brak ręcznego w jednym kole
Moderator: Sebu$
brak ręcznego w jednym kole
Witam kolegów.
mojej Zośce trzeba było wymienić klocki hamulcowe .
zgodnie z instrukcją wkręciłem tłoczek do oporu,przy popuszczonym ręcznym
i w jednym kole nagle nie ma ręcznego .
czy ktoś z was spotkał się z podobnym tematem.
mojej Zośce trzeba było wymienić klocki hamulcowe .
zgodnie z instrukcją wkręciłem tłoczek do oporu,przy popuszczonym ręcznym
i w jednym kole nagle nie ma ręcznego .
czy ktoś z was spotkał się z podobnym tematem.
Koledzy , odświeżam temat gdyż mam pewne pytanie, czy mozna podciagnąć ręczny tylko na jednym kole i jak to sie robi. Tam widziałem jakies regulatory ale nie bardzo wiem , czy za ich pomoca można wyregulować pojedyńcze koło pod katem hamowania na ręcznym? na przegladzie mi wyszło ,że na tylnym lewym kole mam słabe hamowanie na ręcznym. Chce to zrobić ale nie bardzo wiem jak? Pomożecie?
- chabretti
- Zafiromaniak
- Posty: 2248
- Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
- Auto: Volvo
- Model: V70
- Oznaczenie silnika: D5244T5
- Kontakt:
Zgadzam się.firek pisze:nie ma takiej regulacji - skoro jedno koło hamuje słabiej to znaczy ze jeden zacisk słabiej działa..
Ewentualnie linka od ręcznego do wymiany. Potrafi osnowa pancerza pęknąć i tam zbiera się syf który koroduje i jedno koło mniej łapie
W zeszłym roku wymieniałem linkę i faktycznie lewy tylny zacisk chodził gorzej. Po oględzinach przed wymianą na wysokości tylnych drzwi przy nadkolu pancerz był pęknięty i linkę przyłapało.
- Robert LTM
- Zafiromaniak
- Posty: 563
- Rejestracja: 25 lut 2014, 08:22
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Auto: Opel Zafira B 1.9CDTI SPORT
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
- Kontakt:
O ile dobrze kojarze to jest to ten sam zacisk , który pracuje w hamulcu nożnym, zatem skoro auto mi hamuje normalnie , bez różnic na kołąch po wciśnięciu pedału hamulca to raczej nie winny temu jest sam zacisk. Jak się zrobi cieplej , zajrze tam i tak bo zamierzam wymienić tarcze i klocki na tyle, tak jak to zrobiłem z przodem. Może uda mi sie wtedy opanować sytuacje
witam jest różnica i to spora h-c zasadniczy jest hydrauliczny a ręczny mechaniczny, po wkręceniu tłoczka i podpięciu linki ręcznego, powciskać pedał h-ca parę razy i dopiero wtedy regulować ręcznyjarecki69 pisze:O ile dobrze kojarze to jest to ten sam zacisk , który pracuje w hamulcu nożnym, zatem skoro auto mi hamuje normalnie , bez różnic na kołąch po wciśnięciu pedału hamulca to raczej nie winny temu jest sam zacisk. Jak się zrobi cieplej , zajrze tam i tak bo zamierzam wymienić tarcze i klocki na tyle, tak jak to zrobiłem z przodem. Może uda mi sie wtedy opanować sytuacje
ps dźwignia przy zacisku od ręcznego musi znajdować się w skrajnym położeniu czyli opierać się i wtedy wciskać pedał kilka razy.
Jeżeli linka ręcznego "chodzi" w osnowie tzn. że jest ok. Zapieczeniu uległ mechanizm ręcznego (od wewnętrznej strony widać, tam gdzie zapięta jest linka ręcznego). Najlepiej kupić zestaw naprawczy, rozebrać, przeczyścić, nasmarować, powymieniać elementy i cieszyć się sprawnym ręcznym. Przetestowałem praktycznie.