[A] [B] [C] Jaki olej do diesla/benzyny ?

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
jarojk
Bywalec
Posty: 169
Rejestracja: 17 gru 2009, 23:16
Imię: Jarek
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Enjoy
Model: zb
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#121 Post autor: jarojk »

tak sobie myślę - jak zafirka trochę bierze oleju np jak moja jakiś litr na 5 tys to po przejechaniu 15 tys mamy 3 litry nowego, no wiadomo że nie do końca bo się miesza, jakiś chemik by mógł wyliczyć ile jest nowego a ile starego po 15 tys ;-) - ale do czego zmierzam, - czy w takim wypadku tak częsta wymiana nie jest przesadą ??, sprawdzam swój "organoleptycznie" i po 10 tys od przejechania jest w dobrym stanie. wiem wiem nie powinno się na niektórych rzeczach oszczędzać, ale producenci aut też zawsze zachowawczo, albo prozyskowo , wszystko robią - częstsze wymiany, więcej kasy dla nich...

Awatar użytkownika
Ramirez
Mieszkaniec
Posty: 362
Rejestracja: 10 sie 2009, 12:06
Lokalizacja: Strzelin
Model:

#122 Post autor: Ramirez »

Ja wymieniam olej co 10 tys km. I w tym czasie kiedy olej, filtry...

ZoonQ

#123 Post autor: ZoonQ »

Olej, filtr oleju, paliwa i powietrza wymieniam co 10-12 tysięcy. Nie dolewam nic, bo nie ma takiej potrzeby.

waldik782

#124 Post autor: waldik782 »

ja wymieniam co 15 tys.km komplet bez dolewek bo nie "bierze"

Qba2106

#125 Post autor: Qba2106 »

Witam!

Mam pewien problem. Zaprowadziłem samochód do mechanika, bo miałem kiepskie ładowanie, więc alternator do naprawy. Tyle, że przy okazji mechanik dopatrzył się konieczności wymiany uszczelki pod wtryskiem. No i zaczęło się. Okazało się, że kolektor jest zapchany nagarem, no to czyszczenie. Dalej planowanie głowicy i wymiana wszystkich uszczelek. Póżniej mechanior stwierdza, że świecy nie może dokręcić o cos jest z gwintem i musi dać znowu głowicę do planowania. Wkurzyłem sie niemiłosiernie, bo zamiast 350zł za naprawe alternatora zapłaciłem 1350zł własciwie nie wiem za co. Doradził mi żebym przy okazji wymienił olej i filtry. Dopiero oglądając faktury za części w domu dopatrzyłem się, że bez mojej zgody wlał olej mineralny, a jeździłem do tej pory na półsyntetyku. Jak do niego zadzwoniłem, to stwierdził, że tak będzie lepiej. No ale, czy to nie szkoda do 11 letniego auta lać już mineralny. Dodam, że mam silnik 2.0TD. Pytania do Was szanownych forumowiczów sa takie:

1. Czy lepiej jeździc już na tym mineralnym, czy wymienic, ale czy wtedy nie wypłuka mi uszczelki pod głowicą?
2. Co wogóle myślicie o tej naprawie?

Z góry dzięki.

jacek76
Mieszkaniec
Posty: 234
Rejestracja: 04 paź 2009, 15:17
Lokalizacja: Pruszków
Model:

#126 Post autor: jacek76 »

Wg mnie wydymał Cię na cacy.
Po co zaglądać do kolektora skoro popsuty był alternator?
Po co czepiać się głowicy , przecież kolektor nie jest zintegrowany na stałe z głowicą , w ogóle na grzyba tam zaglądał? Wiedział , że będzie zasyfione bo to normalka.
Dlaczego zalał silnik gorszym olejem niż był wcześniej , prosiłeś go o to?

Nic się nie stanie jeśli będziesz jeździł na mineralu , wymienić możesz na półsyntetyk i też się nic nie stanie. Ale ja na Twoim miejscu kazał bym mechanikowi wymienić olej na zlecany i na jego koszt.
I więcej do niego nie pojechał.

skurek7

#127 Post autor: skurek7 »

ehh.. partacze i naciągacze..
proponuje dodać do tematu: POLECANE / NIEPOLECANE serwisy/mechanicy

może byc tez tak iz chciał Cie naciągnąć jeszcze na olej (przy takich wydatkach jest to co prawda nic i ledwo zauważalne) tylko nie wiedział jaki zalać olej, i zalał najgorszy
imo tłumaczenie "tak będzie lepiej" nie jest tłumaczeniem, w końcu z gęstością oleju zmienia się praca silnika.. a bez twojej zgody nie powinien nic zlewać z silnika

oleju generalnie nie zmienia się w górę a raczej na dół
ale zależy chyba tez ile samochód jeździł na gorszym

jak by chciało się Tobie w to bawić to możesz pisać do UOKiK, ale jaki będzie efekt.. kto wie..

