Mam problem z zafirą jeszcze wyskoczył mi błąd P0089 i P228D
Mechanik powiedział że czujnik ciśnienia paliwa ale po głębszej analizie mówi że ten czujnik jest w pompie (paliwa na silniku) i cała pompa do wymiany.
Opel Zafira 2016 1.6 SIDI 200KM- błąd P0089
Moderator: Sebu$
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 19 sie 2024, 09:00
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: DOPIEWO
- Auto: Opel Zafira C 1.6 200km
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B16SHT
Opel Zafira 2016 1.6 SIDI 200KM- błąd P0089
Ostatnio zmieniony 21 lis 2024, 09:58 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiono literówki
Powód: Poprawiono literówki
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2278
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Błąd P0089 wskazuje problem z ciśnieniem paliwa w układzie zasilania silnika.
O ile coś było wymieniane to należało przeprowadzić adaptację niskiego ciśnienia paliwa. Na ten moment uniwersalne testery nie radzą sobie z tym.
Np:
Konfiguracja do wymiany części
Wymiana niektórych części będzie wymagać procedury konfiguracji w celu pełnej naprawy.
Szukaj ---zresetowania w pliku ADAPTACJE ustawienia "po wymianie pompy"
W razie wymiany podgrzewanej sondy lambda (HO2S), użyć testera diagnostycznego do przeprowadzenia testu HO2S z menu Funkcje sterujące.
Jeśli którykolwiek z następujących podzespołów został wymieniony, użyć testera diagnostycznego do wykonania odpowiedniej funkcji wyuczania.
•Czujnik pozycji pedału przyspieszenia (APP)
•Wtryskiwacz paliwa
•Regulator ciśnienia paliwa
•Czujnik ciśnienia w filtrze cząstek stałych
•Zawór recyrkulacji spalin (EGR)
•Zawór sterujący kanału ssącego kolektora dolotowego
•Czujnik położenia pedału sprzęgła
•Czujnik masowego przepływu powietrza (MAF)
Jeśli którykolwiek z następujących komponentów został wymieniony, użyć skanera diagnostycznego do wykonania odpowiedniego zerowania funkcji.
•Koło reluktancyjne czujnika wału korbowego
•Filtr cząstek stałych (DPF)
•Czujnik ciśnienia DPF
•Wuczanie czujnika temperatury spalin
•Czujnik pozycji neutralnej
•HO2S
•Katalizator
•Poziom w zbiorniku płynu reduktora
W przypadku wymiany katalizatora redukcji selektywnej wykonać regenerację serwisową filtra cząstek stałych (DPF).
----------------------------------------------------------------------------
P228D Usterka związana z układem: pomiaru paliwa lub powietrza (mieszanka paliwowo-powietrzna) - obwód wtryskiwacza.
P228D – regulator ciśnienia paliwa 1 przekroczył granice kontroli – zbyt wysokie ciśnienie.
P228D wskazuje, że moduł sterujący układu napędowego (PCM) wykrył problem z regulatorem ciśnienia paliwa numer 1. Problem polega na tym, że moduł sterujący układu napędowego (PCM) wykrył zbyt duże ciśnienie paliwa w elektronicznym regulatorze ciśnienia paliwa. Ciśnienie było na tyle wysokie, że ze względów bezpieczeństwa należało zatrzymać silnik
Czujnik ciśnienia, znajduje się zwykle na szynie paliwowej, gdzie znajdują się wtryskiwacze paliwa. Dzięki temu PCM może kontrolować ciśnienie paliwa i odpowiednio dostosować napięcie regulatora ciśnienia.
Do sprawdzenia
• Niedrożny przewód paliwowy między czujnikiem ciśnienia paliwa w przewodzie zasilającym a pompą wysokiego ciśnienia paliwa może spowodować wygenerowanie kodu DTC.
• Stan modułu pompy paliwa w zbiorniku paliwa lub modułu sterującego przepływem pompy paliwa może spowodować wygenerowanie DTC.
• Przekrzywiony czujnik ciśnienia w szynie paliwowej lub przerwa w obwodzie czujnika może spowodować wygenerowanie kodu DTC.
• Nieszczelny lub niedrożny wtryskiwacz paliwa może spowodować wygenerowanie kodu DTC.
• Zwarcie do napięcia akumulatora w obwodzie sygnału położenia wału korbowego może spowodować wygenerowanie kodu DTC.
