[B] dzienne światła LED

Modyfikacje dla Zafiry B
Wiadomość
Autor
ronin

#91 Post autor: ronin »

Przemcio pisze:aaaa polecam osram NBP H3 w halusy , świecą jak słoneczko
tylko że tutaj chodzi o LED-y w otworach na halogeny :lol:

Anony Mous

#92 Post autor: Anony Mous »

Mam prośbę by ktoś zrobił tutorial jak takie ledy podłączyć. Rozważam założenie ledów samemu....ale z elektroniki jestem zielony. Do czego dokładnie i jak podłączyć te 3 kabelki? .. i do tego kolega ronin mówił o jakimś przkaźniku... jak i gdzie?).

Kolega ronin pewnie nie zrobił żadnych fotek, ale jeśli ktoś będzie robił to w przyszłości, to pewnie bardzo pomoże wielu kolegom, przygotowując ładny tutorial.

ronin

#93 Post autor: ronin »

kaliope pisze:Mam prośbę by ktoś zrobił tutorial jak takie ledy podłączyć. Rozważam założenie ledów samemu....ale z elektroniki jestem zielony. Do czego dokładnie i jak podłączyć te 3 kabelki? .. i do tego kolega ronin mówił o jakimś przkaźniku... jak i gdzie?).

Kolega ronin pewnie nie zrobił żadnych fotek, ale jeśli ktoś będzie robił to w przyszłości, to pewnie bardzo pomoże wielu kolegom, przygotowując ładny tutorial.
Fotek nie robiłem bo nie miałem czasu. Zresztą jak ktoś się nie zna na elektryce (i w dodatku nie ma czasu jak ja :) ) to mu to nic nie da. . A jeśli chodzi o przekaźnik to jak już pisałem był niezbędny albowiem okazało się że lampy po zapaleniu świateł mijania gasną (tak ma być zgodnie z przepisami) ale po chwili zapalają się słabym światłem. Czyli sterownik w lampach był na tyle prymitywny że sobie (prawdopodobnie) nie radził z wahaniami napięć na sygnale sterującym ze świateł mijania. Dzięki przekaźnikowi ominęliśmy sterownik lampy czyli żółty przewód lamp pozostał niepodłączony a sterowanie ze świateł mijania poszło do przekaźnika który po włączeniu mijania gasi LED'y już bez żadnych niespodzianek. Pozostałe dwa przewody od lamp to czarny (masa) i czerwony (sygnał ze stacyjki IGNITION ON - w tym przypadku pociągnięty ze świateł mijania bo tak było wygodnie).

P.S. Jeśli z eletroniki jesteś zielony to lepiej sobie odpuść i daj zarobić dobremu eletrykowi. Mój znajomy męczył się z tym naprawdę długo choć zna się na rzeczy. ;)

Anony Mous

#94 Post autor: Anony Mous »

czyli jeszcze raz...czarny kabel idzie do masy (rozumiem, że gdziekolwiek np można go do silnika przymocować) czerwony do stacyjki (gdzie sie można wpiąć?) a żółty idzie do tego przekaźnika i z przekaźnika do lampy?

ps. nawet jakbym sam nie robił to przynajmniej dam już wskazówki elektrykowi.

ronin

#95 Post autor: ronin »

kaliope pisze:czyli jeszcze raz...czarny kabel idzie do masy (rozumiem, że gdziekolwiek np można go do silnika przymocować) czerwony do stacyjki (gdzie sie można wpiąć?) a żółty idzie do tego przekaźnika i z przekaźnika do lampy?
Nie wiem jakie lampy chcesz kupić ale proponuję najpierw podłączyć lampy wg schematu na pudełku - być może przekaźnik będzie zbędny. W moim przypadku przekaźnik rozwiązał wspomniany problem ale możliwe że trafiłem po prostu na trefny egzemplarz lamp. Dla większości lamp schemat jest taki: Czarny (masa), Czerwony ("po stacyjce" czyli można np. ze świateł mijania wziąć - krótko mówiąc: z miejsca gdzie pojawia się napięcie po przekręceniu kluczyka na "ON"), Żółty (sygnał sterujący ze świateł mijania - czyli jak włączasz mijania to na tym kabelku pojawia się napięcie).
Niektóre lampy LED np. Philips DayLight mają własny zewnętrzny starter więc montaż jest prosty: czerwony i czarny wpinasz wprost pod aku - starter uruchamia lampy w momencie zapalenia silnika. Niestety lampy są prawie 2x droższe a wyraźnie słabiej świecą od moich DRL 507.
kaliope pisze:ps. nawet jakbym sam nie robił to przynajmniej dam już wskazówki elektrykowi.
Dobry elektryk zobaczy schemat na pudełku i da radę. W razie problemów jak u mnie - kupno przekaźnika w cenie ok. 20 PLN ;)

M@rio

#96 Post autor: M@rio »

No i lipa z moimi planami bo ten otwór pod halogen w atrapie jest owalny
średnica jest poziomo 8 i pionowo 7 - czyli światło led by musiało być owalne aby ładnie dolegać

lub kupić takie o średnicy 7 i będzie po bokach 1cm otworek po zamontowaniu :/
ok zobaczymy jakie ma Przemcio

Anony Mous

#97 Post autor: Anony Mous »

1. Rozumiem, że koledzy Falkun oraz Woytas się przymierzają jako następni do instalacji ledów. Bardzo proszę o dokładną fotorelację dla potomnych :)

2. Pojawiają się już reflektory z ledami do astry H oraz corsy D . Kiedy będą do ZB?

Awatar użytkownika
rhaaziel
Zafiromaniak
Posty: 558
Rejestracja: 01 lut 2010, 20:50
Lokalizacja: Tychy
Model:

#98 Post autor: rhaaziel »

Te do Corsy D wyglądają szałowo :evil2: te do astry H jakoś mi nie leżą, mam nadzieję że jak ktoś pokusi się o lampki z ledami do ZB to będą raczej w stylu tych z Corsy, za niecałego tysiaka łyknąłbym takie lampeczki :)

Na tej aukcji są fajne lampki z ledami do ZA - lampki cena jednak znacznie wyższa niż tych do Corsy.
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...

