-niebieski 0,5 – przełącznik podnoszenia szyby
10.
11.
12.
13. brązowo-czarny 0,5 – sygnał komfortu
14.
15. brązowo-zielony 0,75 – głośnik (-)
16. zielony 075 – głośnik (+)
17.
18.
19.
WHBU - niebiesko/biały - do przełącznika drzwi kierowcy
BUGN - niebiesko/zielony - do przełącznika drzwi kierowcy
BUBN - niebiesko/brązowy - do przełącznika drzwi kierowcy
RD - czerwony - zasilanie (REC, bezpiecznik F23)
BNBK - brązowo/czarny - centralne blokowanie drzwi
BN -brązowy - masa
VTGN - fioletowo/zielony
VTBN - fioletowo/brązowy
S221RR - przełącznik w drzwiach
M14R - podnośnik szyby
X5 - złącze w drzwiach (19 pinowe)
X6 - złącze w drzwiach (28 pinowe)
Zwierane klemy były.
Odczytać błędy.
Przypadkiem nie wyrzuciło kluczyka z systemu (ponowne programowanie)
Odkręć rec i zobacz czy go nie zalewa ( częsty przypadek)
Kable między łupkami sprawdzone (zwłaszcza w karoserii)
Sprawdź próbnikiem z żarówką czy do wtyczki zamka wewnątrz drzwi dochodzą impulsy zamknij/otwórz.
Jeżeli tak - do naprawy/wymiany zamek
Jeżeli nie - sprawdź wiązki przewodów
Jest tak:
1. czerwony 2,5 – główne zasilanie podnośnika szyby
2. brązowy 2,5 – masa
3. czerwony 0,75 – centralny zamek (silniczek zamka)
4. biały 0,75 – centralny zamek (wspólny silniczków)
5. czarno-zielony 0,75 – centralny zamek (silniczek ryglowania)
6. szary 0,5 – sygnał otwarcia drzwi
7. fioletowo-brązowy 0,5 – sygnał opuszczania szyby
8. fioletowo-zielony 0,5 – sygnał podnoszenia szyby
9. biało-niebieski 0,5 – przełącznik podnoszenia szyby
10.
11.
12.
13. brązowo-czarny 0,5 – sygnał komfortu
14.
15. brązowo-zielony 0,75 – głośnik (-)
16. zielony 075 – głośnik (+)
17.
18.
19.
WHBU - niebiesko/biały - do przełącznika drzwi kierowcy
BUGN - niebiesko/zielony - do przełącznika drzwi kierowcy
BUBN - niebiesko/brązowy - do przełącznika drzwi kierowcy
RD - czerwony - zasilanie (REC, bezpiecznik F23)
BNBK - brązowo/czarny - centralne blokowanie drzwi
BN -brązowy - masa
VTGN - fioletowo/zielony
VTBN - fioletowo/brązowy
S221RR - przełącznik w drzwiach
M14R - podnośnik szyby
X5 - złącze w drzwiach (19 pinowe)
X6 - złącze w drzwiach (28 pinowe)
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 30 maja 2023, 15:04
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Działdowo
- Auto: Opel Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Zamek centralny zrobiony. Działa jak powinien działać. Już miałem miałem wyjechać od Majstra a tu zadymiło na podszybiu. Spalił się czujnik jakości powietrza. Zauważyłem też następujące zachowanie. Jako zauważyłem przepalony bezpiecznik nr 17 w REC ( Czujnik deszczu 5A / Czujnik jakości powietrza / System monitorowania ciśnienia w oponach / Wewnętrzne lusterko wsteczne ) i go wymieniłem na dobry ( w tym przypadku nastąpiło spalenie czujnika jakości powietrza). Przy zamknięciu obwodu bezpiecznika 17 w REC - brak auto świateł ( w wersji dotychczasowej włączone pozycyjne i mijania) ale z działającym czujnikiem zmierzchowym i bez automatycznego zamykania drzwi przy 15 km/h. Po wyciągnięciu bezpiecznika nr 17 w REC zachowanie jak dotychczas. Pytanie czy czujnik jakości powietrza nr GM 09180218 jest niezbędny. Oryginał mogą za tydzień sprowadzić z Niemiec, lecz kosztuje trochę kasy. Czy też kupić na portalu aukcyjnym i mieć nadzieję iż będzie pełnił swoją funkcję?