DTI, Temp. silnika
Moderator: Sebu$
DTI, Temp. silnika
Witam,
Mam takie pytanie odnośnie temperatury silnika.
Przy obecnych temperaturach przy normalnej jeździe w mieście, czy autostradą z prędkością ok 130-140km/h, temp silnika dochodzi do 95 stopni.
Dopiero przy 95 włącza się wentylator i potem spada na 91-92 i tak się utrzymuje.Rzadko spada poniżej 91.
Czy dla silników dti, jest to normalny temp pracy silnika?
Jak szukałem na forum, to tematy z reguły dotyczą niskiej temp i niedogrzewania się silników.
Mam takie pytanie odnośnie temperatury silnika.
Przy obecnych temperaturach przy normalnej jeździe w mieście, czy autostradą z prędkością ok 130-140km/h, temp silnika dochodzi do 95 stopni.
Dopiero przy 95 włącza się wentylator i potem spada na 91-92 i tak się utrzymuje.Rzadko spada poniżej 91.
Czy dla silników dti, jest to normalny temp pracy silnika?
Jak szukałem na forum, to tematy z reguły dotyczą niskiej temp i niedogrzewania się silników.
i dobrze że pytasz bo masz troszkę za wysoką temperaturę ..Bogus_WRC pisze:Mam takie pytanie odnośnie temperatury silnika.
opel bynajmniej mój ma tak po wymianie termostatu na nowy trzyma temp w granicy 88-90st przy tych temperaturach i wiatrak się załącza przy 93st ale ponoć są dwa rodzaje termostatów na dwie temp .musisz sprawdzić termostat lub podjechać do mechanika dobrego i szukać porady co można z tym zrobić..pozdrawiamz reguły dotyczą niskiej temp i niedogrzewania się silników.
A ja, jeśli mogę wtrącić swoje 5 groszy, uważam , że temperatura pracy twojego silnika jest ok kiedyś też miałem takie obiekcje(u mnie jest normalnie cały czas ok 95st) i szybko zostałem naprostowany, że niebezpieczne pole (czerwone) zaczyna się trochę dalej....i tak jak pisał Kopernik są dwa rodzaje termostatów twój pełne otwarcie ma przy temp ok 95st., docenisz to w zimę. Pozdrawiam.
tak na prawdę to są 3 rodzaje termostatów -
- dla pierwszych silników DTI i DTL
- dla silników 2.0 DTi 16V produkowanych 01/01-12/02 kod silnika Y20DTH
- dla silników 2.2 DTi 16V produkowanych 07/03-06/05 kod silnika Y22DTR (i jak zauważyłem także silników 2.0 z tego okresu)
Pozdro
- dla pierwszych silników DTI i DTL
- dla silników 2.0 DTi 16V produkowanych 01/01-12/02 kod silnika Y20DTH
- dla silników 2.2 DTi 16V produkowanych 07/03-06/05 kod silnika Y22DTR (i jak zauważyłem także silników 2.0 z tego okresu)
Pozdro
- Jaymzarf
- Mieszkaniec
- Posty: 418
- Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Model:
- Kontakt:
By nie zakładać nowego tematu, to czy ktoś miał styczność z charakterystyką pracy termostatu (wykres otwarcia w funkcji temperatury)?
Co prawda mój termostat działa poprawnie, ale spotykam na forum wiele tematów niedogrzanego silnika Diesla.
W fiacie i seacie (miałem Seata Inca i fiata Doblo) były swego czasu dostępne dwie wersje tych samych modeli termostatów - jedne przeznaczone na południowe rejony Europy a drugie na północne. Różniły się właśnie charakterystyką pracy.
Czy przypadkiem w naszych Zośkach również nie występują takie warianty?
Co prawda mój termostat działa poprawnie, ale spotykam na forum wiele tematów niedogrzanego silnika Diesla.
W fiacie i seacie (miałem Seata Inca i fiata Doblo) były swego czasu dostępne dwie wersje tych samych modeli termostatów - jedne przeznaczone na południowe rejony Europy a drugie na północne. Różniły się właśnie charakterystyką pracy.
Czy przypadkiem w naszych Zośkach również nie występują takie warianty?
zdjęcia zniknęły z mojego postu - wkleję na innym serwerze i powtórzę post:
tak na prawdę to są 3 rodzaje termostatów -
- dla pierwszych silników DTI i DTL
- dla silników 2.0 DTi 16V produkowanych 01/01-12/02 kod silnika Y20DTH
- dla silników 2.2 DTi 16V produkowanych 07/03-06/05 kod silnika Y22DTR (i jak zauważyłem także silników 2.0 z tego okresu)
akurat te termostaty mają temp otwarcie 92*C
tak na prawdę to są 3 rodzaje termostatów -
- dla pierwszych silników DTI i DTL
- dla silników 2.0 DTi 16V produkowanych 01/01-12/02 kod silnika Y20DTH
- dla silników 2.2 DTi 16V produkowanych 07/03-06/05 kod silnika Y22DTR (i jak zauważyłem także silników 2.0 z tego okresu)
akurat te termostaty mają temp otwarcie 92*C
- Jaymzarf
- Mieszkaniec
- Posty: 418
- Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Model:
- Kontakt:
Wiem, że są różne typy z różną temp otwarcia. Mnie ciekawi charakterystyka.
Przykładowo przy jakiej temperaturze osiągają 50% otwarcia i czy otwieranie następuje liniowo itp...
O ile mnie pamięć nie myli, dla naszego klimatu przewidziano (w przypadku fiata i seata) których charakterystyka nie była liniowa. 50% otwarcia osiągały chyba przy około 70oC a 100% przy około 90oC (o ile mnie pamięć nie myli!!!)
Te podane powyżej różnią się budową lecz chyba charakterystyki mają takie same.
Jeśli termostat w początkowym okresie nagrzewania się silnika otwiera się zbyt szybko, to silnik nie zdąży się zagrzać lub trwa to dosyć długo. Chyba kupię sobie wkład oryg termostatu i postaram się zrobić wykres. Nie wiele to pomoże w dogrzewaniu silnika, lecz może na tej podstawie ktoś znajdzie sposób na niedogrzane Zośki...
Kiedyś zakładało się klamrę na przewód do chłodnicy by zmniejszyć przepływ płynu w mroźne dni lub zasłaniało chłodnicę...
Przykładowo przy jakiej temperaturze osiągają 50% otwarcia i czy otwieranie następuje liniowo itp...
O ile mnie pamięć nie myli, dla naszego klimatu przewidziano (w przypadku fiata i seata) których charakterystyka nie była liniowa. 50% otwarcia osiągały chyba przy około 70oC a 100% przy około 90oC (o ile mnie pamięć nie myli!!!)
Te podane powyżej różnią się budową lecz chyba charakterystyki mają takie same.
Jeśli termostat w początkowym okresie nagrzewania się silnika otwiera się zbyt szybko, to silnik nie zdąży się zagrzać lub trwa to dosyć długo. Chyba kupię sobie wkład oryg termostatu i postaram się zrobić wykres. Nie wiele to pomoże w dogrzewaniu silnika, lecz może na tej podstawie ktoś znajdzie sposób na niedogrzane Zośki...
Kiedyś zakładało się klamrę na przewód do chłodnicy by zmniejszyć przepływ płynu w mroźne dni lub zasłaniało chłodnicę...