Branie oleju
Moderator: Sebu$
Branie oleju
Witam mam taki problem: pod koniec czerwca zmieniłem w zosi olej na 10w 40 wcześniej nie było mi wiadome na jakim jeździł mój poprzednik na miarce poziom na maxa zrobiłem 600km i komunikat check oil level poziom oleju był na 2 giej kresce dolałem znów do pełna i wyruszyłem nad morze po przejechaniu jakichś 400 km komunikat check oil level na bagnecie olej na 3 ciej kresce i znowu dolewka łącznie zrobiłem z 1400km a dolałem 1,5 litra oleju wycieków nie ma, nie kopci, w płynie chłodzącym nie ma oleju, nagaru pod korkiem również nie ma .Zosia ma zjechane 258 tysiączków. Jaka może być tego przyczyna??
Wersja optymistyczna uszczelniacze zaworowe do wymiany pesymistyczna uszczelniacze i pierscienie czyli praktycznie remont silnika.silniki opla 16 zaworowe lubia sobie pic olej ale to nie regula jednym bierze duzo a innym wcale.Norma to zdaje sie 0.6 ltr powyzej tej wartosci trzeba myslec o robocie motoru.pzdr.
- johanes
- Przeglądacz
- Posty: 65
- Rejestracja: 03 lis 2009, 17:03
- Imię: Johanes
- Lokalizacja: Gorlice
- Auto: opel zafira a
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Witam mam ten sam problem co MATYS27 mam olej lotos 10w 40 i wczesniej nie mialem zadnego problemu ale ostatno bylem w Niemczech i zrobilem 2500 tys. km po drodze wyskakiwal mi komunikat check oil level dolalem w sumie 1.5 oleju teraz mam pytanie czy wymienic uszczelniacze zaworowe czy uszczelniacze i pierscienie Zoska ma przejechane 117tysiecy jak to sprawdzic
Tak jak juz gdzieś pisałem, sprawdź kompresję jeżeli wykluczasz inne przyczyny. Zrób pomiar jak będzie słaby to zrób próbę olejową tzn do cylindra wstrzyknij olej i jeżeli po powtórnym pomiarze ciśnienie wzrośnie to pierścienie do wymiany a jeżeli nie wzrośnie lub bardzo mało to zawory/uszczelniacze.johanes pisze:jak to sprawdzic