Woytas

#99 Post autor: Woytas »

kaliope... na pewno zrobię foto-relację... Ledy już mam jakiś czas...leżą na półce na działce u bliskich znajomych...ale brak czasu...brak czasu i jeszcze raz brak czasu.
Chciałem się wyrobić przed obecną pogodą ale nie dałem rady i szczerze wątpie abym dał radę w bliskim czasie :/ Ale patent wymyśliłem troszkę inny i na pewno mój wykon utrwalę dla potomnych....tylko kiedy to nie wiem :oops:

Anony Mous

#100 Post autor: Anony Mous »

Woytas pisze:. Ledy już mam jakiś czas...leżą na półce
jakie kupiłeś? Rozumiem, że ty będziesz próbował umieścić je koło halogenów, czy rezygnujesz z nich?

Woytas

#101 Post autor: Woytas »

kaliope pisze:jakie kupiłeś?
a ło TAKIE.
Analogicznie...z halogenów nie zrezygnowałem.

No i uprzedzam pytania co do właściwego skosu ( świecenia tak jak trzeba - na wprost), mój patent w zamyśle wygląda tak, że nie umiejscawiam led'ów na przodzie kratki, tylko wycinam otwór w kratce, wg. szablonu pt. zrób to sam :P tak aby obudowa weszła jak najbardziej "na styk" i przy pomocy dystansów z PE (odpowiednio wyprofilowanych...pilnikiem) montuję lampy od tyłu kratki ( po odpowiednim ustawieniu na dystansach), tak żeby łby śruby znajdowały się od przodu auta pod lampami (oczywiście nastąpi dobór odpowiednich śrub i pomalowanie łbów na kolor czarny tak aby były jak najmniej widoczne). Na koniec zastanawiam się nad zasilikonowaniem (w kolorze black) otworu w kratce ( wokół klosza lampy) ale wolałbym zostawić sobie możliwość zdjęcia klosza (bez zdzierania położonego silikonu) w razie potrzeby wymiany żarówki led.

Anony Mous

#102 Post autor: Anony Mous »

1. to chyba takie same jak ma kolega ronin, on też ma na ledach osram

2. Kolega ronin też wycinał otwór w kratce, ale rozumiem, że Ty planujesz je bardziej, czytaj: głębiej schować

3. Po zamontowaniu ledów, rozumiem trzeba wrócić do fabrycznych ustawień świateł, tzn. nie można mieć ustawionych świateł dziennych np w wersji 5 jak mam teraz, kiedy to lampy mijania zapalają mi się od razu po starcie silnika

Anony Mous

#103 Post autor: Anony Mous »

Ronin , czy ty masz na pewno DRL 507 które maja 18,5 cm szerokości? Chyba coś pomyliłeś i masz 16.5 cm szerkości czyli DRL 506 .... bo nawet wczesniej dałeś ten link ale tu znowu jest samsung a Ty mówisz, że masz osram. Patrzac na Twoje fotki też wydaję sie że mają 16.5 cm a nie 18.5cm

ronin

#104 Post autor: ronin »

kaliope pisze:Ronin , czy ty masz na pewno DRL 507 które maja 18,5 cm szerokości? Chyba coś pomyliłeś i masz 16.5 cm szerkości czyli DRL 506 .... bo nawet wczesniej dałeś ten link ale tu znowu jest samsung a Ty mówisz, że masz osram. Patrzac na Twoje fotki też wydaję sie że mają 16.5 cm a nie 18.5cm
Fucktycznie, mam jednak 506HP na diodach OSRAM ale występują też z SAMSUNG'iem. A co do twojego pytania - wg przepisów po włączeniu mijania światła dzienne mają się wyłączać.

Jestem ciekaw jak Woytasowi pójdzie z podłączeniem - czy tylko ja musiałem posiłkować się przekaźnikiem ? Bo reszta to już kosmetyka :P
rhaaziel pisze: W Łomiankach jest firma, która handluje takimi lampami. Jeśli mnie pamięć nie myli, chcą sobie ok. 900PLN-ów.
No właśnie - za 900 PLN to ja już mam prawie komplet zimówek. Jak dla mnie szkoda kasy ;)

Anony Mous

#105 Post autor: Anony Mous »

Powiedzcie mi, do lampy idzie wiązka która potem poprzez kostkę jest podłączona z lampą. Rozumiem, że w tej wiązce idą kable do:

1 świała mijania
2. postojówki
3. długie
4. silniczek
5. kierunkowskaz

oraz wspólna masa ?

1. Dobrze myślę, że w środku wiązki znajdziemy więc 6 przewodów, i tam mógłbym sie wpiąć z dwoma kablami od ledów, tzn czerwony np do kabla od silniczka (tak jak ma kolega ronin, co by mieć prąd po przekręceniu kluczyka, oraz żółty do świateł mijania co by odcinały prąd do ledów po włączeniu świateł mijania?

2. i tu pytanie do kolegi ronin, czy właśnie tak masz przeciętą tę wiązkę zaraz przed lampą czy gdzie indziej?

3. rozumiem też, że każdy przewód w wiązce będzie miał inny kolor, czy ktoś wie który od czego? [/b]

4. jak się odpina tę kostkę od lampy? tam jest jakaś zapadka? próbowałem ją odpiąć and I failed.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zafira B”