szarpanie silnika i utrata mocy w benzynie 2,2 DIRECT
-
- Przeglądacz
- Posty: 75
- Rejestracja: 22 sie 2010, 21:02
- Imię: Jac
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z22YH
- Gender:
szarpanie silnika i utrata mocy w benzynie 2,2 DIRECT
Witam
Jestem tutaj nowy - oto mój problem:
Po odpaleniu nie gaśnie lampka serwisowa; auto jedzie max 30 km/h. Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu, kontrolka już nie świeci, ale przy każdym rodzaju przyśpieszania ( delikatne, czy też gwałtowne ) silnik szarpie, jakby miał przerwy na iskrze, przy równej prędkości powiedzmy, że jest OK ....Nie da rady przekroczyć ok 3800 - 4000 obr/min..
Rocznik 2007, przebieg 46 tys .....
Zastanawiam się, czy to nie będzie coś z nagarem na gardzieli przepustnicy - takie coś mnie spotkało w poprzedniej zafirze A - 1,8 benz, no ale tamta to juą miała spory przebieg....
Od 2 tyg. sieci mi się INSP ( zabieram się za wymianę oleju i filtrów ) - to CHYBA nie ma znaczenia, choć z drugiej strony różne rzeczy potrafia wymyślić
Jestem tutaj nowy - oto mój problem:
Po odpaleniu nie gaśnie lampka serwisowa; auto jedzie max 30 km/h. Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu, kontrolka już nie świeci, ale przy każdym rodzaju przyśpieszania ( delikatne, czy też gwałtowne ) silnik szarpie, jakby miał przerwy na iskrze, przy równej prędkości powiedzmy, że jest OK ....Nie da rady przekroczyć ok 3800 - 4000 obr/min..
Rocznik 2007, przebieg 46 tys .....
Zastanawiam się, czy to nie będzie coś z nagarem na gardzieli przepustnicy - takie coś mnie spotkało w poprzedniej zafirze A - 1,8 benz, no ale tamta to juą miała spory przebieg....
Od 2 tyg. sieci mi się INSP ( zabieram się za wymianę oleju i filtrów ) - to CHYBA nie ma znaczenia, choć z drugiej strony różne rzeczy potrafia wymyślić
Ewidentnie autko jest w trybie awaryjnym, spróbuj odczytać błędy ( podpiąć pod kompa lub ewentualnie "wypedałować" - http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=520 )
-
- Przeglądacz
- Posty: 75
- Rejestracja: 22 sie 2010, 21:02
- Imię: Jac
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z22YH
- Gender:
[quote="Woytas"]Ewidentnie autko jest w trybie awaryjnym, spróbuj odczytać błędy ( podpiąć pod kompa lub ewentualnie "wypedałować"
No i wypedałowałem 2 błędy :
1112 - Klapki wirowe kolektora dolotowego zakleszczyły się.
119 - Brak ciągłości obwodu czujnika temperatury cieczy chłodzącej silnika (ECT)
pewnie jeden powiązany z drugim, ale niewiele mi mówi ten pierwszy problem..
No i wypedałowałem 2 błędy :
1112 - Klapki wirowe kolektora dolotowego zakleszczyły się.
119 - Brak ciągłości obwodu czujnika temperatury cieczy chłodzącej silnika (ECT)
pewnie jeden powiązany z drugim, ale niewiele mi mówi ten pierwszy problem..
-
- Przeglądacz
- Posty: 75
- Rejestracja: 22 sie 2010, 21:02
- Imię: Jac
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z22YH
- Gender:
Po pierwsze dzięki za podpowiedź - no to zaczynam szukać na necie ...
Kolega miał podobny problem ( " chyba to samo" ) w astrze (?), i w serwisie zaspiewali mu 2000 PLN, ale ponoć można kupić po regeneracji za ok 400 PLN
Po drugie pomyliłem się z drugim kodem - ma być
1191 - Obwód czujnika ciśnieniamagistrali paliwa, sygnał za niski
Kolega miał podobny problem ( " chyba to samo" ) w astrze (?), i w serwisie zaspiewali mu 2000 PLN, ale ponoć można kupić po regeneracji za ok 400 PLN
Po drugie pomyliłem się z drugim kodem - ma być
1191 - Obwód czujnika ciśnieniamagistrali paliwa, sygnał za niski
hej
podrzucam Ci linka od nas z forum odnośnie błędu p1191
zerknij
http://forum.vectra-unlimited.pl/showth ... ight=p1191
a odnośnie drugiego błędu, to prawdopodobnie tak jak mówiłem, nazbierało się syfu w kolektorze dolotowym i przycinają się klapki, trza by przeczyścić
podrzucam Ci linka od nas z forum odnośnie błędu p1191
zerknij
http://forum.vectra-unlimited.pl/showth ... ight=p1191
a odnośnie drugiego błędu, to prawdopodobnie tak jak mówiłem, nazbierało się syfu w kolektorze dolotowym i przycinają się klapki, trza by przeczyścić
-
- Przeglądacz
- Posty: 75
- Rejestracja: 22 sie 2010, 21:02
- Imię: Jac
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z22YH
- Gender:
Jeszcze raz dzięki - zaczynam szukać na necie info, jak do tego się najlepiej dokopać , czy są jakieś haczyki.
