[B] Mariusz - 1.8, 140KM, 2009
- Mariusz
- Zafiromaniak
- Posty: 2474
- Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: ZB OPC Line
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Wstępne oględziny wykazały, że UPG ok. Głowica zawalona syfem na 4 cylindrze, na 3 trochę mniej i tak dalej. Delikatna nieszczelność na zaworach ssących 1 cylinder i jeden ssący na 4 cylindrze. Wydechowe wszystkie ok. Zawory już dotarłem, więc tylko planowanie i głowica gotowa.
Przy czyszczeniu kolektora ssącego wylało mi się z niego ok. 200 gram oleju A skąd ten olej tam Silnik bez turbo, więc pozostaje odma, ale dopiero co wymieniona pokrywa zaworów z nową odmą. Przed wymianą pokrywy mocno ssało korek oleju, po wymianie tylko delikatnie tak jak ma być. To o co chodzi? Wygląda na to że dymienie spowodowane jest tym że do komory spalania razem z powietrzem poszedł olej z dolotu.
No i zastanawiam się na pierścieniami. Gdyby były zużyte to były by przedmuchy i korek oleju by wypychało, a w ekstremalnej sytuacji nawet bagnet oleju.
Myślę że jak mam zdjętą głowicę to wyciągnę tłoki i pomierzę pierścienie.
Jakieś pomysły na obecność oleju w kolektorze ssącym
Przy czyszczeniu kolektora ssącego wylało mi się z niego ok. 200 gram oleju A skąd ten olej tam Silnik bez turbo, więc pozostaje odma, ale dopiero co wymieniona pokrywa zaworów z nową odmą. Przed wymianą pokrywy mocno ssało korek oleju, po wymianie tylko delikatnie tak jak ma być. To o co chodzi? Wygląda na to że dymienie spowodowane jest tym że do komory spalania razem z powietrzem poszedł olej z dolotu.
No i zastanawiam się na pierścieniami. Gdyby były zużyte to były by przedmuchy i korek oleju by wypychało, a w ekstremalnej sytuacji nawet bagnet oleju.
Myślę że jak mam zdjętą głowicę to wyciągnę tłoki i pomierzę pierścienie.
Jakieś pomysły na obecność oleju w kolektorze ssącym
- Czesław
- Zafiromaniak
- Posty: 1085
- Rejestracja: 30 gru 2013, 22:38
- Imię: Czesław
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Meriva B 1,4 120 KM
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Nel
- Gender:
- Kontakt:
A pro po chłodniczki oleju ,trochę się mi rozciekła zięciu przysłał mi komplet uszczelek i wszystkiego co potrzeba do naprawy i pojechałem do znajomego mechanika (byłego kolegi ) wcześniej dałem umyć silnik od spodu . przy odbiorze zaśpiewał mi 1200 zł i już nie jest kolegą .
czesiek_ze
- Czesław
- Zafiromaniak
- Posty: 1085
- Rejestracja: 30 gru 2013, 22:38
- Imię: Czesław
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Meriva B 1,4 120 KM
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Nel
- Gender:
- Kontakt:
Zasysa olej przez prowadnice zaworów , jedna z możliwościMariusz pisze: ↑26 mar 2023, 07:17 Wstępne oględziny wykazały, że UPG ok. Głowica zawalona syfem na 4 cylindrze, na 3 trochę mniej i tak dalej. Delikatna nieszczelność na zaworach ssących 1 cylinder i jeden ssący na 4 cylindrze. Wydechowe wszystkie ok. Zawory już dotarłem, więc tylko planowanie i głowica gotowa.
Przy czyszczeniu kolektora ssącego wylało mi się z niego ok. 200 gram oleju A skąd ten olej tam Silnik bez turbo, więc pozostaje odma, ale dopiero co wymieniona pokrywa zaworów z nową odmą. Przed wymianą pokrywy mocno ssało korek oleju, po wymianie tylko delikatnie tak jak ma być. To o co chodzi? Wygląda na to że dymienie spowodowane jest tym że do komory spalania razem z powietrzem poszedł olej z dolotu.
No i zastanawiam się na pierścieniami. Gdyby były zużyte to były by przedmuchy i korek oleju by wypychało, a w ekstremalnej sytuacji nawet bagnet oleju.
Myślę że jak mam zdjętą głowicę to wyciągnę tłoki i pomierzę pierścienie.
Jakieś pomysły na obecność oleju w kolektorze ssącym
czesiek_ze
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Pierścienie zgarniające nie spełniają swojej roli , gniazda zaworowe są nieszczelne , pęknięcie głowicy ,uszczelniacze sparciałe.
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
- Mariusz
- Zafiromaniak
- Posty: 2474
- Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: ZB OPC Line
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Dzięki chłopaki za podpowiedzi, ale wszystkie one sugerują dostawanie się oleju do komory spalania. A skąd olej w kolektorze dolotowym że jest tylko jedna możliwość, odma. Tylko że jest nowa. No chyba że od początku wadliwa.
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Całkiem możliwe że odma wadliwa
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
- janekW67
- Zafiromaniak
- Posty: 4086
- Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
- Imię: Janek
- Lokalizacja: Słupca
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
***** takich kolegów!Czesław pisze: ↑26 mar 2023, 21:04A pro po chłodniczki oleju ,trochę się mi rozciekła zięciu przysłał mi komplet uszczelek i wszystkiego co potrzeba do naprawy i pojechałem do znajomego mechanika (byłego kolegi ) wcześniej dałem umyć silnik od spodu . przy odbiorze zaśpiewał mi 1200 zł i już nie jest kolegą .
Oczywiście!
- Mariusz
- Zafiromaniak
- Posty: 2474
- Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: ZB OPC Line
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Dawno nic nie pisałem, a działo się sporo. Z wyżej opisaną usterką, która doprowadziła mnie do udało się ogarnąć. Jak miałem zdjętą głowice to i wyciągnąłem tłoki. Pierścienie były w miarę ok ale poszły nowe. Do tego honowanie i nowe śruby korbowodów. Panewki jak nowe więc zostały. Głowica po dotarciu zaworów wymianie uszczelniaczy i planowaniu jak nowa. Luzy zaworowe ustawione na nominał. Zareklamowałem nową pokrywę zaworów no i okazało się że była wadliwa odma. Wymiana odmy na nową w starej pokrywie i Zafira jeździ aż miło. Od całej tej zawieruchy przejechałem już ponad 12tys km. Jest ok, ale zaczyna pojawiać się wyciek z pod uszczelki pompy olejowej więc znowu czeka mnie rozbieranie rozrządu i zwalanie miski olejowej, ale to za jakiś czas. Na razie kończę inny projekt, a zostało już naprawdę nie wiele.
- huubii
- Zafiromaniak
- Posty: 701
- Rejestracja: 02 sty 2020, 19:31
- Imię: Hubert
- Lokalizacja: Paczkowo/Poznań
- Auto: Opel Zafira B 1.9cdti 180KM/380Nm
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
No sporo pracy włożonej i pln'ów pewnie też
Zafira B by huubii&nusia: https://zafiraklub.org/viewtopic.php?f=87&t=30928
- Mariusz
- Zafiromaniak
- Posty: 2474
- Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: ZB OPC Line
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Janku, tu w garażu mam jeszcze jedno auto, które przechodzi generalny remont. W sumie już prawie na ukończeniu. Nawet przejechałem się po podwórku. Mam jakiś problem z dodawaniem zdjęć na forum. Jak znajdę chwilę to ogarnę więcej info.
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
No właśnie ciekawe jak tam kredens
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Nie, Polska motoryzacja
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX