Stacyjka nie rozłącza prądu
-
- Świeżak
- Posty: 18
- Rejestracja: 29 sty 2024, 07:48
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Zefira b
- Model: Zb
- Oznaczenie silnika: Z19dtl
Stacyjka nie rozłącza prądu
Witam.
Zafira B 1.9 2007r
Zacieła się stacyjka. Jakoś odblokowałem, z wkładki wyciągnąłem zacinające się zapadki. Teraz po wyjęciu kluczyka z stacyjki nie rozłącza prądu. Jest tak jakby kluczyk cały czas byl w stacyjce.
Mogą to być zapadki?
Zafira B 1.9 2007r
Zacieła się stacyjka. Jakoś odblokowałem, z wkładki wyciągnąłem zacinające się zapadki. Teraz po wyjęciu kluczyka z stacyjki nie rozłącza prądu. Jest tak jakby kluczyk cały czas byl w stacyjce.
Mogą to być zapadki?
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2279
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Płytki służą by bębenek się nie obracał ,blokują go wskakując w rowek wzdłuż cylindra ,dopiero kluczyk zwalnia płytki wymuszając ich chowanie się do bębenka gdzie jest kluczyk,https://youtu.be/ZkKuFtJGwRY
https://www.youtube.com/watch?v=HVxnSW2Xd6A
Zauważ iż płytki mają numerki a wysuwanie wymuszają malutkie sprężynki .
Jak masz już to rozebrane to możesz kupić dowolną stacyjkę i dopasować płytki do swego kluczyka.
Lub kupi c stacyjkę + zamek do drzwi wówczas to tylko imo transponder przekładasz
Możesz zrobić próbę ponieważ za pracę odpowiada kostka na dnie cylindra która się obraca dając zapłon.
-Wyjmujesz wkładkę stacyjki
-kluczyk blisko cewki imo przyklej taśmą (czarny pierścień) jest na powiedzmy nóżce i wchodzi do CIM-a od spodu ale to inny temat.
-I dopasowanym śrubokrętem odpal--gaś auto obracając kółkiem na dnie cylindra stacyjki tam gdzie wchodzi końcówka bębenka.
Wówczas się dowiesz czy problem tkwi w stykach które są w głównej obudowie - korpusie , to by zdemontować trzeba rozwiercić śruby.
https://www.youtube.com/watch?v=HVxnSW2Xd6A
Zauważ iż płytki mają numerki a wysuwanie wymuszają malutkie sprężynki .
Jak masz już to rozebrane to możesz kupić dowolną stacyjkę i dopasować płytki do swego kluczyka.
Lub kupi c stacyjkę + zamek do drzwi wówczas to tylko imo transponder przekładasz
Możesz zrobić próbę ponieważ za pracę odpowiada kostka na dnie cylindra która się obraca dając zapłon.
-Wyjmujesz wkładkę stacyjki
-kluczyk blisko cewki imo przyklej taśmą (czarny pierścień) jest na powiedzmy nóżce i wchodzi do CIM-a od spodu ale to inny temat.
-I dopasowanym śrubokrętem odpal--gaś auto obracając kółkiem na dnie cylindra stacyjki tam gdzie wchodzi końcówka bębenka.
Wówczas się dowiesz czy problem tkwi w stykach które są w głównej obudowie - korpusie , to by zdemontować trzeba rozwiercić śruby.
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2279
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
IMMOBILIZER -transporter w kluczyku https://youtu.be/I8Hkw6z6Nuc.
Nie nie będzie działał normalnie ponieważ będzie się swobodnie obracał a ma być po wyjęciu klucza w stałej niezmiennej pozycji.
Płytki pozycjonują bębenek w stałej pozycji by ten się nie obracał blokując go oraz dolny mechanizm odpowiadający za zapłon.
Nie nie będzie działał normalnie ponieważ będzie się swobodnie obracał a ma być po wyjęciu klucza w stałej niezmiennej pozycji.
Płytki pozycjonują bębenek w stałej pozycji by ten się nie obracał blokując go oraz dolny mechanizm odpowiadający za zapłon.
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Świeżak
- Posty: 18
- Rejestracja: 29 sty 2024, 07:48
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Zefira b
- Model: Zb
- Oznaczenie silnika: Z19dtl
No nie mówie że wszystkie.. wyciągnołem 3 i wszystko działa bez oporu. Tylko jest tak że po wyjeciu klucza ze stacyjki nadal mogę otwierac okna i swieci się wyświetlacz ten środkowy. Tak samo jest gdy wyłączysz zapłon przekręcisz kluczyk na 1 pozycję i nie wyjmiesz kluczyka...
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2279
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Przecież masz napisane byś----ŚRUBOKRĘTEM---- zasterował dolny mechanizm w cylindrze w tym przypadku w LEWO DO OPORU .
Jeżeli to nie pomaga wówczas jest dolna kostka do wymiany tu przykład https://youtu.be/xganT4NABS4
Tu 35 min https://youtu.be/YLSgPbRDCYk
Jeżeli to nie pomaga wówczas jest dolna kostka do wymiany tu przykład https://youtu.be/xganT4NABS4
Tu 35 min https://youtu.be/YLSgPbRDCYk
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Świeżak
- Posty: 18
- Rejestracja: 29 sty 2024, 07:48
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Zefira b
- Model: Zb
- Oznaczenie silnika: Z19dtl
Pytałem czy te płytki mogą powodować nie wyłączanie prądu i co ewentualnie za to odpowiada.
Już wiem:
Te pytki zapadki można śmiao usunąć i zostawić np 2. Jeśli nie boimy się złodzieja.
Malutka zapadka plastikowa na począdku wkładki powoduje to o co mi chodziło. tzn czy kluczyk jest w stacyjce po przekręceniu całkowicie w lewo.
Ten plastik łapie blaszkę która jest na poczętku stacyjki i uwalnia ją po wyciągnieńciu kluczyka.
Czy ktoś wie czy używaną stacyjkę, to całe co otacza kolumnę trzeba programować do samochodu?
Ps Dzięki za pomoc
Już wiem:
Te pytki zapadki można śmiao usunąć i zostawić np 2. Jeśli nie boimy się złodzieja.
Malutka zapadka plastikowa na począdku wkładki powoduje to o co mi chodziło. tzn czy kluczyk jest w stacyjce po przekręceniu całkowicie w lewo.
Ten plastik łapie blaszkę która jest na poczętku stacyjki i uwalnia ją po wyciągnieńciu kluczyka.
Czy ktoś wie czy używaną stacyjkę, to całe co otacza kolumnę trzeba programować do samochodu?
Ps Dzięki za pomoc
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2279
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Stacyjka nic do tego nie ma , najwidoczniej nieuważnie oglądałeś to https://youtu.be/I8Hkw6z6Nuc.
1-By komputer odczytał Immobilizer musi być zaprogramowany KLUCZYK (jego wbudowane IMO- pastylka w kluczyku) .
2- kluczyk musi być blisko cewki (czarne kółko na stacyjce)
Wszystko masz napisane w pierwszej odpowiedzi (wymieniając stacyjkę albo przekładasz pastylkę do nowego kluczyka lub go programujesz na nowo lub do starego kluczyka dorabiasz zapadki - płytki.
Zaś piszesz o blaszce ,ona ma nie dopuszczać brud do zamka ,innej funkcji nie spełnia.
1-By komputer odczytał Immobilizer musi być zaprogramowany KLUCZYK (jego wbudowane IMO- pastylka w kluczyku) .
2- kluczyk musi być blisko cewki (czarne kółko na stacyjce)
Wszystko masz napisane w pierwszej odpowiedzi (wymieniając stacyjkę albo przekładasz pastylkę do nowego kluczyka lub go programujesz na nowo lub do starego kluczyka dorabiasz zapadki - płytki.
Zaś piszesz o blaszce ,ona ma nie dopuszczać brud do zamka ,innej funkcji nie spełnia.
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Świeżak
- Posty: 18
- Rejestracja: 29 sty 2024, 07:48
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Zefira b
- Model: Zb
- Oznaczenie silnika: Z19dtl
Nie rozumiemy się.
Mi działa wszystko imobilajzer itd. Samochód odpala jeździ. kluczyk się przekręca we wszystkie pozycje jednak po wyjęciu ze stacyjki nie rozłącza obwodu i pobiera prąd.
