Procedura dogrzewania dpf
Moderator: Sebu$
-
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 22 cze 2017, 16:36
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira C 1.6CDTI
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B16DTH
Jeżeli to silnik 1.6DTH 120 lub 136 KM to czujniki temperatury są 3 jeden przed DPF drugi w DPF i trzeci za DPF. Dodatkowo komputer pobiera jeszcze info o temperaturze spalin z czujnika cząstek stałych. Zasadniczo jeżeli któreś wskazania odbiegają znacząco od normy komputer ignoruje wskazania z tego czujnika i wylicza średnią z pozostałych, ale powinien pojawić się błąd w sterowniku. Teoretycznie uszkodzeniu mogły ulec 2 czujniki i np. mocno zaniżają temperaturę - w tedy komputer zignoruje wskazanie dobrego czujnika przyjmując, że te dwa podają dobry wynik a trzeci odbiega od normy przy czym to już brzmi ja fantazja by tak padły aż dwa czujniki.
No chyba, że wcześniej nasi tam byli i władowali czujniki od innej wersji silnikowej np. 2.0 - czujniki wyglądają identycznie ale maja inny współczynnik napięciowy - wtedy wskazania mogą być albo bardzo zaniżone albo zawyżone chociaż jak samochód był w ASO to chyba by to zauważyli.
No chyba, że wcześniej nasi tam byli i władowali czujniki od innej wersji silnikowej np. 2.0 - czujniki wyglądają identycznie ale maja inny współczynnik napięciowy - wtedy wskazania mogą być albo bardzo zaniżone albo zawyżone chociaż jak samochód był w ASO to chyba by to zauważyli.
-
- Świeżak
- Posty: 22
- Rejestracja: 23 lip 2021, 21:21
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Olsztyn
- Auto: Zafira c 1.6 ecoflex
- Model: Zc
- Oznaczenie silnika: Abcd
Tak silnik 1.6 cdti ecoflex 136KM, o czym było w pierwszym poście.
Czyli według Ciebie mogły ale jest bardzo małe prawdopodobieństwo że padł pierwszy i drugi czujnik? Według schematu to niby drugi odpowiada za temperaturę na katalizatorze czy się mylę?
Czyli według Ciebie mogły ale jest bardzo małe prawdopodobieństwo że padł pierwszy i drugi czujnik? Według schematu to niby drugi odpowiada za temperaturę na katalizatorze czy się mylę?
-
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 22 cze 2017, 16:36
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira C 1.6CDTI
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B16DTH
Tak drugi czujnik informuje o temperaturze wypalania. Przy czym gdyby był uszkodzony to i tak powinien sterownik wypalać DPF na podstawie danych z czujnika 1 i 3. Ja miałem uszkodzony czujni 2 i jeździłem z tym ponad rok U mnie czujnik co jakiś czas podczas wypalania po osiągnieciu 640 st. C zaczynał pokazywać 0 st. C nie było błędów, a zauważyłem tylko dla tego że średnią temperaturę wypalania pokazywał pomiędzy 40 a 300 st. C i zacząłem obserwować co jest grane.
Szkoda, że nie mieszkasz w pobliżu warszawy podłączyli byśmy komputer pojeździli i może by coś wyszło.
Szkoda, że nie mieszkasz w pobliżu warszawy podłączyli byśmy komputer pojeździli i może by coś wyszło.
-
- Świeżak
- Posty: 22
- Rejestracja: 23 lip 2021, 21:21
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Olsztyn
- Auto: Zafira c 1.6 ecoflex
- Model: Zc
- Oznaczenie silnika: Abcd
Drugi czujnik wymieniony. 100km przejechane i auto zainicjowało wypalanie dpf. Wyjechałem na obwodnicę żeby sobie spokojnie wypalił, po 10 minutach zgasł, zczytałem obd od razu w czasie jazdy- wyrzuciło błąd P0421. Po ok minucie znowu zapalił ogrzewanie tylnej szyby na minutę, zgasł, ponownie właczył grzanie szyby ok 7-8minut i zgasł. Poza P0421 nie ma żadnego innego błędu.
Jakiś pomysł?
Jakiś pomysł?
