Znikający Płyn Chłodniczy - stwierdzony brak wycieków

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2278
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#16 Post autor: Pszczyna »

Termicznie płynu być więcej gdyż się rozszerza.
Masz albo źle odpowietrzony układ lub puchną ci węże.

Błąd poziomu może wynika z braku dobrego styku wtyczki lub wadliwy czujnik (ok-40zł).https://youtu.be/lbjFPegAEJQ

Grześ77
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 22 kwie 2017, 20:18
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Tczew
Auto: Opel Zafira B - 1.8 PB
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:

#17 Post autor: Grześ77 »

Witam.
Dzięki za odpowiedź.
A jaki jest najlepszy sposób na poprawne odpowietrzenie układu? Jest jakiś patent, sposób?
Robiłem tak, że auto nagrzało się do włączenia wentylatora (108stC) i po schłodzeniu do 102 st.C i wyłączeniu wentylatora gasiłem auto i odpowietrzenie powinno być samoczynne. Następnego dnia uzupełniałem niedobór płynu i ok.

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2278
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#18 Post autor: Pszczyna »

Układ jest ciśnieniowy ,więc musi być sprawny korek na zbiorniku.
Wytworzone ciśnienie (po wymianie płynu ) (korek zakręcony) musi przepchać płyn by zalać termostat, widać jak płynu ubędzie.
Doprowadzenie do włączenia wiatraka 4-czterokrotnie winno być wystarczające.
Podczas tej operacji trzeba sprawdzić węże przy chłodnicy czy nie są twarde.
Na zbiorniku jest kreska Max-Min, ona wyznacza poziom ( niektórzy błędnie przyjmują zgrzewanie zbiornika jako wyznacznik poziomu )

Diesner89
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 27 gru 2023, 11:34
Imię: Artur
Lokalizacja: Łódź
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#19 Post autor: Diesner89 »

Normalny poziom na zimnym silniku zimnego płynu ma być tam gdzie jest kreska KALT/COLD na zbiorniczku wyrównawczym.

Diesner89
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 27 gru 2023, 11:34
Imię: Artur
Lokalizacja: Łódź
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#20 Post autor: Diesner89 »

Problem wycieku płynu chłodzącego skraplającego się na katalizatorze i kolanku wydechowym został rozwiązany, zostały wymienione Oringi przewodów wodnych, takie info dostałem od mechanika, jak na razie jest sucho i nic nie kapie oraz nie ubywa płynu.
Ostatnio zmieniony 27 mar 2024, 19:52 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem literówki

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”