Wymiana tarcz hamulcowych i klocków przód i tył
Moderator: Sebu$
Kolego byncek85 przeczytałem kilka twoich postów i wynika z nich że od kwietnia wymieniłeś już 2 lub 3 komplety przednich tarcz a mimo to dalej masz z nimi problemy. Może zamiast tego zastanowisz się w czym tkwi problem ? bo wymiana kolejnych może być tylko kolejnym wydawaniem pieniędzy. To tak jak z błędami w kompie - powinno się je skasować po usunięciu usterki a nie tylko bezsensownie je kasować bo i tak powrócą. W tym poście dałem link do tego jak to się powinno zrobić http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=405 Jeśli zastosujesz się do rad dotyczących montażu (które przy okazji wykluczą krzywą piastę a to może być powodem ciągłego krzywienia się tarcz) to jedyną sytuacją gdzie możesz mieć takie problemy to przegrzewanie układu hamulcowego - wtedy zainwestuj w klocki które wytrzymają 600-700 st. C
kolego spiotrowski tarcze wymienilem 2 razy
Pierwsze tarcze kupilem i po zalozeniu okazalo sie ze fabrycznie byly krzywa BOSH-a
Drugie tarcze zalozylem ATE bylo wszystko dobrze tylko jak jechalem z niemiec do polski zapiekl mi sie klocek i przegrzalo mi jedna tarcze i dlategto chce zalorzyc teraz 3 komplet
Pierwsze tarcze kupilem i po zalozeniu okazalo sie ze fabrycznie byly krzywa BOSH-a
Drugie tarcze zalozylem ATE bylo wszystko dobrze tylko jak jechalem z niemiec do polski zapiekl mi sie klocek i przegrzalo mi jedna tarcze i dlategto chce zalorzyc teraz 3 komplet
Czyli rozumiem że pierwsze tarcze Bosha które były krzywe jak twierdzisz fabrycznie zostały wymienione na nowe Bosha ? (komplet nieużywany za komplet nowy, bo w przypadku wady fabrycznej nowego towaru dostajesz w zamian nowy) bo czegoś nie rozumiem, piszesz od razu że drugim kompletem (nie wiem jaki był koniec pierwszego kompletu-kosz ?) były ATE i je przegrzało z powodu zapieczonego tłoczka. Nic nie dzieje sie bez przyczyny a tzw. bicie na tarczach to tylko efekt końcowy np. w przypadku: błędnego montażu, krzywej piasty lub przegrzania. Żeby uniknąć kłopotu z kolejnym kompletem zastosuj się po prostu do prawidłowego montażu i ewentualnie lepszych klocków jeśli masz "ciężką nogę" a nie będziesz miał kłopotu z hamulcami.
PS. to taka rada osoby z doświadczeniem jeśli chodzi o hamulce
PS. to taka rada osoby z doświadczeniem jeśli chodzi o hamulce
wymieniłem u siebie w zafi wszystkie klocki i tarcze . Pieknie sei teraz hamuje,tylko mam jeden problem poniewaz w jednym z tylnym prawym kole gdzies mi trze klocek , w lewym tylnym kole mialem tak samo , po zdjeciu kola posmarowalem to takie prowadzenie dzieki ktoremu mozna podniesc zacisk do gory i klocki wlozyc, i jest OK, natomiast w drugim kole te prowadzenie chodzilo ok o ile pamietam, tak samo ciezko bylo z dokreceniem tloczka . Czy moge go calkiem wykrecic ewentualnei przesmarowac zeby lzej ten tloczek chodzil? nie zapowietrzy sie nic zebym szkód nie narobił, bo trze klocek az smierdzi tarcza
- opelmen
- Mieszkaniec
- Posty: 466
- Rejestracja: 01 gru 2009, 06:46
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: małaPOLSKA - KMYXXXX
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Cosmo Pb & LPG
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
djrafix, trzeba wypchnąć tłoczek max ile się da, ale nie do końca, aby nie wydostał się płyn bo wtedy czekać Cię będzie odpowietrzanie układu.
Jeśli na tłoczku będą rysy, nalot to trzeba wziąć kawałek papieru ściernego gr. 2000 i przepolerować, potem taką specjalną pastą (w małej niebieskiej tubce) smarować tłoczek i wkręcać lekko dociskając (nie wciskać !) .
U mnie nie było tak lekko i poradziłem sobie bez specjalistycznego klucza
Wykorzystałem ścisk stolarski lekko dociskając tłoczek i kręciłem kluczem tzw. "szwedem". Tą operację powinieneś wykonać kilkakrotnie aż do momentu aż tłoczek będzie się wkręcał lekko.
Powodzenia
Jeśli na tłoczku będą rysy, nalot to trzeba wziąć kawałek papieru ściernego gr. 2000 i przepolerować, potem taką specjalną pastą (w małej niebieskiej tubce) smarować tłoczek i wkręcać lekko dociskając (nie wciskać !) .
U mnie nie było tak lekko i poradziłem sobie bez specjalistycznego klucza
Wykorzystałem ścisk stolarski lekko dociskając tłoczek i kręciłem kluczem tzw. "szwedem". Tą operację powinieneś wykonać kilkakrotnie aż do momentu aż tłoczek będzie się wkręcał lekko.
Powodzenia
mam pytanie jakie tarcze z przodu zastosować bo umnie się kączą jakigo producenta wybrać