Centralny zamek - Zafira A

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
ronal

#166 Post autor: ronal »

U mnie też wystąpił ten problem skorzystałem z waszych porad i okazało się że urwane przewody przy progu polutowałem i jest OK.Dzięki pozdrawiam.Obrazek

aleks27

#167 Post autor: aleks27 »

podlacze sie pod temat gdyz mam ten sam problem.pytanie mam takie czy da sie zribic tak aby centralny blokowal otwarcie klapy bez mozliwosci otwierania z kluczyka???nie wiem czy napisalem to na tyle zrozumiale ale sie staralem :lol: pozdro

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#168 Post autor: MieHor »

Nie wie czy się da - pewnie tak, ale producent celowo tak to zrobił jak piszesz, chodzi o to, że jak miałbyś założony alarm, to nie rozbrajając systemu mógłbyś otworzyć tylko tylną klapę i nie wywołasz alarmu.

biały79

#169 Post autor: biały79 »

pozwole sobie podnieśc temat...programowanie nie działa, piloty są oki, bateria jest oki, na kompie "w jednym takim niby serwisie" ;) stwierdzili że to grubsza sprawa, walniety jest najprawdopodobniej sterownik, czy cała centralka od centralnego-pewnie dla tego, ze nie potrafili znaleźc innej przyczyny???sugerowali wizyte w serwisie, albo u jakiegos elektryka-pogrzebacza, któremu bedzie sie chciało nad tym posiedzieć i zrobić :roll: może jakieś sugestie?czy moze kupic na allegro centralkę /ceny są w granicach 50-150 zł/ i zamienic, czy lepiej odwiedzić serwis? :?: aha no i to ciągłe piszczenie przy otwartch drzwiach sugerujące, ze kluczyk jest w stacyjce to najprawdopodobniej od tego :/

kebul

#170 Post autor: kebul »

dziś rozkręciłem zamek i okazało się, że do zamka nalała się woda, nastąpiła korozja aluminium i chwyciło cały mechanizm. Siłownik działał z taką siłą że wygiął pręt (wodzik). po wydrapaniu korozji i przesmarowaniu zamka udało się uruchomić zamykanie z pilota ale nie da się uratować zamykania bezpośrednio kluczykiem. Kluczyk nie wchodzi do dziurki :-)

Awatar użytkownika
12Marek
Bywalec
Posty: 188
Rejestracja: 01 wrz 2009, 19:03
Imię: Marek
Lokalizacja: Pomorze Środkowe
Auto: Zafira Tourer 2.0 CDTI Ecoflex
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#171 Post autor: 12Marek »

Witam,
podciągnę nieco temat, niestety :evil:
U mnie jest tak:
Od jakiegos czasu pilot jakby gorzej działał, raz łapał z wiekszej odległości, kiedy indziej trzeba było podejść bliżej, ale działał.
Dziś zamknąłem normalnie z pilota ale otworzyć juz nie chciał... Dioda na pilocie mruga. Kluczykiem zamykam i otwieram normalnie.
Pomyślałem, że to bateria. Gościu w hurtowni elektrycznej wymienił mi baterię dosłownie w 3 sekundy więc nie powinien się rozprogramować. Ale nie pomogło :(
Wróciłem do domu, przejrzałem co nieco forum i dalej do synchronizacji :D
Ale najpierw sprawdziłem drugi praktycznie niużywany kluczyk - bez efektu ....
Potem spróbowałem synchronizować ten po wymianie baterii - też bez skutku :cry:
- wsiadam,
- zamykam drzwi,
- wkładam i przekręcam kluczyk do zapalenia kontrolek
- po min. 30 sek. wciskam przycisk na pilocie i .... nic się nie dzieje, cisza

Nie działa ani jeden ani drugi pilot :evil:
Co jest nie tak?
Centralka?

Zrobione :lol:
Jakby ktoś też tak miał to może pomoże:
Kolejność czynności u mnie wyszła taka:
- lutuję mocowanie biegunów baterii
- wsiadam,
- zamykam drzwi,
- wkładam i przekręcam kluczyk do zapalenia kontrolek
- wciskam przycisk na pilocie bez czekania
- zamek zamyka się i otwiera
- gotowe :D
Powtarzam czynności dla drugiego kluczyka i mam 2 8) działające zdalnie kluczyki :!:
Pozdrawiam i dziękuję, bo bez Waszych wpisów bym na to nie wpadł :piwo:
P.S.
Po co napisali w instrukcji aby 30 sekund odczekać :shock:

Anony Mous

#172 Post autor: Anony Mous »

Zabieg który wykonałeś nazywa się " adaptacja klucza" można go wykonać w każdym oplu który nie ma CAN-a.

wiroś

#173 Post autor: wiroś »

tEREk pisze:Zabieg który wykonałeś nazywa się " adaptacja klucza" można go wykonać w każdym oplu który nie ma CAN-a.
a co to jest ten CAN?
Piszę bo jakiś czas temu miałem problem z moim pilotem, łapki baterii się odlutowały a poprzedni właściciel włożył papierek zamiast to polutować. Niestety po pewnym czasie (już w moim posiadaniu) kluczyk przestał działać gdy go otworzyłem i zobaczyłem co jest grane od razu pomyślałem że się rozkodował, umówiłem się do elektronika ten mnie poinformował że to jest wersja z fabrycznym alarmem i że trzeba ściągnąć PIN żeby na nowo zakodować kluczyk. Operacja miała kosztować z 300zł, jednak jak przyjechałem po odbiór auta pan zażyczył sobie 150zł i początkowo tak się ucieszyłem z niższego rachunku że zapomniałem poprosić żeby mi ten PIN przekazał (w końcu zapłaciłem za niego). Prawda to z tym PINem?
Teraz działa wszystko ok, ale mam tylko jeden kluczyk i chciałbym dorobić zapas, czy jeżeli kupię jakikolwiek pilot to zakoduję go w w/w sposób?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#174 Post autor: MieHor »

Kolego - CAN to szyna, po której rozprowadzona jest cała elektryka w samochodzie, jeśli masz ZA, to Ciebie to nie dotyczy - występuje w ZB. Odnośnie PIN'u - potrzebny jest tylko do zaprogramowania lub dodania nowego kluczyka. Elektryk naprawiając Twój kluczyk po prostu zdarł z Ciebie haracz za brak wiedzy.

wiroś

#175 Post autor: wiroś »

No tak za niewiedzę się płaci, czyli tak czy inaczej chcąc dorobić teraz kluczyk (z immobilizerem) będę potrzebował tego PINu żeby zakodować immobilizer, natomiast pilota zaprogramuję sam w stacyjce?

Anony Mous

#176 Post autor: Anony Mous »

Jeżeli masz op-com'a to istnieje prawdopodobieństwo ze odczyta on pin bezpośrednio z auta (udało mi się na omedze z 2000roku)i dzięki temu zakoduje się kluczyk w stacyjce.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#177 Post autor: MieHor »

Wg poradnika Op-Com z tej strony http://opcomforum.yolasite.com/guides-and-info.php ( http://opcomforum.yolasite.com/resource ... 20Code.pdf ) odczyt Security Code możliwy jest tylko w modelach Opel:
- Corsa-C
- Meriva
- Tigra-B

Anony Mous

#178 Post autor: Anony Mous »

osobiście odczytałem z omegi ale najnowszym op-com'em więc jest to możliwe.

Zapraszam chętną ZA z wrocka na sprawdzenie :) czy zaczyta pin. Najlepiej przed FL i po FL.

krzeszol

#179 Post autor: krzeszol »

Mam problem z centralnym zamkiem. Otóż za każdym razem kiedy próbuje otworzyć bądź zamknąć drzwi poprzez naciśnięcie "przycisków" w kluczyku centralny zamek nie reaguje (baterie mam nowiutkie). Za każdym razem po zsynchronizowaniu układu zdalnego sterowania (włączeniu zapłonu, odczekaniu 30 sec i naciśnięcie przycisku zdalnego sterowania w kluczyku) system zdalnego zamykania i otwierania działa do dwóch trzech prób otworzenia/zamknięcia drzwi. Później sytuacja się powtarza i znów nie moge otworzyć/zamknąc drzwi poprzez zdalne sterowanie. W czym może tkwic problem? pzdr.

radziko
Bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 22 wrz 2010, 12:52
Imię: Radek
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#180 Post autor: radziko »

Co tych kluczyków to faktycznie podczas wymiany baterii sprawdzajcie podstawę baterii bo bardzo często są oderwane nóżki od płytki i po prostu nie zawsze łączy co powoduje rozprogramowanie. Miałem tak z kilkoma pilotami.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”