-
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 22 cze 2017, 16:36
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira C 1.6CDTI
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B16DTH
Według mnie to problem z sondą lambda. Sygnalizuje problemy z oczyszczaniem spalin. Jest jakaś niezgodność z odczytem przed DPF i za DPF. Może to problem z jakąś wiązką. Albo po prostu któraś sonda jest walnięta. Stawiam na tę za DPF komputer widzi nieprawidłowy skład spalin na wyjściu i inicjuje wypalanie bo myśli że DPF jest zapchany albo za mało wydajny.
Wygląda to tak jak by sondy osiągały temperaturę roboczą - bo na zimnym silniku nie mierzą - i wszystko zaczyna wariować tylko która. Trzeba by przeprowadzić diagnostykę podczas jazdy. Ewentualnie możesz zobaczyć jaki jest numer sony znajdującej się zaraz za turbiną i popatrzeć ile kosztuje używka na Allegro ta powinna być nie droga i podmienić - niestety druga sonda ta za DPF jest cholernie droga bo zespolona z czujnikiem cząstek stałych i niestety boję się, że ta będzie walnięta.
PS. Masz AdBlue czy nie?
Wygląda to tak jak by sondy osiągały temperaturę roboczą - bo na zimnym silniku nie mierzą - i wszystko zaczyna wariować tylko która. Trzeba by przeprowadzić diagnostykę podczas jazdy. Ewentualnie możesz zobaczyć jaki jest numer sony znajdującej się zaraz za turbiną i popatrzeć ile kosztuje używka na Allegro ta powinna być nie droga i podmienić - niestety druga sonda ta za DPF jest cholernie droga bo zespolona z czujnikiem cząstek stałych i niestety boję się, że ta będzie walnięta.
PS. Masz AdBlue czy nie?
-
- Świeżak
- Posty: 22
- Rejestracja: 23 lip 2021, 21:21
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Olsztyn
- Auto: Zafira c 1.6 ecoflex
- Model: Zc
- Oznaczenie silnika: Abcd
Tak jest adBlue, czemu pytasz?
Druga sonda, masz na myśli nox? Nr kat. części 55501897? Jestem juz po jej wymianie półtora roku temu bo auto wyrzucało błąd P118B i 'check engine'
A powiedz mi spotkałeś się z czymś takim że po odpaleniu zimnego silnika na podglądzie zużycia paliwa widać włączone ogrzewanie tylnej szyby, które znika wraz z naciśnięciem gazu na ok 2500obr./min i wraca wraz ze spadkiem obrotów?? Sytuacja pojawia się ok 10 razy, że silnik "nieobciążony" generuje wyświetlanie grzania tylnej szyby i znika na stałe po tym 8, 9 czasem 10tym razie?? Bo teraz po wymianie czujnika temperatury ten objaw zniknął, a nadal jest sytuacja z błedem.
Druga sonda, masz na myśli nox? Nr kat. części 55501897? Jestem juz po jej wymianie półtora roku temu bo auto wyrzucało błąd P118B i 'check engine'
A powiedz mi spotkałeś się z czymś takim że po odpaleniu zimnego silnika na podglądzie zużycia paliwa widać włączone ogrzewanie tylnej szyby, które znika wraz z naciśnięciem gazu na ok 2500obr./min i wraca wraz ze spadkiem obrotów?? Sytuacja pojawia się ok 10 razy, że silnik "nieobciążony" generuje wyświetlanie grzania tylnej szyby i znika na stałe po tym 8, 9 czasem 10tym razie?? Bo teraz po wymianie czujnika temperatury ten objaw zniknął, a nadal jest sytuacja z błedem.
-
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 22 cze 2017, 16:36
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira C 1.6CDTI
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B16DTH
Czyli wymieniałeś czujnik cząstek stałych z analizatorem spalin. Niestety to że wymieniłeś 1,5 roku temu to nie znaczy że nie padło. Ja po wymianie na nówkę sztukę z serwisu cieszyłem się tylko rok i znowu padł - więc by nie wydawać ponownie 1400 to kupiłem tylko samą sondę na aliexpres za 200 i wymieniłem tylko ją - elektronika została stara i na razie jest ok zobaczymy jak długo. Ciężko ci coś doradzić ja bym próbował podmieniać na początek sondę lambda przed DPf na jakąś tanią używkę .
O AdBlu pytałem bo w tym wypadku są jeszcze 2 czujniki tlenków azotu niekiedy nawet mechanicy potrafią się pomylić i wkręcić czujnik nie tam gdzie trzeba i zaczynają się jaja to też powinieneś sprawdzić. W 1.6 kolejność czujników jest następująca
1. za turbiną sonda lambda
2. przed dpf 1 czujnik temperatury
3. w dpf 2 czujnik temperatury
4. za DPF 1 czujnik NOX
5. przed wtryskiem AdBlue czujnik cząstek stałych
6. zaraz za czujnikiem cząstek stałych 3 czujnik temperatury spalin
7. pod koniec wydechu na wysokości filtra paliwa 2 czujnik NOX
Sprawdź nr zainstalowanych części i porównaj w Internecie może ktoś coś kiedyś namieszał może gdzieś zamienił kolejność a może wkręcił po prostu zamiennik od innej wersji silnikowej i teraz dzieją się cuda.
Tak jak mówiłem ciężko coś zgadywać. Tak na prawdę trzeba robić diagnostykę w czasie jazdy i patrzeć online co się dzieje na poszczególnych odczytach tylko tak do czegoś sensownego się dojdzie inaczej to wróżenie. Ten silnik jest strasznie o czujni kowany muszą wyjść gdzieś jakieś odstępstwa od normy nie ma cudów.
O AdBlu pytałem bo w tym wypadku są jeszcze 2 czujniki tlenków azotu niekiedy nawet mechanicy potrafią się pomylić i wkręcić czujnik nie tam gdzie trzeba i zaczynają się jaja to też powinieneś sprawdzić. W 1.6 kolejność czujników jest następująca
1. za turbiną sonda lambda
2. przed dpf 1 czujnik temperatury
3. w dpf 2 czujnik temperatury
4. za DPF 1 czujnik NOX
5. przed wtryskiem AdBlue czujnik cząstek stałych
6. zaraz za czujnikiem cząstek stałych 3 czujnik temperatury spalin
7. pod koniec wydechu na wysokości filtra paliwa 2 czujnik NOX
Sprawdź nr zainstalowanych części i porównaj w Internecie może ktoś coś kiedyś namieszał może gdzieś zamienił kolejność a może wkręcił po prostu zamiennik od innej wersji silnikowej i teraz dzieją się cuda.
Tak jak mówiłem ciężko coś zgadywać. Tak na prawdę trzeba robić diagnostykę w czasie jazdy i patrzeć online co się dzieje na poszczególnych odczytach tylko tak do czegoś sensownego się dojdzie inaczej to wróżenie. Ten silnik jest strasznie o czujni kowany muszą wyjść gdzieś jakieś odstępstwa od normy nie ma cudów.
-
- Świeżak
- Posty: 22
- Rejestracja: 23 lip 2021, 21:21
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Olsztyn
- Auto: Zafira c 1.6 ecoflex
- Model: Zc
- Oznaczenie silnika: Abcd
A mam jeszcze jedno pytanie. Znasz jakąś dobrą aplikację pod EML327 obd żeby sprawdzić rzeczywiste zapełnienie filtra dpf w tym aucie z tym silnikiem? Bo carscanner nie pokazuje parametru, tak samo kilka innych parametrów jest mocno przekłamanych.
-
- Świeżak
- Posty: 22
- Rejestracja: 23 lip 2021, 21:21
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Olsztyn
- Auto: Zafira c 1.6 ecoflex
- Model: Zc
- Oznaczenie silnika: Abcd
Wracam z kolejnymi pytaniami.
Wczoraj wyjechałem na obwodnicę bo komp pokazał zapełnienie 82% a nie chciałem go wypalać w mieście. Stała prędkość 130km/h 2800obr. Zapełnienie zeszło do 31% ale proces wypalania uruchamiał się kilkukrotnie w czasie 25km jazdy. Temperatura egt1 skakała w tym czasie pomiędzy 660st i wzrastała do 770st po czym znowu spadała i rosła.
