Czujnik temperatury zewnętrznej
Moderator: Sebu$
-
- Świeżak
- Posty: 22
- Rejestracja: 23 lip 2021, 21:21
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Olsztyn
- Auto: Zafira c 1.6 ecoflex
- Model: Zc
- Oznaczenie silnika: Abcd
Czujnik temperatury zewnętrznej
Cześć. Czy w silniku b16dth czujniki temperatury zewnętrznej są dwa? Po obd pokazuje mi błąd p0070 czyli temperatury zewnętrznej, ale na ekranie navi temperatura wskazywana jest poprawna.. Auto mimo poprawnej temperatury cieczy ok 90stopni potrafi skakać obrotami z 800 na 900 czasem 1000 na biegu jałowym bez zmiany aktualnego spalania
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Odwieczny problem -falowanie obrotów
Zacznij od zakupu -zmywacz do tarcz hamulcowych ja sobie chwalę TRW lecz może być inny np Caramba 6026382 itp.
Wyczyść przepustnicę wraz z elektroniką (czarna pokrywka),oraz warto wyczyścić MAP SENSOR
Zacznij od zakupu -zmywacz do tarcz hamulcowych ja sobie chwalę TRW lecz może być inny np Caramba 6026382 itp.
Wyczyść przepustnicę wraz z elektroniką (czarna pokrywka),oraz warto wyczyścić MAP SENSOR
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
No to będzie zabawa.
Kwestia czy fejs dobrze interpretuje błąd ( czym był robiony odczyt) ?
To niby błąd czujnika temperatury powietrza otaczającego więc pytanie czy w podszybiu od strony pasażera ( rzadkość ) nie ma czujnika JAKOŚCI POWIETRZA.
Ich definicja :
Czujnik temperatury powietrza (AAT) przetwarza temperaturę na sygnał elektryczny dla modułu sterującego skrzynią biegów (PCM).
Dane te są wykorzystywane do modyfikacji systemu klimatyzacji i wyświetlania temperatury zewnętrznej.
Kod błędu P0070 – awaria obwodu czujnika temperatury powietrza otaczającego
Podczas wykonywania obliczeń uwzględnia się szereg sygnałów z czujników.
Temperatura powietrza zewnętrznego, temperatura powietrza wewnętrznego, praca sprzęgła klimatyzacji, temperatura płynu chłodzącego i inne.
Jeśli wystąpi problem z jednym z sygnałów, PCM ustawia w pamięci odpowiedni kod błędu diagnostycznego (DTC).
Jeśli wykryty zostanie problem w obwodzie czujnika temperatury powietrza zewnętrznego, ustawiony zostanie kod błędu P0070.
Aby zweryfikować usterkę, PCM porównuje dane otrzymane z czujników temperatury powietrza dolotowego (IAT) i temperatury płynu chłodzącego silnik (ECT).
Sprawdza również napięcie czujnika AAT i porównuje je z odczytem IAT / ECT przy pierwszym zimnym starcie.
Ten kod jest ustawiany, jeśli te odczyty różnią się zbytnio. Moduł sterujący patrzy również na sygnały napięciowe z tych czujników.
Aby stwierdzić, czy są one prawidłowe po pełnym rozgrzaniu silnika.
Teraz pytanie czy w ostatnim czasie rozłączane były jakieś kostki lub myte auto ciśnieniem ??
Wyciągnąć skrzynkę bezpiecznikową i wyczyścić złącza X1-X2-X3
Z tym błędem są cyrki i pomimo iż czujnik w zderzaku wydaje się sprawny pomaga jego wymiana to samo w krućcu wodnym czy nawet przepływomierz --wydaje mi się [na 99%] że czujnik ten "siedzi" w przepływomierzu -tzn. na pewno tam jest
czujnik temp powietrza ale nie wiem czy to on odpowiada za ten numer błędu,
ale jeżeli tak to tylko podmianka przepływomierza może pomóc, instalacja , czy nawet w Opel Vectra C winowajcom był przekaźnik.
Kwestia czy fejs dobrze interpretuje błąd ( czym był robiony odczyt) ?
To niby błąd czujnika temperatury powietrza otaczającego więc pytanie czy w podszybiu od strony pasażera ( rzadkość ) nie ma czujnika JAKOŚCI POWIETRZA.
Ich definicja :
Czujnik temperatury powietrza (AAT) przetwarza temperaturę na sygnał elektryczny dla modułu sterującego skrzynią biegów (PCM).
Dane te są wykorzystywane do modyfikacji systemu klimatyzacji i wyświetlania temperatury zewnętrznej.
Kod błędu P0070 – awaria obwodu czujnika temperatury powietrza otaczającego
Podczas wykonywania obliczeń uwzględnia się szereg sygnałów z czujników.
Temperatura powietrza zewnętrznego, temperatura powietrza wewnętrznego, praca sprzęgła klimatyzacji, temperatura płynu chłodzącego i inne.
Jeśli wystąpi problem z jednym z sygnałów, PCM ustawia w pamięci odpowiedni kod błędu diagnostycznego (DTC).
Jeśli wykryty zostanie problem w obwodzie czujnika temperatury powietrza zewnętrznego, ustawiony zostanie kod błędu P0070.
Aby zweryfikować usterkę, PCM porównuje dane otrzymane z czujników temperatury powietrza dolotowego (IAT) i temperatury płynu chłodzącego silnik (ECT).
Sprawdza również napięcie czujnika AAT i porównuje je z odczytem IAT / ECT przy pierwszym zimnym starcie.
Ten kod jest ustawiany, jeśli te odczyty różnią się zbytnio. Moduł sterujący patrzy również na sygnały napięciowe z tych czujników.
Aby stwierdzić, czy są one prawidłowe po pełnym rozgrzaniu silnika.
Teraz pytanie czy w ostatnim czasie rozłączane były jakieś kostki lub myte auto ciśnieniem ??
Wyciągnąć skrzynkę bezpiecznikową i wyczyścić złącza X1-X2-X3
Z tym błędem są cyrki i pomimo iż czujnik w zderzaku wydaje się sprawny pomaga jego wymiana to samo w krućcu wodnym czy nawet przepływomierz --wydaje mi się [na 99%] że czujnik ten "siedzi" w przepływomierzu -tzn. na pewno tam jest
czujnik temp powietrza ale nie wiem czy to on odpowiada za ten numer błędu,
ale jeżeli tak to tylko podmianka przepływomierza może pomóc, instalacja , czy nawet w Opel Vectra C winowajcom był przekaźnik.
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253