Po pierwsze to czujnik od koła ma mało wspołnego z silnikiem....
MEtody co zrobić:
Sprawdzić czy kabelek od czujnika się po prostu nie zerwał
-sprawdzić czujnik
- rozwiazanie ostateczne gdy nic innego nie da rady---wymiana piasty lub rozdłubanie piasty
A ABS działa normalnie
[B]Czujnik cisnienia ABS
nie wiem czy mowimy o abs'ie czy o kontroli cisnienia
opel stosuje 2 systemy kontroli cisnienia w oponach
- z czujnika abs jako roznica predkosci obrotowej kol
- dds - specjalne czujniki cisnienia w kole
rozumiem ze to ma sie jakos do pierwszego przypadku, i pewnie chodzi o problem z czujnikiem predkosci obrotowej kola dla abs'u
z kompa powinno wyjsc ktore to kolo - sprawdzic kabelki, przeczyscic styki piaste, w najgorszym razie wymiana piasty na nowa
bylo wszystko na forum
opel stosuje 2 systemy kontroli cisnienia w oponach
- z czujnika abs jako roznica predkosci obrotowej kol
- dds - specjalne czujniki cisnienia w kole
rozumiem ze to ma sie jakos do pierwszego przypadku, i pewnie chodzi o problem z czujnikiem predkosci obrotowej kola dla abs'u
z kompa powinno wyjsc ktore to kolo - sprawdzic kabelki, przeczyscic styki piaste, w najgorszym razie wymiana piasty na nowa
bylo wszystko na forum
Te luźne klocki hamulcowe to niebezpieczna sprawa.
Kiedyś miałem podobną sytuację w Peugeocie 306 - z jednego klocka spadła spinka mocująca i podczas hamowania słychać było dzwonienie i stukanie. Klocek po prostu wysuwał się z jednej strony i tarł o felgę...
To jedna sprawa - ale niestety nie rozwiązuje to problemów z kontrolką autka w poślizgu.
Jeśli padłby Ci któryś z czujników ABS-u to paliłaby Ci się kontolka od ABS-u i zdiagnozowałbyś problem po podpięciu do kompa. STawiałbym na problem w sterowniku - jak kolega Marki.
Samą piastę ciężko zdjąć i założyć z powrotem bez jej popsucia...
Kiedyś miałem podobną sytuację w Peugeocie 306 - z jednego klocka spadła spinka mocująca i podczas hamowania słychać było dzwonienie i stukanie. Klocek po prostu wysuwał się z jednej strony i tarł o felgę...
To jedna sprawa - ale niestety nie rozwiązuje to problemów z kontrolką autka w poślizgu.
Jeśli padłby Ci któryś z czujników ABS-u to paliłaby Ci się kontolka od ABS-u i zdiagnozowałbyś problem po podpięciu do kompa. STawiałbym na problem w sterowniku - jak kolega Marki.
Samą piastę ciężko zdjąć i założyć z powrotem bez jej popsucia...
w poszukiwaniu godnego następcy ZB OPC
edit: następca znaleziony... zobaczymy czy okaże się godny
edit: następca znaleziony... zobaczymy czy okaże się godny