Woytas

#128 Post autor: Woytas »

Qba2106, warsztat nie ma prawa robić czegokolwiek bez Twojej zgody. Stało się zapłaciłeś, czyli sfinalizowałeś temat i automatycznie wyraziłeś zgodę na taką naprawę. Tu już nie powalczysz. Natomiast na Twoim miejscu zmieniłbym olej z powrotem na semi, idzie zima, olej będzie bardzo gęsty a silnik nie potrzebuje jeszcze takiego oleju, co może wpłynąć negatywnie i spowodować, że silnik zacznie potrzebować minerala bo podzespoły się do Tego "przyzwyczają". Lepiej zmienić na poprzedni.
pozdr

Anony Mous

#129 Post autor: Anony Mous »

a powiedzcie mi, czy wg Was warto kupić ten olej GM na "allegro"? Chodzi mi o to czy nie ma ryzyka, że będzie to jakaś "podróbka"? bańka 5l w ASO kosztuje ponad 200 pln, na "allegro" można już dostać za 80 pln, ta różnica w cenie mnie trochę niepokoi.

Woytas

#130 Post autor: Woytas »

polin, spokojnie, taka okolica cenowa jest jak najbardziej ok. Jak wiemy w ASO przeważnie jest x2 :D

Hajduk

#131 Post autor: Hajduk »

Cena może jest może i ok. ale tu chodzi o jakość , żeby nie zagiździć silnika , też mam zalany Castrol Edge 5W30 , pomimo że już słyszałem o tym oleju wcześniej i to jak się nie mylę to pablomaxim coś wspominał , oba te oleje można dostać na allegro tylko że jakoś do tej pory nie widziałem Castrol Edge 5W30 był poniżej 100 zł. Zalewać nasze cdti bele czym nie wydłuży żywotności silnika i jeszcze kto i jaką da gwarancję na niby wysokie parametry DEXOSa2 z allegro .

Woytas

#132 Post autor: Woytas »

hajduk24, nie za bardzo rozumiem Twoją wypowiedź ( no chyba, że o czymś wiesz ;) co przekreśla ten olej)
hajduk24 pisze:zalewać nasze cdti bele czym nie wydłuży żywotności silnika
Dlaczego uważasz DEXOS'a 2 za byle co?
Jest to produkt GM - więc polecany do Zafirek (DPF), odpowiada wszystkim specyfikacjom.
hajduk24 pisze:to i jaką da gwarancję na niby wysokie parametry DEXOSa2 z allegro .
Tego też nie rozumiem, to jest taki sam olej jak w ASO tylko z reguły ściągany z DE i stąd niższa cena. Oczywiście CASTROL to jest CASTROL ale nie nazwałbym Dexosa byle czym.

Anony Mous

#133 Post autor: Anony Mous »

Woytas, racja, choć myślałem, że ASO głównie „czesze kasę” na usługach a nie na częściach.
Jak sprawdzałem ceny oryginalnych części GM na allegro to owszem były tańsze, ale tak ok. 20-30% od cen ASO (przy okazji, jak ktoś ma namiary na sprawdzone firmy handlujące częściami GM to chętnie skorzystam).

Wracając do oleju, to jednak ważny element i stąd moje wątpliwości, czy jednak raz na rok dla świętego spokoju nie dać zarobić ASO (czy ten olej z Allegro jest faktycznie oryginalny)?

hajduk24, a Ty gdzie się zaopatrujesz w olej? Masz jakieś pewne źródło? Ja dotychczas jeździłem 10 letnią astrą G 1.6 16V, która łykała 0,6l litra na 1000km, więc nie miałem takich problemów :mrgreen:

Woytas

#134 Post autor: Woytas »

polin, wiadomo, że na allegro jak i w życiu mogą się trafić oszuści.
Tak jak pisałem wcześniej jest to olej sprowadzany z reguły z DE poza siecią GM i stąd taka różnica cen.
Ja używam GM 5w30 longlife ( ale wymieniam max po 12000km) i też kupuję w okolicach 75-85 PLN-ów za bańkę 5l.
Cena jaką widzisz w aukcjach jest jak najbardziej realna.

Anony Mous

#135 Post autor: Anony Mous »

wojtek_z pisze: Z przymrużeniem oka, potwierdzili, to to samo.
nie bardzo rozumiem?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”