Termicznie płynu być więcej gdyż się rozszerza.
Masz albo źle odpowietrzony układ lub puchną ci węże.
Błąd poziomu może wynika z braku dobrego styku wtyczki lub wadliwy czujnik (ok-40zł).https://youtu.be/lbjFPegAEJQ
Znikający Płyn Chłodniczy - stwierdzony brak wycieków
-
- Świeżak
- Posty: 17
- Rejestracja: 22 kwie 2017, 20:18
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Tczew
- Auto: Opel Zafira B - 1.8 PB
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
Witam.
Dzięki za odpowiedź.
A jaki jest najlepszy sposób na poprawne odpowietrzenie układu? Jest jakiś patent, sposób?
Robiłem tak, że auto nagrzało się do włączenia wentylatora (108stC) i po schłodzeniu do 102 st.C i wyłączeniu wentylatora gasiłem auto i odpowietrzenie powinno być samoczynne. Następnego dnia uzupełniałem niedobór płynu i ok.
Dzięki za odpowiedź.
A jaki jest najlepszy sposób na poprawne odpowietrzenie układu? Jest jakiś patent, sposób?
Robiłem tak, że auto nagrzało się do włączenia wentylatora (108stC) i po schłodzeniu do 102 st.C i wyłączeniu wentylatora gasiłem auto i odpowietrzenie powinno być samoczynne. Następnego dnia uzupełniałem niedobór płynu i ok.
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2278
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Układ jest ciśnieniowy ,więc musi być sprawny korek na zbiorniku.
Wytworzone ciśnienie (po wymianie płynu ) (korek zakręcony) musi przepchać płyn by zalać termostat, widać jak płynu ubędzie.
Doprowadzenie do włączenia wiatraka 4-czterokrotnie winno być wystarczające.
Podczas tej operacji trzeba sprawdzić węże przy chłodnicy czy nie są twarde.
Na zbiorniku jest kreska Max-Min, ona wyznacza poziom ( niektórzy błędnie przyjmują zgrzewanie zbiornika jako wyznacznik poziomu )
Wytworzone ciśnienie (po wymianie płynu ) (korek zakręcony) musi przepchać płyn by zalać termostat, widać jak płynu ubędzie.
Doprowadzenie do włączenia wiatraka 4-czterokrotnie winno być wystarczające.
Podczas tej operacji trzeba sprawdzić węże przy chłodnicy czy nie są twarde.
Na zbiorniku jest kreska Max-Min, ona wyznacza poziom ( niektórzy błędnie przyjmują zgrzewanie zbiornika jako wyznacznik poziomu )
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Świeżak
- Posty: 13
- Rejestracja: 27 gru 2023, 11:34
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
Problem wycieku płynu chłodzącego skraplającego się na katalizatorze i kolanku wydechowym został rozwiązany, zostały wymienione Oringi przewodów wodnych, takie info dostałem od mechanika, jak na razie jest sucho i nic nie kapie oraz nie ubywa płynu.
Ostatnio zmieniony 27 mar 2024, 19:52 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem literówki
Powód: Poprawiłem literówki