[A] [B] [C] Akumulator - kompendium wiedzy - jaki, jak dbać itp.

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
kebul

#31 Post autor: kebul »

guma75 pisze:Witam. Chciałem zapytać o wymianę akumulatorado 1.8 16v z klimą . Mam 50Ah /420a EN , akumulator jest sprawny pali od szczała. Czy wymienić na większy i mocniejszy? Jak tak to jaki . Siedzisko pod alumulatorem mam sporo większe i obawiam się że w zime może być za słaby. Doradzcie prosze.
też mam 1,8 z climatronik i w moim jest akumulator 55Ah, sprawdziłem po numerze vin i z takim akumulatorem wyjechał moj opel z fabryki. alternator mam 100 A

Woytas

#32 Post autor: Woytas »

guma75 pisze:Czy wymienić na większy i mocniejszy? Jak tak to jaki . Siedzisko pod alumulatorem mam sporo większe i obawiam się że w zime może być za słaby. Doradzcie prosze.
Przy benzynie i lpg na razie się nie przejmuj ( jak jest dobry to w zimie da rade) a jak już nadejdzie czas akumulatora to zmień na Nominał - 55/Ah
Ostatnio zmieniony 07 wrz 2010, 08:51 przez Woytas, łącznie zmieniany 1 raz.

jakubek90210
Debiutant
Posty: 37
Rejestracja: 11 wrz 2010, 12:03
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Bxl
Auto: Opel Zafira C
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#33 Post autor: jakubek90210 »

MieHor pisze:Ostatnio wymieniłem akumulator na Futurę 72Ah (wcześniej przez 2 lata, czyli od zakupu miałem aku 55Ah, ale zaczął wyraźnie słabnąć).
Mam w związku z tym pytanie - czy ta wymiana może być przyczyną pojawiania się błędu P0380, wcześniej nie było żadnych błędów. Objawia się to słynną kontrolką sam. z kluczykiem. Samochód odpala bez zarzutu, nie traci mocy, itd. Lampka gaśnie po przejechaniu ok. 500m i już nie pojawia się do końca dnia. Po nocy powtórka.
Czy ma ktoś jakiś pomysł na tę niedogodność?
masz padniętą świecę żarową
Lepiej grzeszyć i żałować niż żałować że się nie grzeszyło

Anony Mous

#34 Post autor: Anony Mous »

jakubek90210 pisze:
MieHor pisze:Ostatnio wymieniłem akumulator na Futurę 72Ah (wcześniej przez 2 lata, czyli od zakupu miałem aku 55Ah, ale zaczął wyraźnie słabnąć).
Mam w związku z tym pytanie - czy ta wymiana może być przyczyną pojawiania się błędu P0380, wcześniej nie było żadnych błędów. Objawia się to słynną kontrolką sam. z kluczykiem. Samochód odpala bez zarzutu, nie traci mocy, itd. Lampka gaśnie po przejechaniu ok. 500m i już nie pojawia się do końca dnia. Po nocy powtórka.
Czy ma ktoś jakiś pomysł na tę niedogodność?
masz padniętą świecę żarową
Brawa za refleks :lol: Kolega MieHor już dawno zdążył zmienić wóz i napewno nie czekał prawie rok aż mu odpowiesz w czym problem, tym bardziej że już prędzej dostał odpowiedź :mrgreen:

hucio1

#35 Post autor: hucio1 »

Witam kolegów. Mam zamiar wyciągnąć akumulator z mojej Zafiry w celu doładowania oczywiście , ale mam obawy czy pozostawienie auta bez prądu nie będzie miało negatywnego wpływu na jego samopoczucie.Mogą się pojawić jakieś objawy niedomagania z tego powodu????? Wcześniej miałem Cordobę prostą jak cep , bez komputera i innych dodatków i akumulator działał mi -9 lat aż odmówił :P .Teraz ponoć mam 2 letni ( od sierpnia mam Zafirę ) i trochę się martwię o jego kondycję.Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#36 Post autor: MieHor »

Odłączenie akumulatora jeśli zostanie przeprowadzone zgodnie ze sztuką (opisaną w tym kompendium) nie spowoduje żadnych szkód, jednak musisz liczyć się z utratą danych zapisanych przez komputer pokładowy i chyba najważniejsze - jeśli masz kodowane radio, musisz znać kod PIN, inaczej nie uruchomisz radia.

hucio1

#37 Post autor: hucio1 »

Radio mam bez kodu , a o resztę nie muszę się więc martwić.Miałem obawy co do tego,ale dzięki za szybką informację.

