Błąd P2279 - nieszczelność w układzie dolotowym

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Thomi

#61 Post autor: Thomi »

Witajcie - prosze o rade - nie ukrywam, ze nie mam czasu szukac podobnych tematow - do jutra musze cos wymyslic - w czasie jazdy zafirka b 1,9 cdti 120 wyswietlila mi przy jezdzie na 4 biegu dwie kontrolki: jedna to pojazd z kluczykiem, ktora po zredukowaniu biegow zniknela i druga, tj. lampka kontrolna silnika, ktora nadal sie swieci - co robic??? Musze jutro jechac w trase, czy moze ktos cos podpowiedziec? Czy to cos powaznego? Czy to da sie zresetowac? co z tym robic? Prosze o rade, swieci sie na zółto. W instrukcji pisza, ze to cos z emisja spalin? co to oznacza?
Ostatnio zmieniony 10 paź 2011, 20:24 przez Thomi, łącznie zmieniany 1 raz.

Anony Mous

#62 Post autor: Anony Mous »

Witaj,

Nie napisałeś jak auto zachowuje się podczas zaświecenia obydwóch kontrolek. (np. nie chce jechać, muli itp.)
Odczytaj błędy przy pomocy metody gaz+hamulec jest opisana na forum.


czekamy ...

Thomi

#63 Post autor: Thomi »

Wydaje mi sie, ze jak np. jechalem gdzies na pograniczu 4 i 5 biegu - jak wciskalem wydawalo mi sie ze rownomiernie pedal gazu, to takie lekkie przydlawienie i wtedy zapalala sie kontrolka pojazdu z kluczem, a ostatnie zapalenie skonczylo sie tym co opisalem, zapalily sie dwie, po czym jedna zgasla a druga zostala. Kiedys slyszalem aby w niektorych pojazdach odłączac kleme na akumulatorze, ze to kasuje, czy to cos da w tych modelach? zaraz ide probowac z pedalem czyli mam najpierw wcisną hamulec i gaz rownoczesnie, potem zapalic kontrolki i gdzies pojawi sie kod bledu? tak mam to rozumiec?

jak swieci sie ta kontrolka, to pomimo tego jechalem normalnie, choc nie zdążylem zaobserwowac czy przy wciskaniu pedalu jest taka dynamiczna jazda, tzn. czy dostaje kopa i nabiera predkosci?
Ostatnio zmieniony 10 paź 2011, 20:29 przez Thomi, łącznie zmieniany 1 raz.

M@rio

#64 Post autor: M@rio »

Thomi pisze:mam najpierw wcisną hamulec i gaz rownoczesnie potem zapalic kontrolki i gdzies pojawi sie kod bledu?tak mam to rozumiec?
tak - gaz z hamulcem - przekręcasz kluczyk w stacyjce
kody błędów się wyświetlają tu gdzie jest przebieg dzienny(nie wiem czy dobrze nazwałem)

Thomi

#65 Post autor: Thomi »

odnotowalem takie błedy:kody ale nie wiem czy dobrze odpisalem: 1/. 229711, 2/. 007071? czy tos moze pomoc?

Thomi

#66 Post autor: Thomi »

WITAJCIE, czy ktoś mieszka na terenie Krakowa? Potrzebuje w dniu dzisiejszym podpiąc zoskę do komputera, czy ktos mogłby mi pomóc??? PROSZE akurat mam splot wielu spraw a najwazniejsze, ze jutro kolo 10.00 musze wyjechac na delegacje a na dodatek nie mam innego pojazdu, serwis Opla nie jest pewny, bo tam umawiają na godziny, a ja nie przewidzialem, hehe. MOZE KTOS DOBREGO "SERCA" dzisiaj, tj. 29.08. w niedziele mogłby mi pomóc PROSZE. Moglbym gdzies podjechac. Byłbym bardzo wdzięczny. Prosze, nie mam pomysłu co robic (zoske mam od tygodnia). czy wystarczy skasowanie błędów do najbliższego razu? czy mozna odpiąc akumulator na chwile, co robic? PROSZĘ - PROSZĘ o wyrozumiałośc i POMOC. DZIEKUJĘ i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 10 paź 2011, 20:34 przez Thomi, łącznie zmieniany 1 raz.

piorun

#67 Post autor: piorun »

0707 Czujnik położenia drążka wyboru biegu - przerwa lub zwarcie do masy


TU masz cała listę błędów

Thomi

#68 Post autor: Thomi »

ale jak odczytywac takie kody?ktore cyfry pomijac te z przodu/i ile?/ czy te z tyłu/i ile?/, te kody to 227911 i 007071 ????. pomózcie

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#69 Post autor: Lorry »

Kurka no ja akurat swojego OpCom'a nie mam w tej chwili....

Czy jak jechałeś i Ci się zaświciło to miałeś niskie obroty albo bardzo wysokie :?: :?:

Po mojemu to coś w tym stylu....

Podejrzewam że ten bład od drążka biegów to nic poważengo a ten drugi to nieszczelność układu ssącego....

Więc ja bym sprawdzil dokładnie wszelkie połączenia rurek itp... A także EGRa jak coś bo z tego co pamietam to on też może się w ten sposób objawiać...

Jesli auto nie wchodzi w tryb awaryjny i nie traci mocy to bym się jakoś strasznie nie przejmował, może to taki chwilowy foch

Generalnie sprawdź rurki, zalej jakiegoś dobrego paliwa i dodaj do tego Castrol'a TDA trochę i pociśnij jej mocniej, może to coś dać

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#70 Post autor: MieHor »

wymienione błędy oznaczają:

P2279 Nieopomiarowane powietrze po stronie ssącej
lub
P2279 Leckluft im Ansaugsystem (z niderlandzkiego)

drugi błąd 007071 moim zdaniem należy czytać jako:

P0077 Intake Valve Control Solenoid Circuit High (Bank 1)
lub
P0077 Circuit openingstijd inlaattklep(pen), kortsluiting aan plus; Bank 1 (z niderlandzkiego)

Thomi

#71 Post autor: Thomi »

niestety podjechalem do goscia, ale po drodze padl-wiec laweta do opla jutro beda patrzec?

piorun

#72 Post autor: piorun »

Thomi, ale co silnik zgasł,padł czy nie dało się jechac

Thomi

#73 Post autor: Thomi »

Umowilem sie z gosciem ze podepnie mi do kompa, pojachalem okolo 22 km. tzn. ledwo jechalem w granicach 70-80 na godzine. TRAGEDIA, podpiął i skasowal bledy, sprawdzil dpf ktory mial nasycenia na 92%, probowal go wypalic, ale go wywalało i wyskakiwal bład, ktory sugerowal cos z cisnieniem powietrza, jakby bylo za słabe, bo cyfra byla 12. Powiedzial ze pasuje sprawdzic EGR, ale dopiero jutro, bo to trwa, wiec mowi ze powinienem dojechac do domu i jutro go postawic. JADE, JADE i w granicach okolo 19 km, gdy wracalem strasznie stracil moc, tak ze nie mogl sie zebrac na pierwszym biegu, zaswiecila sie kontrolka "pojazd z kluczykiem" i chek. Ujechalem jeszcze ze 700 metrow i doslownie spadly obroty do zera i zgasl. Probowalem odpalic, ale to samo.
Ostatnio zmieniony 10 paź 2011, 20:39 przez Thomi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
diabolog
Przeglądacz
Posty: 87
Rejestracja: 29 mar 2010, 13:23
Imię: Adam
Lokalizacja: Szczytno
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#74 Post autor: diabolog »

Witam wszystkich, pojawił się problem, mam komunikat "wykryto nieszczelność układu dolotowego powietrza" sam. z kluczykiem oczywiście też. Może ktoś z kolegów miał podobny problem od czego zacząć poszukiwania. Mechanik stawiał na zanieczyszczony EGR, ale nie pomogło.


P2279 taki kod błędu
Zastawa 1100p 55KM; Daewoo lanos 1,5 16V 100KM; ZB 1,9 CDTi 150KM; a co potem ????

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#75 Post autor: Lorry »

EGR owszem tak, ale może to być też rzeczywiście jakaś nieszczelność w rurkach, lub kończy się kolektor dolotowy w jakiś sposób.

Poczytaj i sprawdż też te tematy :arrow: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... c&start=30

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”