Zawór EGR

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Jędrek73
Debiutant
Posty: 28
Rejestracja: 30 paź 2015, 20:55
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stanisławów
Auto: opel zafira c tourer 2.0 cdti cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

Zawór EGR

#1 Post autor: Jędrek73 »

Witam.
Mam Zośkię z silnikiem 2.0 CDTI, 130 KM z 2012r o przebiegu 335000km. Od pewnego czasu mam problem z tzw. ekologią do monitoringu dpfa na jesieni zainstalowałem sobie program OPL Monitor i przez jesień i zimę zawór egr nie pracował prawie wcale sporadycznie otwierał się na nie więcej niż 5% a przeważnie był zamknięty 0%. Od pewnego czasu zaczął pracować i otwiera się nawet do70%. Zawór EGR był wymieniony w lipcu 2023roku przy przebiegu 319 000km. Czy to jest normalne czy coś tu nie gra? Do dam jeszcze że przy ostatnim wypaleniu dpf wypalił się do 7% a po przejechaniu bez wyłączania silnika jeszcze około 30km zapchanie dpf wzrosło do 13% trochę chyba za dużo jak na tak mały dystans. Jak ktoś mógł by mi to rozjaśnić to będę wdzięczny. Dzięki i pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 02 maja 2024, 16:49 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem literówki

Jędrek73
Debiutant
Posty: 28
Rejestracja: 30 paź 2015, 20:55
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stanisławów
Auto: opel zafira c tourer 2.0 cdti cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#2 Post autor: Jędrek73 »

Witam.
Chciałem dodać że dystans wypełnienia filtra dpf zmalał do około 400km z jakiś 700-800km. Moja jazda to przeważnie kręcenie się wokół komina czyli krótkie dystanse ale raz czasami dwa razy w tygodniu jazda na dystansie około 100km. Co ile prawidłowo powinien wypalać się dpf?
Ostatnio zmieniony 12 maja 2024, 22:36 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem literówki

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”