Piotr
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: 05 gru 2009, 22:54
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Opel Zafira B 1,9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#38 Post autor: Piotr »

Sam już nie wiem jak postąpić. Przeczytałem cały temat i moje wątpliwości nie zostały rozwiane. Sprawa dotyczy odłączenia akumulatora. Muszę to zrobić, gdyż do wyrobionego korka olejowego trzeba coś dospawać migomatem. Mechanik mówi, że do spawania trzeba odłączyć akumulator. W jednym miejscu tego tematu jest napisane, że wystarczy zachować kolejność odłączania klem (najpierw - a następnie +) a w drugim miejscu jest napisane, że muszę liczyć się z utratą danych zapisanych przez komputer pokładowy. Czy naprawdę muszę się tego obawiać? Nadmieniam, że jak wymieniałem w tym roku akumulator to na wszelki wypadek podłączyliśmy inny nie pozbywając tym sposobem samochodu prądu. Wyszło kilka błędów (po niedługim czasie same się wykasowały) które zapewne pojawiły się w czasie próby uruchomienia silnika na padniętym akumulatorze. Proszę doświadczonych kolegów o podpowiedź.

Anony Mous

#39 Post autor: Anony Mous »

Piotr pisze:muszę liczyć się z utratą danych zapisanych przez komputer pokładowy.
Poprostu pokładowy się wyzeruje. Zacznie na nowo liczyć średnie spalanie itp.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#40 Post autor: MieHor »

Nawet w instrukcji obsługi przy każdej czynności wymagającej odłączenia akumulatora jest ostrzeżenie - przypomnienie, że trzeba mieć kod do radia (jeśli radio jest kodowane), poza tym utracisz tylko dane rejestrowane i pokazywane przez komputer pokładowy, czyli komp. pokładowy zostanie wyzerowany i po ponownym przyłączeniu akumulatora zacznie działać od nowa.
Jeśli odłączysz i później podłączysz akumulator zgodnie z procedurą opisaną w tym temacie nic złego się nie stanie.

Piotr
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: 05 gru 2009, 22:54
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Opel Zafira B 1,9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#41 Post autor: Piotr »

Dzięki za podpowiedź. Może moje pytanie nie pasuje do tego tematu, ale kontynuując problem rozkodowania radia po odłączeniu akumulatora, to może ktoś wyjaśni mi taką kwestię. Przy zakupie mojej Zafiry (od Niemca) dostałem oryginalny oplowski bilecik na którym znajduje się:
VIN .............................................(wpisano numer)
Security Code ..............................(cztery cyfry)
Engine Type/No.............................(litery i cyfry)
Key No.........................................(jedna litera i cztery cyfry)
Radio Type/Code.......................... 0D30 /...........
Serial No......................................(osiem cyfr)
CD-Changer Type/Code................ .../...
Czy mam rozumieć, że moje radio nie jest kodowane i po rozłączeniu akumulatora wyzeruje się tylko komputer? A może przy okazji rozszyfruje ktoś to w całości ?

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#42 Post autor: MieHor »

W instrukcji "Sam naprawiam..." na str. 115 jest napisane:

"Odłączenie i ponowne podłączenie zasilania lub wymontowanie i ponowne zamontowanie tego samego radioodbiornika w samochodach OPEL od modelu 2005 jest rozpoznawane przez układy elektroniczne samochodu i nie jest potrzebne wprowadzanie kodu".

Jak sam piszesz posiadasz radio typu CD30 i dla Twojego w CarPass nie jest podany kod, co oznacza, że możesz odłączyć zasilanie radia, a po ponownym podłączeniu zostanie ono rozpoznane przez elektronikę Twojego samochodu.

Z tego zestawienia które przepisałeś z CarPass dla Ciebie najważniejsze są: Security Code (potrzebny przy konieczności programowania ECU) oraz Key No (niezbędny dla odtworzenia kluczyków). Pozostałe nr i kody, jeśli są zgodne z Twoim samochodem (nr nadwozia i silnika), to świadczą tylko że podane SC i Key dotyczą tego samochodu

Piotr
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: 05 gru 2009, 22:54
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Opel Zafira B 1,9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#43 Post autor: Piotr »

Dzięki MieHor. :piwo: Jest już wszystko jasne. Wiesz ja nie mam żadnej instrukcji w j.polskim. W związku z tym, że wiekowo jestem z tamtej epoki a na komputerze klikam jako samouk to i mam trudności ze ściągnięciem takiej instrukcji. Ale dzięki forum gdzie czytam większość postów nie pozostaję z moja wiedzą tak bardzo z tyłu. Na święta będzie ferajna (wnuki również) to zagonię ich do roboty - niech mi poszukają dobrej instrukcji.
Pozdrawiam Piotr

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#44 Post autor: MieHor »

Instrukcję Sam naprawiam ... możesz pobrać z linków podanych w tym temacie http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1027&start=45, natomiast instrukcje obsługi z tego linku http://www.opel.com.pl/twoj-opel/podrec ... ezacy.html

Awatar użytkownika
jarojk
Bywalec
Posty: 169
Rejestracja: 17 gru 2009, 23:16
Imię: Jarek
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Enjoy
Model: zb
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#45 Post autor: jarojk »

no i stało się ... akumulatorek odmówił posłuszeństwa - po wyjęciu go okazało się że jest jeszcze oryginalny GM i teraz pytanie - jak rozpoznać rok produkcji ?? czy takie na ciepło "wygrzane" cyferki 0504 mogą oznaczać podobnie jak w oponach "piąty tydzień 2004 roku" ??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”