P02345A(B) Obwód regulacji ciśnienia ładowania - odch. +(-)
Bład P0234-5B
Witam mam problem z zafirka nagle straciła moc nie wiem co znaczy ten kod błedu P0234-5B prosze o pomoc pozdrawiam
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2370
- Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
- Imię: Grisza
- Lokalizacja: KR/WF
- Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
- Model: ZBZAAF
- Oznaczenie silnika: Z22yh20LET
Czyli innymi słowy coś z czujnikiem ładowania turbo.. A straciła moc ze wzgledow bezpieczenstwa dla silnika, żeby go nie rozwalic nadmiernym doładowaniem...
Jak jesteś z Brzeska to moge polecić serwis Fido przy Intermarche (koło opon). Mają tam młodego ale kumatego mechanika... Mozesz powolac sie na krakowska Zafire która dwa tygodnie temu miała u nich olej klime itp
Jak jesteś z Brzeska to moge polecić serwis Fido przy Intermarche (koło opon). Mają tam młodego ale kumatego mechanika... Mozesz powolac sie na krakowska Zafire która dwa tygodnie temu miała u nich olej klime itp
Witam. Problem objawia się w ten sposób jeżeli jadę od 1500-3000 obrotów wszystko w miarę gra, powyżej 3200 obrotow , szarpnięcie , serwis i turbina sie wyłancza. Sprawdziłem błędy ( hamulec gaz itp. ) ECN pokazuję błędy p0400, p0234 oraz p0622. Alternator niedawno wymieniany. Dużo czytałem na temat EGR oraz DPF-u. Więc egr wymieniłem również na nowy mimo iż wcale nie był zabrudzony co mnie bardzo zdziwiło, czyściłem przepustnice i zauważyłem straszny syf w kolektorze ( może jakis link co do odkręcenia oraz czyszczenia kolektora ). Czy jest to możliwe ze kolektor jest aż tak zabrudzony skoro EGR wygladal i działał idealnie ? Co mi radzicie ? aaa bym zapomniał. Za filtrem powietrza lecą dwa metalowe wężyki jeden z nich ma takie odnóże do góry do ktorego do dochodzi żaden wężyk , czy tam coś powinno być , bo nie zauważyłem żadnego wolnego wężyka. Pozdrawiam
p0400 to coś z EGR
p0234 to problem z ciśnieniem ładowania, skoro przełącza w tryb awaryjny to pewnie za duże.
Sprawdź rurki podciśnienia oraz sam elektrozawór sterowania "kierownicami" turbiny.
p0234 to problem z ciśnieniem ładowania, skoro przełącza w tryb awaryjny to pewnie za duże.
Sprawdź rurki podciśnienia oraz sam elektrozawór sterowania "kierownicami" turbiny.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2370
- Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
- Imię: Grisza
- Lokalizacja: KR/WF
- Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
- Model: ZBZAAF
- Oznaczenie silnika: Z22yh20LET
Wyczyścić kolektor nie zaszkodzi....
EGR hmm może być czysty ale np elektromagnes i trzpień nie działają dobrze... Nówka czy regenerowany???
A objawy z obrotami i bład nr2 mówią iż czujka od ładowania jest padnieta najprawdopodobniej... I odłącza ją żeby nie rozwalić silnika i turbo...
Ostatni coś z alternatorem, może właczył się zapłon w czasie gdy jeszcze nie był zrobiony do końca, albo coś spartolone (ktoś tak miał że 2 razy wracał do "fachowców")
EGR hmm może być czysty ale np elektromagnes i trzpień nie działają dobrze... Nówka czy regenerowany???
A objawy z obrotami i bład nr2 mówią iż czujka od ładowania jest padnieta najprawdopodobniej... I odłącza ją żeby nie rozwalić silnika i turbo...
Ostatni coś z alternatorem, może właczył się zapłon w czasie gdy jeszcze nie był zrobiony do końca, albo coś spartolone (ktoś tak miał że 2 razy wracał do "fachowców")
-
- Bywalec
- Posty: 190
- Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
- Imię: Adrian
- Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Za małe ciśnienie doładowanie w porównaniu do żądanego ciśnienia.
Zawieszony lub nie działa elektrozawór sterujący turbiną, ewentualnie umarło podciśnienie (sprawdzić przewody, szczelność).
Zgadłem ?
(porada dotyczy ZA ale zakładam, że ZB działa na podobnej zasadzie)
A i jeszcze jeden drobiazg - zobacz temperaturę paliwa...... czujnik temperatury paliwa umarł ?
pozdrawiam
Zawieszony lub nie działa elektrozawór sterujący turbiną, ewentualnie umarło podciśnienie (sprawdzić przewody, szczelność).
Zgadłem ?
(porada dotyczy ZA ale zakładam, że ZB działa na podobnej zasadzie)
A i jeszcze jeden drobiazg - zobacz temperaturę paliwa...... czujnik temperatury paliwa umarł ?
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 01 sie 2011, 22:28 przez Dek, łącznie zmieniany 1 raz.