Wskazania temperatury w TestMode

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
drahe
Mieszkaniec
Posty: 449
Rejestracja: 09 sie 2012, 09:13
Lokalizacja: Gliwice
Model:

#91 Post autor: drahe »

Normalna temperatura w twoim silniku.Nic nie resetujesz w kompie.
Diagnostyka komputerowa.Odzyskiwanie kodu security (Opel carpass). Rozszerzanie funkcji komputera pokładowego - wszystkie modele Opla.Dokładanie tempomatu i inne mody.Wymiana modułu CIM.

krzy_s
Debiutant
Posty: 32
Rejestracja: 27 lis 2009, 23:05
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#92 Post autor: krzy_s »

Cześć, od jakiegoś czasu zauważyłem, że wartość Coolant w mojej Zafirce podczas jazdy ma problem osiągnąć więcej jak 50st, jak postoi dłużej to dojdzie do 83-85st ale podczas jazdy, bez względu na temperaturę zewnętrzną temperatura nie przekracza 50st, a często jest niższa.
Podejrzewam, że może mieć to wpływ na brak ogrzewania w kabinie, leci zimne powietrze, silniczek od nawiewu pracuje, przy zmianie z Lo na 16st (i odwrotnie) słychać też jak coś jeszcze się przestawia ale leci tylko zimne. Raz w trakcie dłuższej jazdy, miesiąc temu l, po mniej więcej dwóch godzinach na jakieś 20-30 minut zaczęło lecieć ciepłe ale później pomimo kontunuowania jazdy znowu wiało chłodem.
Klima mi już dawno padła i wymiana parownika z rozbiórką połowy auta mi się nie uśmiecha, trudno pogodziłem się, zawsze w lato można jechać z otwartymi oknami ;)
Jednak zimą, brak ciepłego nawiewu i parowanie szyb jednak jest trochę uciążliwe.
Ktoś coś zasugeruje?
Ostatnio zmieniony 14 lis 2024, 18:48 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiono literówki

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2278
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#93 Post autor: Pszczyna »

Parowanie to sprawdź czy jest otwarty nawiew z zewnątrz nie tylko włączony przycisk lecz czy fizycznie klapka się otwiera ( tu przy okazji czy otwiera się też od nawiewu ciepło-zimno ) bo ona chyba jest non stop zamknięta.
Co do temperatury silnika -kwestia czy aby duży obieg jest cały czas otwarty (termostat).

krzy_s
Debiutant
Posty: 32
Rejestracja: 27 lis 2009, 23:05
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#94 Post autor: krzy_s »

Sorki ale jestem raczej laikiem i nie wiem gdzie te klapki zlokalizować i z której strony to najlepiej podejrzeć? Od strony kabiny czy silnika?

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2278
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#95 Post autor: Pszczyna »

Dodam jeszcze (filtr kabinowy) na zimę nie zakładamy węglowych gdyż chłoną wilgoć i blokują przepływ, ja go wywaliłem i mam spokój.
Demontujesz schowek https://youtu.be/gXsld0IN1yY
https://youtu.be/tBn9OTUVXAE
https://www.youtube.com/shorts/JRS_ei1O ... ture=share

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”