Falowanie obrotów, dławienie silnika na LPG
Moderator: Sebu$
Falowanie obrotów, dławienie silnika na LPG
Witam, posiadam Zafirke z roku 99 1.8 v16 116km z gazem sekwencyjnym.
W ostatnich dniach auto zaczęło głupieć tzn. gdy wyluzuje samochód obroty potrafią falować od 800 obr/min. do 1500/2000obr/min. oraz podczas jazdy przy przyspieszaniu auto szarpie i potrafi gasnąć przy hamowaniu to niskich prędkości. Proszę o pomoc.
W ostatnich dniach auto zaczęło głupieć tzn. gdy wyluzuje samochód obroty potrafią falować od 800 obr/min. do 1500/2000obr/min. oraz podczas jazdy przy przyspieszaniu auto szarpie i potrafi gasnąć przy hamowaniu to niskich prędkości. Proszę o pomoc.
Byłem na komputerze i wszystko w sliniku ok. Dis, zawór EGR i przepustnica. Wymieniłem Swiece i minimalnie sie poprawilo ale dalej szarpie na gazie. Tak jak by sie gaz puszczalo. Ale tak jak pisalem po wymianie swiec minimalnie lepiej. Szlyszalem iz moze to byc wina wtryskiwaczy gazu. Niby Ci od gazu mowia ze wszystko ok i kalibracja tez. Ale mechanicy poradzili zeby popatrzec na wtryskiwacze. A jeszcze lepiej bo gwarancja jest to chyba moga zrobic:)
A jaki kolor wtryskiwaczy masz jeszcze mi napisz. Generalnie feralny nawet w BRC może się zdarzyć
Po Twoim opisie sytuacji stawiałbym niestety na słabą fachowość instalatorów skoro coś jest "nie tak" a wg. nich jest "ok"
Ja bym na Twoim miejscu poprosił szanowną brać krakowską o podanie adresu sprawdzonego serwisu zajmującego się tymi instalacjami w Krk i przynajmniej skonsultował sytuację a jak się okaże, że to wtryskiwacze to u nich też wymienisz w ramach gwarancji (jeżeli zakładają BRC)
Po Twoim opisie sytuacji stawiałbym niestety na słabą fachowość instalatorów skoro coś jest "nie tak" a wg. nich jest "ok"
Ja bym na Twoim miejscu poprosił szanowną brać krakowską o podanie adresu sprawdzonego serwisu zajmującego się tymi instalacjami w Krk i przynajmniej skonsultował sytuację a jak się okaże, że to wtryskiwacze to u nich też wymienisz w ramach gwarancji (jeżeli zakładają BRC)
Przede wszystkim musisz zweryfikować czy to wina osprzętu czy instalatorów a to zrobisz tylko w innym serwisie. Powiem Ci, że wolę dać 50 PLN na sprawdzenie niż ganiać za nimi i się kłócić.
Jak wina osprzętu to możesz wymienić na zasadach gwarancyjnych w każdym serwisie zajmującym się BRC, jak wina montażu to Ci powiedzą co jest skopane i jedziesz do serwisu, który montował i wiesz o co walczysz.
Generalnie instalacje BRC są jednymi z lepszych, Twoje wtryskiwacze są powiedzmy ze średniej półki BRC ale są OK.
Ja nie jestem jakimś fachowcem od instalacji lpg żeby wyrokować mogę Ci podpowiedzieć jak to najskuteczniej załatwić.
Jak wina osprzętu to możesz wymienić na zasadach gwarancyjnych w każdym serwisie zajmującym się BRC, jak wina montażu to Ci powiedzą co jest skopane i jedziesz do serwisu, który montował i wiesz o co walczysz.
Generalnie instalacje BRC są jednymi z lepszych, Twoje wtryskiwacze są powiedzmy ze średniej półki BRC ale są OK.
Ja nie jestem jakimś fachowcem od instalacji lpg żeby wyrokować mogę Ci podpowiedzieć jak to najskuteczniej załatwić.
Auto ma jechac jutro do gosci od gazu i niech szukaja. jest gwarancja nie zapier.. przy tym. Czytalem ze przy tych instalacjach brc komputer nie wykryje zlego podpiecia przewodow dostarczajacego gaz. mozliwe jest ze sa podpiete w zlej kolejnosci? ale te objawi dopiero po ok 3000 km wystapily to ja nie wiem. A co przepływomierza objawy falowania tez wystepowalyby na benzynie czy niekoniecznie?
No właśnie nie koniecznie, byłaby to podpowiedź gdyby działo się to na benzynie, falować może również z innych przyczyn ( złych ust. sterownika lpg, wadliwości podzespołów, temat szeroki więc potrzebny jest odpowiedni fejs do tego i odpowiedni Pan po drugiej strony kabelka, który zdiagnozuje problem.bibu94 pisze:A co przepływomierza objawy falowania tez wystepowalyby na benzynie czy niekoniecznie?