Chip tuning 1.7 CDTI DENSO 110 i 125KM

Boxy, chiptunning, tuning itp.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
Firebang1
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 22 paź 2024, 07:44
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Jasło
Auto: Opel zafira B 1.7ctdi panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A17DTR
Gender:

#31 Post autor: Firebang1 »

Siema, pozwolę sobie na reaktywowanie wątku. Jestem nowy i z góry przepraszam, jeżeli piszę w złym miejscu.
Stałem się posiadaczem ZB A17DTR i walczę z tym silnikiem powoli :) Wybebeszyłem DPF + usunęli mi programowo. Zaślepiłem EGR zaraz po kolektorze, przed chłodnicą i przymierzam się do zrobienia mocy.
Moje pytanie brzmi jak się sprawy mają z kolektorem, a dokładnie klapami wirowymi. Czy po zaślepieniu wężyka z podciśnieniem klapy są cały czas otwarte ? Ktoś się orientuje jak to wpłynie na moc po chiptuningu ? Czy jest sens aby to pracowało czy lepiej niech sobie będzie otwarte, a może usunąć jak w 1.9 150HP ???
Ma ktoś jakieś info w temacie ? Z góry dzięki za pomoc
Ostatnio zmieniony 02 lis 2024, 20:16 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiono literówki

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2278
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#32 Post autor: Pszczyna »

Egr też trzeba wprogramować samo zaślepienie jest mało skuteczne.
Klapy wirowe usunąć , otwory zaspawać a kanały wypolerować w dodatku wprogramować tak jak w 1,9.
Są gotowe kolektory w sprzedaży z zwrotem starego kolektora .

Firebang1
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 22 paź 2024, 07:44
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Jasło
Auto: Opel zafira B 1.7ctdi panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A17DTR
Gender:

#33 Post autor: Firebang1 »

Dziękuje Pszczyna za odpowiedź, widzisz mnie Tuner wprogramował DPF, a Egr odłączył wtyczkę. W Texie programowo EGR działa. No i mu mówię, jak to tak ? A on mi twierdzi że tak się w tym modelu robi .....
Dodatkowo migał się od zrobienia mocy bo niby czarnego bąka puszcza jak mu wdepniesz. Wtryski sprawdziłem i będę go cisnął chyba, albo pojadę do kogoś innego. Podejrzewam że aby zrobić to poprawialnie musi wyciągnąć komputer a ten jest lekko skorodowany i boi się uszkodzić .... Ehhh


PS, gdzie takie kolektory sprzedają ?
Ostatnio zmieniony 03 lis 2024, 10:47 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiono literówki

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2278
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#34 Post autor: Pszczyna »

Tu pytaj Rzemień, Podkarpackie 667-786-801

Firebang1
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 22 paź 2024, 07:44
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Jasło
Auto: Opel zafira B 1.7ctdi panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A17DTR
Gender:

#35 Post autor: Firebang1 »

Mam jeszcze jedno pytanie do Ciebie Pszczyna, odnośnie do kolektora. Dzwoniłem do gości i musiałbym wymontować kolektor i sterownik przesłać im idt… Generalnie mam już nawet drugi kolektor i usunąć klapki mogę sam, mogę też zaspawać otwór, gdzie wychodzi trzpień łączący cięgno gruszki z mechanizmem. Ale nie mam pojęcia jak goście zaślepiają otwory między poszczególnymi portami… Tigiem nie dojdę tam raczej, nitować? Nie wiem może Ty lub ktoś z forum sprzeda mi patent na to? Logicznie rzecz biorąc, czy zaślepienie tych otworów w ogóle ma sens? Z góry dzięki za odpowiedź.

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2278
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#36 Post autor: Pszczyna »

W kolektorach z tworzywa zakładają zaślepki metalowe , w 1,9 16v czyli DTH zakładają korki https://youtu.be/k9WJpmLrzMk.
Może palnik acetylenowy i mosiądzem zalać ?.

Firebang1
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 22 paź 2024, 07:44
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Jasło
Auto: Opel zafira B 1.7ctdi panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A17DTR
Gender:

#37 Post autor: Firebang1 »

Ciekawe, jaka jest różnica w rozszerzalności temperaturowej między mosiądzem a aluminium albo zostawię tam dziury, albo jakoś zaspawam :P Dzięki za opinie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „CHIPTUNING i TUNING”