Ostatnio został wymieniony drugi czujnik temperatury spalin bo było podejrzenie że jego odczyt jest nieprawidłowy. Ogólnie auto nie osiąga więcej niż widoczne 584st w czasie regeneracji. Nadal po każdym wypalaniu wskakuje błąd p0421 dotyczący katalizatora.
Po usunięciu wszystkich nieszczelność w dolocie na rozgrzanym silniku słychać "gwizdanie" turbo- mechanik mówi że to z powodu uszkodzonej zmiennej geometrii. Turbo było w pełni regenerane 10tys km temu. Czy możliwe że to przez turbo regeneracja zachodzi nieprawidłowo?
Tak samo car scanner czy opl dpf pokazują że od ostatniej regeneracji minęło ponad 8600km- jest to odczyt z ostatniego wy programowania i zaprogramowania dpf bo jego wyjmowaniu do sprawdzenia czy nie jest zatkany.
Wczoraj wyjechałem na obwodnicę bo komp pokazał zapełnienie 82% a nie chciałem go wypalać w mieście. Stała prędkość 130km/h 2800obr. Zapełnienie zeszło do 31% ale proces wypalania uruchamiał się kilkukrotnie w czasie 25km jazdy. Temperatura egt1 skakała w tym czasie pomiędzy 660st i wzrastała do 770st po czym znowu spadała i rosła.
Ostatnio został wymieniony drugi czujnik temperatury spalin bo było podejrzenie że jego odczyt jest nieprawidłowy. Ogólnie auto nie osiąga więcej niż widoczne 584st w czasie regeneracji. Nadal po każdym wypalaniu wskakuje błąd p0421 dotyczący katalizatora.
Po usunięciu wszystkich nieszczelność w dolocie na rozgrzanym silniku słychać "gwizdanie" turbo- mechanik mówi że to z powodu uszkodzonej zmiennej geometrii. Turbo było w pełni regenerane 10tys km temu. Czy możliwe że to przez turbo regeneracja zachodzi nieprawidłowo?
Tak samo car scanner czy opl dpf pokazują że od ostatniej regeneracji minęło ponad 8600km- jest to odczyt z ostatniego wy programowania i zaprogramowania dpf bo jego wyjmowaniu do sprawdzenia czy nie jest zatkany.
Ostatnio zmieniony 01 lis 2023, 22:13 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem literówki
Powód: Poprawiłem literówki
-
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 22 cze 2017, 16:36
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira C 1.6CDTI
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B16DTH
Powiem tak skoro komputer podaje przebieg od ostatniej regeneracji 8600km i nie restartuje przebiegu po wypalaniu to jasno oznacza, że proces wypalania jest przerywany nieprawidłowo, a komputer nie kończy tego procesu. Tylko z jakiego powodu? Turbinę raczej bym odrzucał bowiem wypalanie może odbyć się nawet na postoju, a w tedy turbina nie działa.
Tutaj raczej szukał bym tylko po czujnikach. Według mnie któryś dostaje temperatury i w pewnym monecie komputer dostaje jakieś głupie dane albo nie dostaje ich w ogóle i awaryjnie wyłącza wypalanie.
PS. Temperatura 770st to już sporo może za szybko rośnie - to może być przyczyna możliwe, że komputer wyłącza wypalanie awaryjnie by nie doszło do uszkodzenia DPF. (U mnie 750-760st osiągał po wypalaniu inicjowanym z komputera)
Tu albo nieprawidłowy odczyt - z któregoś czujnika temperatury (czy na pewno są oryginalne przeznaczone do tego silnika bo może ktoś podmienił na cos innego ) Ewentualnie czy oprogramowanie sterownika jest oryginalne czy nie było jakieś ingerencji - np. podnoszenie mocy próba usunięcie AdBlue itp. - czy dolewałeś w ogóle AdBlue a komputer pokazywał taką konieczność ?
Ewentualnie problem może leżeć w nieprawidłowym spalaniu - może wtryski przelewają, może przepala olej
Tak naprawdę jak już mówiłem trzeba zrobić naprawdę porządną diagnostykę w czasie jazdy i do tego już LM nie wystarczy. Trzeba przejrzeć online wszystkie czujniki temperatury, sondę lambda, ilość powietrza, jak bogata jest mieszanka, kąt wtrysku i korekty itd.