Jak w Zafirze B zostawisz kluczyk w stacyjce to żre prąd pomimo przekręcenia na pozycję 0
W zafirze b stacyjka jest zintegrowana z blokadą kierownicy i zapłonu. Nie można wymienić tylko elektroniki bo tak jak pisałeś trzeba by rozwiercać.
A wiem że styki tam nie działają bo jak puknę w przekręconą stacyjkę w pozycji 0 to rozłącza...
Nie chce mi się tego rozwiercać więc jutro na szrocie kupię używaną całą blokadę razem ze stacyjką i kluczykiem...
I dlatego pytam czy trzeba to programować samą blokadę zapłonu ze stacyjką. Moduł CIM i imobilaizer zostanie stary...
Mi działa wszystko imobilajzer itd. Samochód odpala jeździ. kluczyk się przekręca we wszystkie pozycje jednak po wyjęciu ze stacyjki nie rozłącza obwodu i pobiera prąd.
Jak w Zafirze B zostawisz kluczyk w stacyjce to żre prąd pomimo przekręcenia na pozycję 0
W zafirze b stacyjka jest zintegrowana z blokadą kierownicy i zapłonu. Nie można wymienić tylko elektroniki bo tak jak pisałeś trzeba by rozwiercać.
A wiem że styki tam nie działają bo jak puknę w przekręconą stacyjkę w pozycji 0 to rozłącza...
Nie chce mi się tego rozwiercać więc jutro na szrocie kupię używaną całą blokadę razem ze stacyjką i kluczykiem...
I dlatego pytam czy trzeba to programować samą blokadę zapłonu ze stacyjką. Moduł CIM i imobilaizer zostanie stary...
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2279
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Ja doskonale wiem o co pytasz tylko ty nie czytasz tego .
Jeszcze raz ci piszę .
Po włożeniu kluczyka nic się nie dzieje :
pozycja I (ACC) akceleracja włącza kontroli
pozycja II uruchamia rozrusznik
Obudowę wymieniaj śmiało tylko:
-Albo przekładasz pastylkę z starego kluczyka do kupionego ze stacyjką
-Albo kodujesz kupiony kluczyk
-Albo kombinujesz by stary kluczyk dopasować do nowej stacyjki (płytki)
Jeszcze raz ci piszę .
Po włożeniu kluczyka nic się nie dzieje :
pozycja I (ACC) akceleracja włącza kontroli
pozycja II uruchamia rozrusznik
Obudowę wymieniaj śmiało tylko:
-Albo przekładasz pastylkę z starego kluczyka do kupionego ze stacyjką
-Albo kodujesz kupiony kluczyk
-Albo kombinujesz by stary kluczyk dopasować do nowej stacyjki (płytki)
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Świeżak
- Posty: 18
- Rejestracja: 29 sty 2024, 07:48
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Zefira b
- Model: Zb
- Oznaczenie silnika: Z19dtl
Nie masz racji. Po włożeniu kluczyka nic się nie dzieje, jednak po włączeniu zapłonu i wyłączeniu jeśli kluczyk zostanie w stacyjce to radio i wyświetlacz działa dalej tak że na drugi dzień rozładuje akumulator. Odpowiada za to plastikowa zapadka we wkładce która trzyma blaszkę w stacyjce. Żeby ją uwolnić należy wyciągnąć kluczyk. Jest tak w mojej i kolegi Zafirze. Czytam dokładnie posty a filmy dotyczą innych opli...
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
To jest prawda i tak jest w większości samochodów. Miałem tak samo w mercedesie, Fordzie, oplach i teraz w volkswagenieOtis pisze: ↑30 sty 2024, 08:55 Po włożeniu kluczyka nic się nie dzieje, jednak po włączeniu zapłonu i wyłączeniu jeśli kluczyk zostanie w stacyjce to radio i wyświetlacz działa dalej tak że na drugi dzień rozładuje akumulator. Odpowiada za to plastikowa zapadka we wkładce która trzyma blaszkę w stacyjce. Żeby ją uwolnić należy wyciągnąć kluczyk
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX