Problemy z działaniem ESP - ABS - TC
Moderator: Sebu$
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Tu było o U3111-C3895- czytaj szczegółowo
viewtopic.php?t=5452&start=165
P207F,
Usterka związana z układem: elektrycznym (pomiar zużycia paliwa i powietrza oraz pomocnicza kontrola emisji spalin).
Ten kod trochę mało zrozumiały musiałbyś inny program użyć z uwagi iż nawet wskazuje błędne odczyty Sondy Lambda Bank 1
viewtopic.php?t=5452&start=165
P207F,
Usterka związana z układem: elektrycznym (pomiar zużycia paliwa i powietrza oraz pomocnicza kontrola emisji spalin).
Ten kod trochę mało zrozumiały musiałbyś inny program użyć z uwagi iż nawet wskazuje błędne odczyty Sondy Lambda Bank 1
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Mieszkaniec
- Posty: 233
- Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Tak. Przy uruchamianiu pokazuje Samochód z kluczykiem i wtedy wskakuje błąd sondy lambda (1).
Po skasowaniu w programie diagnostycznym nie pokazuje błędu, póki nie przejadę jakiegoś odcinka i nie zgaszę auta...
Martwi mnie to pojawianie się kontrolki ABS i Trakcji ( bywa że przy przekręceniu kluczyka pokazuje się od razu a po wyłączeniu i ponownym przekręceniu problem "znika" i pojawia się podczas drogi....
Ktoś ma pomysł dlaczego tak się dzieje ???
Po skasowaniu w programie diagnostycznym nie pokazuje błędu, póki nie przejadę jakiegoś odcinka i nie zgaszę auta...
Martwi mnie to pojawianie się kontrolki ABS i Trakcji ( bywa że przy przekręceniu kluczyka pokazuje się od razu a po wyłączeniu i ponownym przekręceniu problem "znika" i pojawia się podczas drogi....
Ktoś ma pomysł dlaczego tak się dzieje ???
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Preparat KONTAKT PR do ręki i stara szczoteczko do zębów i czyścimy styki przewodów ABS
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Mieszkaniec
- Posty: 233
- Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
A jeżeli preparat nie pomoże ( zapalona kontrola ABS i Trakcja pokazują się od razu gdy samochód dłużej stoi) bądź podczas jazdy ( jakiś "mocniejszych" skrętów)...
To co dalej sprawdzić ( wymienić)....
To co dalej sprawdzić ( wymienić)....
-
- Mieszkaniec
- Posty: 233
- Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Styki sprawdzone "odświeżone" są czyste.
Problem jest nadal. Po przejechaniu kilku km nagle włącza się ABS /trakcja. Po Zgaszeniu samochodu znika na 2-3km..
Natomiast zaobserwowałem ciekawostkę... Jak już przejadę kilka km ze świecącymi kontrolkami to samochód podczas hamowania potrafi zgasnąć...
Prędkościomierz nie wariuje. Podpiąłem się pod OBD i dodatkowo pod mapę z GPS i prędkość stała była taka sama ( na liczniku +-60 i na GPS 60)..
Ps. Może to moje subiektywne odczucie ale samochód po zapaleniu się kontrolek i przejechaniu kilku kilometrów trochę jakby traci na mocy - może nie jakoś strasznie dużo ale jednak...)
Ktoś ma jakiś pomysł co sprawdzić/ co może być przyczyną takiego zachowania auta??
Problem jest nadal. Po przejechaniu kilku km nagle włącza się ABS /trakcja. Po Zgaszeniu samochodu znika na 2-3km..
Natomiast zaobserwowałem ciekawostkę... Jak już przejadę kilka km ze świecącymi kontrolkami to samochód podczas hamowania potrafi zgasnąć...
Prędkościomierz nie wariuje. Podpiąłem się pod OBD i dodatkowo pod mapę z GPS i prędkość stała była taka sama ( na liczniku +-60 i na GPS 60)..
Ps. Może to moje subiektywne odczucie ale samochód po zapaleniu się kontrolek i przejechaniu kilku kilometrów trochę jakby traci na mocy - może nie jakoś strasznie dużo ale jednak...)
Ktoś ma jakiś pomysł co sprawdzić/ co może być przyczyną takiego zachowania auta??
Ostatnio zmieniony 08 maja 2024, 09:09 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem literówki
Powód: Poprawiłem literówki
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Potrzebna diagnostyka OBD-2 w chwili zapalenia się kontrolek bez gaszenia silnika gdyż znika błąd.
Z tym gaśnięciem to warto by przejrzeć wiązki sinika {styki, masy) głównie okolice akumulatora ,alternatora, pompy wspomagania, pompy ABS.
Z tym gaśnięciem to warto by przejrzeć wiązki sinika {styki, masy) głównie okolice akumulatora ,alternatora, pompy wspomagania, pompy ABS.
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Mieszkaniec
- Posty: 233
- Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Problem polega na tym iż tylko Car Scanner wyłapuje te błędy. Inne programy nawet po zapaleniu się kontrolek na zapalonym silniku bez gaszenia nic nie pokazują ..
I zmartwiło mnie to zgaśnięcie silnika wczoraj przy hamowaniu
I zmartwiło mnie to zgaśnięcie silnika wczoraj przy hamowaniu
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Przedstaw jakie inne programy ? , czyżby OP-om i najlepszy Opel Tech ten nie ma sobie równych.
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Mieszkaniec
- Posty: 233
- Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Programy na smartfon ze sklepu Google:
OBD Marty
Piston- skaner OBD i ELM327
EOBD facile
OPL monitor...
Niektóre z nich w ogóle nie chcą się połączyć...
Ps.. a dlaczego twierdziłeś żeby się skupić szczególnie na lewej piaście???
Do poniedziałku powinienem mieć nowy multimetr ( stary tak skitrałem, że gdzieś kable posiałem.....
OBD Marty
Piston- skaner OBD i ELM327
EOBD facile
OPL monitor...
Niektóre z nich w ogóle nie chcą się połączyć...
Ps.. a dlaczego twierdziłeś żeby się skupić szczególnie na lewej piaście???
Do poniedziałku powinienem mieć nowy multimetr ( stary tak skitrałem, że gdzieś kable posiałem.....
Ostatnio zmieniony 09 maja 2024, 15:08 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem literówki
Powód: Poprawiłem literówki
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Programy są wadliwe, podam mój przykład ---3 OP-comy i stacjonarny PC interfejs wykazywały ,,błąd kluczyka" dopiero OPEL TECH wskazał spalony bezpiecznik wentylatora .
Dlatego pytam o interfejs .
Co do tylnego koła , to były przypadki --dziwne-- iż uszkodzony czujnik siał dziwnymi błędami , no ale to był inny temat.
Dlatego pytam o interfejs .
Co do tylnego koła , to były przypadki --dziwne-- iż uszkodzony czujnik siał dziwnymi błędami , no ale to był inny temat.
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Mieszkaniec
- Posty: 233
- Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Ok.
To będę musiał jeszcze skombinować od kogoś laptop ( bo raczej nie ma co kombinować i kupować przejścióeki z USB na USB c ( celem podłączenia do smartfona)....
W drugiej części postu pytałem się o piastę przednią lewą ( dlaczego warto zwrócić na to uwagę)...
I w przypadku gdyby trzeba było jakąś piastę wymienić to drugą też wymieniać i czujniki??? ( Auto ma przejechane ok 212 tyś km
Ps. Cały czas się zastanawiam czy do obecnej sytuacji
nie przyczyniła się wymiana hamulców/tarcz w marcu
Z góry dziękuję za odpowiedź
Rafał
Usunąłem link do nielegalnego oprogramowania zgodnie z regulaminem. Sebu$
To będę musiał jeszcze skombinować od kogoś laptop ( bo raczej nie ma co kombinować i kupować przejścióeki z USB na USB c ( celem podłączenia do smartfona)....
W drugiej części postu pytałem się o piastę przednią lewą ( dlaczego warto zwrócić na to uwagę)...
I w przypadku gdyby trzeba było jakąś piastę wymienić to drugą też wymieniać i czujniki??? ( Auto ma przejechane ok 212 tyś km
Ps. Cały czas się zastanawiam czy do obecnej sytuacji
nie przyczyniła się wymiana hamulców/tarcz w marcu
Z góry dziękuję za odpowiedź
Rafał
Usunąłem link do nielegalnego oprogramowania zgodnie z regulaminem. Sebu$
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Mowa była o kole lewy tył masz odpowiedź , a pytanie scaliłem z uwagi iż temat się rozciąga.
Co do interfejsu z Alle to nie piszemy tu chyba że Preze$a chcesz na karku mieć
Ten przedstawiony to nie OPEL TECH 2 bo takowy w 2020r kosztował ponad 6 Tyś. a ten za 2,300zł też coś mi nie pasuje (kra wysyłki).
Co do wymiany części to się wstrzymaj, wpierw diagnoza.
Co do interfejsu z Alle to nie piszemy tu chyba że Preze$a chcesz na karku mieć
Ten przedstawiony to nie OPEL TECH 2 bo takowy w 2020r kosztował ponad 6 Tyś. a ten za 2,300zł też coś mi nie pasuje (kra wysyłki).
Co do wymiany części to się wstrzymaj, wpierw diagnoza.
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 19 maja 2024, 22:31
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: ŁOCHÓW
- Auto: Zafira A 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Non
Mam podobny problem. Od jakiegoś czasu zaczęła mi świecić kontrolka kontroli trakcji (samochodzik w poślizgu). Czasami świeciła czasami nie, kiedy świeci nie działa Tempomat. Ostatnio dodatkowo zaczął zaświecać się samochodzik z kluczem. Po podpięciu do komputera pokazał błędy: u2104, u2108, p0100, p0500.
Myślałem o czujniku przy piaście, ale prędkościomierz działa, kostki od abs raczej nie. Dzisiaj zauważyłem że po zgaszeniu auta wcisnąłem kilka razy pedał hamulca i odpaliłem auto kontrolki zgasły. Przypomniało mi się też że około tydzień temu na wyświetlaczu zamiast napisu "sprawdź światła stop" był napis "światła stop" tak jakby ich nie było. Czy cały problem może być w czujniku światła stop pod pedałem hamulca? Ktoś miał taki problem?
Myślałem o czujniku przy piaście, ale prędkościomierz działa, kostki od abs raczej nie. Dzisiaj zauważyłem że po zgaszeniu auta wcisnąłem kilka razy pedał hamulca i odpaliłem auto kontrolki zgasły. Przypomniało mi się też że około tydzień temu na wyświetlaczu zamiast napisu "sprawdź światła stop" był napis "światła stop" tak jakby ich nie było. Czy cały problem może być w czujniku światła stop pod pedałem hamulca? Ktoś miał taki problem?
Ostatnio zmieniony 20 maja 2024, 10:54 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem literówki
Powód: Poprawiłem literówki
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
U2104 - komunikacja magistrali CAN , uszkodzenie sterownika, uszkodzenie instalacji
U2108 - CAN-BUS - brak komunikacji z ABS/TC
- uszkodzony jeden z czujników ABS przy kołach,
- przerwany kabel od jednego z czujników ABS,
- uszkodzona wiązka lub wtyczka w układzie ABS,
- uszkodzony sterownik/moduł ABSu, - uszkodzona linia CAN,
U2108? (możliwe warianty naprawy problemu):
- sprawdzianie wiązki elektrycznej na przejście oraz wtyczek czy piny są w nich całe i nie powyginane/załamywane,
- przeprogramować lub wymienić elektroniczny moduł sterujący (ECU) Hard-i Software
p0100 czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza
Występują przecieki powietrza wlotowego.
Zawór odprowadzania par paliwa ze zbiornika jest uszkodzony i wprowadza dodatkowe powietrze do dolotu
Przerwana uszczelka pod przepustnicą lub kolektorem ssącym
Przetarte przewody podciśnieniowe
Być może kable lub ich złącza prowadzące do czujnika masowego przepływu powietrza (MAF) są zużyte lub ocierają się, co z kolei powoduje zwarcie.
Czujnik masowego przepływu powietrza (MAF) może być brudny.
Czujnik MAF może być uszkodzony.
P0500 - Czujnik prędkości pojazdu (VSS)
Czujnik prędkości „A” (VSS) samochodu nie jest prawidłowo odczytywany i dlatego odczyt jest niewystarczający.
Otwarty lub postrzępiony przewód prowadzący do czujnika prędkości pojazdu.
Złe połączenie w obwodzie czujnika prędkości pojazdu (VSS).
Moduł PCM pojazdu jest nieprawidłowo ustawiony dla rzeczywistego rozmiaru opon, które są używane.
Uszkodzenie zębnika napędowego czujnika prędkości.
Moduł sterowania silnikiem (ECM) może być uszkodzony.
Sugerowane naprawy kodu błędu P0500:
Najpierw należy odczytać wszystkie zapisane dane i kody błędów za pomocą skanera OBD-II.
Następnie należy skasować kody błędów i przeprowadzić jazdę próbną, aby upewnić się, że problem nie występuje.
Następnie należy sprawdzić czujnik prędkości pojazdu i wszystkie odpowiednie przewody pod kątem zużycia i uszkodzeń.
Za pomocą narzędzia skanującego należy również sprawdzić, czy podczas jazdy nie jest emitowany sygnał czujnika prędkości.
Jeśli nie występują opisane powyżej problemy, sprawdź napięcie czujnika prędkości za pomocą multimetru.
U2108 - CAN-BUS - brak komunikacji z ABS/TC
- uszkodzony jeden z czujników ABS przy kołach,
- przerwany kabel od jednego z czujników ABS,
- uszkodzona wiązka lub wtyczka w układzie ABS,
- uszkodzony sterownik/moduł ABSu, - uszkodzona linia CAN,
U2108? (możliwe warianty naprawy problemu):
- sprawdzianie wiązki elektrycznej na przejście oraz wtyczek czy piny są w nich całe i nie powyginane/załamywane,
- przeprogramować lub wymienić elektroniczny moduł sterujący (ECU) Hard-i Software
p0100 czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza
Występują przecieki powietrza wlotowego.
Zawór odprowadzania par paliwa ze zbiornika jest uszkodzony i wprowadza dodatkowe powietrze do dolotu
Przerwana uszczelka pod przepustnicą lub kolektorem ssącym
Przetarte przewody podciśnieniowe
Być może kable lub ich złącza prowadzące do czujnika masowego przepływu powietrza (MAF) są zużyte lub ocierają się, co z kolei powoduje zwarcie.
Czujnik masowego przepływu powietrza (MAF) może być brudny.
Czujnik MAF może być uszkodzony.
P0500 - Czujnik prędkości pojazdu (VSS)
Czujnik prędkości „A” (VSS) samochodu nie jest prawidłowo odczytywany i dlatego odczyt jest niewystarczający.
Otwarty lub postrzępiony przewód prowadzący do czujnika prędkości pojazdu.
Złe połączenie w obwodzie czujnika prędkości pojazdu (VSS).
Moduł PCM pojazdu jest nieprawidłowo ustawiony dla rzeczywistego rozmiaru opon, które są używane.
Uszkodzenie zębnika napędowego czujnika prędkości.
Moduł sterowania silnikiem (ECM) może być uszkodzony.
Sugerowane naprawy kodu błędu P0500:
Najpierw należy odczytać wszystkie zapisane dane i kody błędów za pomocą skanera OBD-II.
Następnie należy skasować kody błędów i przeprowadzić jazdę próbną, aby upewnić się, że problem nie występuje.
Następnie należy sprawdzić czujnik prędkości pojazdu i wszystkie odpowiednie przewody pod kątem zużycia i uszkodzeń.
Za pomocą narzędzia skanującego należy również sprawdzić, czy podczas jazdy nie jest emitowany sygnał czujnika prędkości.
Jeśli nie występują opisane powyżej problemy, sprawdź napięcie czujnika prędkości za pomocą multimetru.
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Mieszkaniec
- Posty: 233
- Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
W sprawie tej "usterki" cd.
Zaczynam się zastanawiać czy moje problemy z ABS/takcją nie mają związku z akumulatorem...
akumulator Bannera 60ah prąd rozruchowy 480 w zafirce od 12/2016r...
Porobiłem dzisiaj pomiary ( miernik + laptop z Op-com)...
Auto stało 4 dni nieużywane...
I sytuacja przedstawiała się następująco.
12.25v - na wyłączonej stacyjce
11.98-12.05- po przekręceniu kluczyka na poz. 1i2
7.8- podczas uruchamiania ( wtedy się zapaliły kontrolki)
14.3-14.4- podczas pracy na biegu jałowym
Kontrolki się paliły cały czas- OPCom nie wykazał żadnych błędów
Zgasiłem auto.
I wartości przedstawiały się następująco..
13.4- i powoli spadała przy wył silniku
12.7 przy kluczyku na 2 ( ale teraz kontrolki zgasły)
9.8-10.4- Podczas rozruchu - podczas kręcenia rozrusznika kontrolki się zaświeciły i same zgasły...
Nie wiem czy dobrze zrobiłem ale próbowałem trochę rozładować akumulator ( na wyłączonym silniku odpaliłem nawiew, światła)..- chciałem sprawdzić czy kontrolki się zaświecą od razu..
Udało mi się zejść do 11.4v
Podczas kręcenia spadło do ok 9 kontrolki podczas rozruchu się zaświeciły a po uruchomieniu zgasły..
Także ten może to jednak problem akumulatora....
Zaczynam się zastanawiać czy moje problemy z ABS/takcją nie mają związku z akumulatorem...
akumulator Bannera 60ah prąd rozruchowy 480 w zafirce od 12/2016r...
Porobiłem dzisiaj pomiary ( miernik + laptop z Op-com)...
Auto stało 4 dni nieużywane...
I sytuacja przedstawiała się następująco.
12.25v - na wyłączonej stacyjce
11.98-12.05- po przekręceniu kluczyka na poz. 1i2
7.8- podczas uruchamiania ( wtedy się zapaliły kontrolki)
14.3-14.4- podczas pracy na biegu jałowym
Kontrolki się paliły cały czas- OPCom nie wykazał żadnych błędów
Zgasiłem auto.
I wartości przedstawiały się następująco..
13.4- i powoli spadała przy wył silniku
12.7 przy kluczyku na 2 ( ale teraz kontrolki zgasły)
9.8-10.4- Podczas rozruchu - podczas kręcenia rozrusznika kontrolki się zaświeciły i same zgasły...
Nie wiem czy dobrze zrobiłem ale próbowałem trochę rozładować akumulator ( na wyłączonym silniku odpaliłem nawiew, światła)..- chciałem sprawdzić czy kontrolki się zaświecą od razu..
Udało mi się zejść do 11.4v
Podczas kręcenia spadło do ok 9 kontrolki podczas rozruchu się zaświeciły a po uruchomieniu zgasły..
Także ten może to jednak problem akumulatora....
Ostatnio zmieniony 04 cze 2024, 14:54 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem literówki
Powód: Poprawiłem literówki