Tutaj raczej szukał bym tylko po czujnikach. Według mnie któryś dostaje temperatury i w pewnym monecie komputer dostaje jakieś głupie dane albo nie dostaje ich w ogóle i awaryjnie wyłącza wypalanie.
PS. Temperatura 770st to już sporo może za szybko rośnie - to może być przyczyna możliwe, że komputer wyłącza wypalanie awaryjnie by nie doszło do uszkodzenia DPF. (U mnie 750-760st osiągał po wypalaniu inicjowanym z komputera)
Tu albo nieprawidłowy odczyt - z któregoś czujnika temperatury (czy na pewno są oryginalne przeznaczone do tego silnika bo może ktoś podmienił na cos innego ) Ewentualnie czy oprogramowanie sterownika jest oryginalne czy nie było jakieś ingerencji - np. podnoszenie mocy próba usunięcie AdBlue itp. - czy dolewałeś w ogóle AdBlue a komputer pokazywał taką konieczność ?
Ewentualnie problem może leżeć w nieprawidłowym spalaniu - może wtryski przelewają, może przepala olej
Tak naprawdę jak już mówiłem trzeba zrobić naprawdę porządną diagnostykę w czasie jazdy i do tego już LM nie wystarczy. Trzeba przejrzeć online wszystkie czujniki temperatury, sondę lambda, ilość powietrza, jak bogata jest mieszanka, kąt wtrysku i korekty itd.
-
- Świeżak
- Posty: 22
- Rejestracja: 23 lip 2021, 21:21
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Olsztyn
- Auto: Zafira c 1.6 ecoflex
- Model: Zc
- Oznaczenie silnika: Abcd
Program i sterowniki sprawdzali w aso- podobno wszystko było ok.
Dolewałem adblue 3x, za każdym razem wtedy kiedy komputer krzyczał że uniemożliwi jazdę za 900km... 3x weszło do zbiornika po max 1 litr plynu, zalany aż pod korek... a autem zrobiłem już 40tyś odkąd go mam.
Wtryski ok- przelewy idealne.
Sonda lambda w sensie NOx 1 i 2 heater resistance?
Dolewałem adblue 3x, za każdym razem wtedy kiedy komputer krzyczał że uniemożliwi jazdę za 900km... 3x weszło do zbiornika po max 1 litr plynu, zalany aż pod korek... a autem zrobiłem już 40tyś odkąd go mam.
Wtryski ok- przelewy idealne.
Sonda lambda w sensie NOx 1 i 2 heater resistance?
-
- Świeżak
- Posty: 22
- Rejestracja: 23 lip 2021, 21:21
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Olsztyn
- Auto: Zafira c 1.6 ecoflex
- Model: Zc
- Oznaczenie silnika: Abcd
Zauważyłem coś dziwnego. Auto odpalone po długim postoju i wylaczone po 30min jazdy.
1. Egr to raczej nie ten strzał bo otwiera się przy 60st. i reaguje na dodanie gazu
2. Zapełnienie dpf z 71% w czasie pracy auta spada do 60%, żeby ponownie wzrosnąć i spaść do 70% na koniec odczytu - czy to normalne???
3. Egt - w pewnym momencie widać dziwny spadek egt1 poniżej 0, dodatkowo egt2 na samym początku zaczęło 'wyprzedzać' wartość temperatury egt1???
4. NOx 1 pokazuje wartości, NOx 2 w ogóle nie widzi??
1. Egr to raczej nie ten strzał bo otwiera się przy 60st. i reaguje na dodanie gazu
2. Zapełnienie dpf z 71% w czasie pracy auta spada do 60%, żeby ponownie wzrosnąć i spaść do 70% na koniec odczytu - czy to normalne???
3. Egt - w pewnym momencie widać dziwny spadek egt1 poniżej 0, dodatkowo egt2 na samym początku zaczęło 'wyprzedzać' wartość temperatury egt1???
4. NOx 1 pokazuje wartości, NOx 2 w ogóle nie widzi??
-
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 22 cze 2017, 16:36
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira C 1.6CDTI
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B16DTH
1. wszystko jest ok - tak ma być
2. Może tak wystąpić w szczególnie zauważalne na zimnym silniku - zaraz po odpaleniu może spaść o 10 - 15% by szybko wzrosnąć po nagrzaniu - może też spadać przy jeździe autostradowej
3. Ewidentny błąd jeżeli czujnik temperatury 1 podczas wypalania wywali ci temperaturę 0 to komputer może odebrać to za błąd krytyczny i przerwać proces - to jest bardzo poważny spadek ewidentnie tak być nie powinno - sprawdzić trzeba czujnik i instalację.
Czujnik 2 też strasznie szarpie temperaturą w przeciągu 1 minuty różnice sięgają 100st to duże skoki? Wykres powinien być podobny do czujnika 3 albo 1 przed skokiem do 0 w miarę równy.
Powinieneś dokładnie przejrzeć samą instalację ewentualnie sprawdzić czy na pewno są wstawione prawidłowe czujniki 1 i 2 ewentualnie czy ktoś nie zamienił ich miejscami bo to łatwo zrobić przewody są na tyle długie, że można się pomylić.
Aby sprawdzić kolejność czujnika wypnij jeden z kostki i zobacz który wykres poleci w dół.
Ps. Czy te szopy nie zaczęły się u ciebie np. po jakiejś wizycie u mechanika czy przeglądzie mechanicy potrafią podmieniać sobie podczas diagnostyki części z innego samochodu na placu może coś na mieszał jakiś miły pan mechanik.
4. wykres nox1 jest prawidłowy jednak nox2 też musi pracować jeżeli nie jest to błąd odczytu to trzeba sprawdzić nox2. Jednak to ma główny wpływ na AdBlue odczyt z sąd dawkuje wtrysk płynu . Brak odczytu nox2 musi wywołać błąd bowiem system traktowany przez komputer jest priorytetowo (ekologia). Powinna wyświetlać się kontrolka, a dawkowanie AdBlue musi być uśrednione. Dla tego sądzę że ten brak odczytu to jakiś błąd programu chociaż to nox2 najczęściej pada dla tego musisz się nad tym pochylić i to zweryfikować.
2. Może tak wystąpić w szczególnie zauważalne na zimnym silniku - zaraz po odpaleniu może spaść o 10 - 15% by szybko wzrosnąć po nagrzaniu - może też spadać przy jeździe autostradowej
3. Ewidentny błąd jeżeli czujnik temperatury 1 podczas wypalania wywali ci temperaturę 0 to komputer może odebrać to za błąd krytyczny i przerwać proces - to jest bardzo poważny spadek ewidentnie tak być nie powinno - sprawdzić trzeba czujnik i instalację.
Czujnik 2 też strasznie szarpie temperaturą w przeciągu 1 minuty różnice sięgają 100st to duże skoki? Wykres powinien być podobny do czujnika 3 albo 1 przed skokiem do 0 w miarę równy.
Powinieneś dokładnie przejrzeć samą instalację ewentualnie sprawdzić czy na pewno są wstawione prawidłowe czujniki 1 i 2 ewentualnie czy ktoś nie zamienił ich miejscami bo to łatwo zrobić przewody są na tyle długie, że można się pomylić.
Aby sprawdzić kolejność czujnika wypnij jeden z kostki i zobacz który wykres poleci w dół.
Ps. Czy te szopy nie zaczęły się u ciebie np. po jakiejś wizycie u mechanika czy przeglądzie mechanicy potrafią podmieniać sobie podczas diagnostyki części z innego samochodu na placu może coś na mieszał jakiś miły pan mechanik.
4. wykres nox1 jest prawidłowy jednak nox2 też musi pracować jeżeli nie jest to błąd odczytu to trzeba sprawdzić nox2. Jednak to ma główny wpływ na AdBlue odczyt z sąd dawkuje wtrysk płynu . Brak odczytu nox2 musi wywołać błąd bowiem system traktowany przez komputer jest priorytetowo (ekologia). Powinna wyświetlać się kontrolka, a dawkowanie AdBlue musi być uśrednione. Dla tego sądzę że ten brak odczytu to jakiś błąd programu chociaż to nox2 najczęściej pada dla tego musisz się nad tym pochylić i to zweryfikować.