Listwę już namierzyłem - jest pod kolektorem ssącym, jak ją przesunę, to samoczynnie powraca, zobaczę jeszcze na odpalonym silniku z drugą osobą ( przegazowanie ) - czy wtedy chodzi.
Co do drugiego błędu - poczekam i zobaczę po naprawieniu klapek - mam nadzieję, że błąd jest wynikiem pierwszej usterki
Pozdro
Listwę już namierzyłem - jest pod kolektorem ssącym, jak ją przesunę, to samoczynnie powraca, zobaczę jeszcze na odpalonym silniku z drugą osobą ( przegazowanie ) - czy wtedy chodzi.
Co do drugiego błędu - poczekam i zobaczę po naprawieniu klapek - mam nadzieję, że błąd jest wynikiem pierwszej usterki
Pozdro
-
- Przeglądacz
- Posty: 75
- Rejestracja: 22 sie 2010, 21:02
- Imię: Jac
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z22YH
- Gender:
tu piszą ciekawe rzeczy o wadliwości ty pomp
http://forum.vectraklub.pl/index.php/to ... 22-direct/
Jutro mam zamiar zadzwonić do opla w W-wie , może pójdą na rękę
Mam krajówkę 2007 ( 47 tys km ), ale już w zeszłym roku i teraz nie dałem do przeglądu w ASO, bo gwarancja się kończyła. Teraz mogę powiedziec tylko " niestety "
http://forum.vectraklub.pl/index.php/to ... 22-direct/
Jutro mam zamiar zadzwonić do opla w W-wie , może pójdą na rękę
Mam krajówkę 2007 ( 47 tys km ), ale już w zeszłym roku i teraz nie dałem do przeglądu w ASO, bo gwarancja się kończyła. Teraz mogę powiedziec tylko " niestety "
Witam
Proszę o pomoc
Silnik nie trzyma równych obrotów, podczas jazdy szarpie i po chwili przechodzi w tryb awaryjny. Stały błąd P1191 Uszkodzednie w układzie czujnika ciśnienia paliwa w listwie wtryskiwaczy- sygnał stały
P0301 zapłon cylindra 1 - wypadanie zapłonu ( z tym że raz pokazuje cylintra 1, a następnie 4 lub 2. Tak różnie ) -sygnał nieciągły.
Może coś doradzicie od czego zacząć czy skupić się na pompie czy najpierw na czujniku. Ciśnienie w pompie 4.2
Byłabym wdzięczna za jakieś wskazówki.
Proszę o pomoc
Silnik nie trzyma równych obrotów, podczas jazdy szarpie i po chwili przechodzi w tryb awaryjny. Stały błąd P1191 Uszkodzednie w układzie czujnika ciśnienia paliwa w listwie wtryskiwaczy- sygnał stały
P0301 zapłon cylindra 1 - wypadanie zapłonu ( z tym że raz pokazuje cylintra 1, a następnie 4 lub 2. Tak różnie ) -sygnał nieciągły.
Może coś doradzicie od czego zacząć czy skupić się na pompie czy najpierw na czujniku. Ciśnienie w pompie 4.2
Byłabym wdzięczna za jakieś wskazówki.
Ostatnio zmieniony 16 mar 2016, 13:42 przez kaśka, łącznie zmieniany 1 raz.
- siwy1538
- Przeglądacz
- Posty: 81
- Rejestracja: 20 lis 2015, 12:02
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Leszno
- Auto: Vectra
- Model: C
- Oznaczenie silnika: Z20NET
z tego co kojarzę z22yh 5000kpa=50 barkaśka pisze:Bardzo dziękuję siwy1538 za odpowiedź.
A może ktoś wie ile powinno wynosić ciśnienie na szynie magistrali? Opel Zafira Z22YH
A u Ciebie jakie jest?
CZy są jeszcze inne kody błędów?
Ostatnio zmieniony 18 mar 2016, 10:10 przez siwy1538, łącznie zmieniany 2 razy.
Jak na złość nasz program diagnostyczny Delphi tego pomiaru nie pokazuje, mąż pożyczył z pracy i tez nie pokazał. Podzwonię po znajomych mechanikach może mają typowy do Opla a jak nie to rozkręcimy pompę i zobaczymy co dalej.siwy1538 pisze:z tego co kojarzę z22yh 5000kpa=50 barkaśka pisze:Bardzo dziękuję siwy1538 za odpowiedź.
A może ktoś wie ile powinno wynosić ciśnienie na szynie magistrali? Opel Zafira Z22YH
A u Ciebie jakie jest?
CZy są jeszcze inne kody błędów?
Na razie nie występują inne błędy. Mąż rozmawiał z gościem co miał identyczny problem z tym silnikiem, u niego poszła membrana .
Dzięki za pomoc