• Zwarcie do napięcia akumulatora w obwodzie sterowania zaworu elektromagnetycznego elementu nastawczego wałka rozrządu może spowodować wygenerowanie kodu DTC.
Niestety winna może być sama pompa wysokiego ciśnienia, która nie daje ciśnienia (zmierzone zaraz za pompą 0,5mpa--Wymagane ciśnienie 6,5 mpa).
O ile coś było wymieniane to należało przeprowadzić adaptację niskiego ciśnienia paliwa. Na ten moment uniwersalne testery nie radzą sobie z tym.
Np:
Konfiguracja do wymiany części
Wymiana niektórych części będzie wymagać procedury konfiguracji w celu pełnej naprawy.
Szukaj ---zresetowania w pliku ADAPTACJE ustawienia "po wymianie pompy"
W razie wymiany podgrzewanej sondy lambda (HO2S), użyć testera diagnostycznego do przeprowadzenia testu HO2S z menu Funkcje sterujące.
Jeśli którykolwiek z następujących podzespołów został wymieniony, użyć testera diagnostycznego do wykonania odpowiedniej funkcji wyuczania.
•Czujnik pozycji pedału przyspieszenia (APP)
•Wtryskiwacz paliwa
•Regulator ciśnienia paliwa
•Czujnik ciśnienia w filtrze cząstek stałych
•Zawór recyrkulacji spalin (EGR)
•Zawór sterujący kanału ssącego kolektora dolotowego
•Czujnik położenia pedału sprzęgła
•Czujnik masowego przepływu powietrza (MAF)
Jeśli którykolwiek z następujących komponentów został wymieniony, użyć skanera diagnostycznego do wykonania odpowiedniego zerowania funkcji.
•Koło reluktancyjne czujnika wału korbowego
•Filtr cząstek stałych (DPF)
•Czujnik ciśnienia DPF
•Wuczanie czujnika temperatury spalin
•Czujnik pozycji neutralnej
•HO2S
•Katalizator
•Poziom w zbiorniku płynu reduktora
W przypadku wymiany katalizatora redukcji selektywnej wykonać regenerację serwisową filtra cząstek stałych (DPF).
----------------------------------------------------------------------------
P228D Usterka związana z układem: pomiaru paliwa lub powietrza (mieszanka paliwowo-powietrzna) - obwód wtryskiwacza.
P228D – regulator ciśnienia paliwa 1 przekroczył granice kontroli – zbyt wysokie ciśnienie.
P228D wskazuje, że moduł sterujący układu napędowego (PCM) wykrył problem z regulatorem ciśnienia paliwa numer 1. Problem polega na tym, że moduł sterujący układu napędowego (PCM) wykrył zbyt duże ciśnienie paliwa w elektronicznym regulatorze ciśnienia paliwa. Ciśnienie było na tyle wysokie, że ze względów bezpieczeństwa należało zatrzymać silnik
Czujnik ciśnienia, znajduje się zwykle na szynie paliwowej, gdzie znajdują się wtryskiwacze paliwa. Dzięki temu PCM może kontrolować ciśnienie paliwa i odpowiednio dostosować napięcie regulatora ciśnienia.
Do sprawdzenia
• Niedrożny przewód paliwowy między czujnikiem ciśnienia paliwa w przewodzie zasilającym a pompą wysokiego ciśnienia paliwa może spowodować wygenerowanie kodu DTC.
• Stan modułu pompy paliwa w zbiorniku paliwa lub modułu sterującego przepływem pompy paliwa może spowodować wygenerowanie DTC.
• Przekrzywiony czujnik ciśnienia w szynie paliwowej lub przerwa w obwodzie czujnika może spowodować wygenerowanie kodu DTC.
• Nieszczelny lub niedrożny wtryskiwacz paliwa może spowodować wygenerowanie kodu DTC.
• Zwarcie do napięcia akumulatora w obwodzie sygnału położenia wału korbowego może spowodować wygenerowanie kodu DTC.
• Zwarcie do napięcia akumulatora w obwodzie sterowania zaworu elektromagnetycznego elementu nastawczego wałka rozrządu może spowodować wygenerowanie kodu DTC.
Niestety winna może być sama pompa wysokiego ciśnienia, która nie daje ciśnienia (zmierzone zaraz za pompą 0,5mpa--Wymagane ciśnienie 6,5 mpa).
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253