Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
I tak i nie - zależy od tego w jakiej pozycji pozostał podczas wyłączenia zapłonu, miałem swego czasu problem z EGR, po prostu zacinał się mechanicznie, w czasie jazdy auto traciło moc i nie można było go rozbujać, natomiast z rozruchem nie było żadnych problemów, po wymianie na nowy - samochód śmiga jak nowo narodzony.
Żeby przeczyścić styki nie musisz go wyciągać, wystarczy odłączyć wtyczkę i psiknąć na styki we wtyczce i gnieździe. Kwestia też, który egr szwankuje, bo są trzy takie same zawory. Mi szwankował ten za filtrem powietrza, w lewej górnej części komory silnika.
Mi wywalało taki błąd, bo nie było sygnału z zaworu, wymieniłem ten zawór, ale ciekawość zwyciężyła i założyłem go jeszcze raz po przeczyszczeniu styków i usterka zniknęła. Jednak zawory EGR często padają i trzeba się z tym liczyć.
Zerknij TU ile ten sam zawór ma zastosowań. Stosuje się go jako EGR, jak czujnik ciśnienia doładowania itd...
A TU masz inny oryginalny zawór GM, którym można zastąpić ten który ci szwankuje.
A wiec tak jak mowiles, wyczyscilem kontaktem wszystkie kostki wszystkich czujnikow widocznych i bylo dobrze przez 5 min. nie wiem co dalej, pomozcie koledzy !
O czym piszecie zawór EGR czyli recyrkulacji spalin jest tylko jeden.Te ,o których mówicie są zaworkami podciśnieniowymi.Qurczak wbij w wyszukiwarkę -zawór EGR- a dowiesz się wszystkiego
Dzieki bardzo koledzy za porady, sciagnalem plastik z boku na EGR-e i przesmarowalem narazie okey ! po drodze wyskoczyl mi jescze blad "brak cisnienia sensora biobarometrycznego " czemu ? moze macie z tym tez doswiadczenie ?
Taki błąd wyskakuje,ale przeważnie jest to dalej związane z EGR a nie z przepływką.Kiedyś wymieniłem dwie przepływki a błąd powracał.Dopiero jak dobrze popracowałem nad EGR-em,żeby pracował luźniutko bez żadnych zacięć to błędy poznikały.