tylko że tutaj chodzi o LED-y w otworach na halogenyPrzemcio pisze:aaaa polecam osram NBP H3 w halusy , świecą jak słoneczko
[B] dzienne światła LED
Mam prośbę by ktoś zrobił tutorial jak takie ledy podłączyć. Rozważam założenie ledów samemu....ale z elektroniki jestem zielony. Do czego dokładnie i jak podłączyć te 3 kabelki? .. i do tego kolega ronin mówił o jakimś przkaźniku... jak i gdzie?).
Kolega ronin pewnie nie zrobił żadnych fotek, ale jeśli ktoś będzie robił to w przyszłości, to pewnie bardzo pomoże wielu kolegom, przygotowując ładny tutorial.
Kolega ronin pewnie nie zrobił żadnych fotek, ale jeśli ktoś będzie robił to w przyszłości, to pewnie bardzo pomoże wielu kolegom, przygotowując ładny tutorial.
Fotek nie robiłem bo nie miałem czasu. Zresztą jak ktoś się nie zna na elektryce (i w dodatku nie ma czasu jak ja ) to mu to nic nie da. . A jeśli chodzi o przekaźnik to jak już pisałem był niezbędny albowiem okazało się że lampy po zapaleniu świateł mijania gasną (tak ma być zgodnie z przepisami) ale po chwili zapalają się słabym światłem. Czyli sterownik w lampach był na tyle prymitywny że sobie (prawdopodobnie) nie radził z wahaniami napięć na sygnale sterującym ze świateł mijania. Dzięki przekaźnikowi ominęliśmy sterownik lampy czyli żółty przewód lamp pozostał niepodłączony a sterowanie ze świateł mijania poszło do przekaźnika który po włączeniu mijania gasi LED'y już bez żadnych niespodzianek. Pozostałe dwa przewody od lamp to czarny (masa) i czerwony (sygnał ze stacyjki IGNITION ON - w tym przypadku pociągnięty ze świateł mijania bo tak było wygodnie).kaliope pisze:Mam prośbę by ktoś zrobił tutorial jak takie ledy podłączyć. Rozważam założenie ledów samemu....ale z elektroniki jestem zielony. Do czego dokładnie i jak podłączyć te 3 kabelki? .. i do tego kolega ronin mówił o jakimś przkaźniku... jak i gdzie?).
Kolega ronin pewnie nie zrobił żadnych fotek, ale jeśli ktoś będzie robił to w przyszłości, to pewnie bardzo pomoże wielu kolegom, przygotowując ładny tutorial.
P.S. Jeśli z eletroniki jesteś zielony to lepiej sobie odpuść i daj zarobić dobremu eletrykowi. Mój znajomy męczył się z tym naprawdę długo choć zna się na rzeczy.
Nie wiem jakie lampy chcesz kupić ale proponuję najpierw podłączyć lampy wg schematu na pudełku - być może przekaźnik będzie zbędny. W moim przypadku przekaźnik rozwiązał wspomniany problem ale możliwe że trafiłem po prostu na trefny egzemplarz lamp. Dla większości lamp schemat jest taki: Czarny (masa), Czerwony ("po stacyjce" czyli można np. ze świateł mijania wziąć - krótko mówiąc: z miejsca gdzie pojawia się napięcie po przekręceniu kluczyka na "ON"), Żółty (sygnał sterujący ze świateł mijania - czyli jak włączasz mijania to na tym kabelku pojawia się napięcie).kaliope pisze:czyli jeszcze raz...czarny kabel idzie do masy (rozumiem, że gdziekolwiek np można go do silnika przymocować) czerwony do stacyjki (gdzie sie można wpiąć?) a żółty idzie do tego przekaźnika i z przekaźnika do lampy?
Niektóre lampy LED np. Philips DayLight mają własny zewnętrzny starter więc montaż jest prosty: czerwony i czarny wpinasz wprost pod aku - starter uruchamia lampy w momencie zapalenia silnika. Niestety lampy są prawie 2x droższe a wyraźnie słabiej świecą od moich DRL 507.
Dobry elektryk zobaczy schemat na pudełku i da radę. W razie problemów jak u mnie - kupno przekaźnika w cenie ok. 20 PLNkaliope pisze:ps. nawet jakbym sam nie robił to przynajmniej dam już wskazówki elektrykowi.
Te do Corsy D wyglądają szałowo te do astry H jakoś mi nie leżą, mam nadzieję że jak ktoś pokusi się o lampki z ledami do ZB to będą raczej w stylu tych z Corsy, za niecałego tysiaka łyknąłbym takie lampeczki
Na tej aukcji są fajne lampki z ledami do ZA - lampki cena jednak znacznie wyższa niż tych do Corsy.
Na tej aukcji są fajne lampki z ledami do ZA - lampki cena jednak znacznie wyższa niż tych do Corsy.
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
kaliope... na pewno zrobię foto-relację... Ledy już mam jakiś czas...leżą na półce na działce u bliskich znajomych...ale brak czasu...brak czasu i jeszcze raz brak czasu.
Chciałem się wyrobić przed obecną pogodą ale nie dałem rady i szczerze wątpie abym dał radę w bliskim czasie Ale patent wymyśliłem troszkę inny i na pewno mój wykon utrwalę dla potomnych....tylko kiedy to nie wiem
Chciałem się wyrobić przed obecną pogodą ale nie dałem rady i szczerze wątpie abym dał radę w bliskim czasie Ale patent wymyśliłem troszkę inny i na pewno mój wykon utrwalę dla potomnych....tylko kiedy to nie wiem
a ło TAKIE.kaliope pisze:jakie kupiłeś?
Analogicznie...z halogenów nie zrezygnowałem.
No i uprzedzam pytania co do właściwego skosu ( świecenia tak jak trzeba - na wprost), mój patent w zamyśle wygląda tak, że nie umiejscawiam led'ów na przodzie kratki, tylko wycinam otwór w kratce, wg. szablonu pt. zrób to sam tak aby obudowa weszła jak najbardziej "na styk" i przy pomocy dystansów z PE (odpowiednio wyprofilowanych...pilnikiem) montuję lampy od tyłu kratki ( po odpowiednim ustawieniu na dystansach), tak żeby łby śruby znajdowały się od przodu auta pod lampami (oczywiście nastąpi dobór odpowiednich śrub i pomalowanie łbów na kolor czarny tak aby były jak najmniej widoczne). Na koniec zastanawiam się nad zasilikonowaniem (w kolorze black) otworu w kratce ( wokół klosza lampy) ale wolałbym zostawić sobie możliwość zdjęcia klosza (bez zdzierania położonego silikonu) w razie potrzeby wymiany żarówki led.
1. to chyba takie same jak ma kolega ronin, on też ma na ledach osram
2. Kolega ronin też wycinał otwór w kratce, ale rozumiem, że Ty planujesz je bardziej, czytaj: głębiej schować
3. Po zamontowaniu ledów, rozumiem trzeba wrócić do fabrycznych ustawień świateł, tzn. nie można mieć ustawionych świateł dziennych np w wersji 5 jak mam teraz, kiedy to lampy mijania zapalają mi się od razu po starcie silnika
2. Kolega ronin też wycinał otwór w kratce, ale rozumiem, że Ty planujesz je bardziej, czytaj: głębiej schować
3. Po zamontowaniu ledów, rozumiem trzeba wrócić do fabrycznych ustawień świateł, tzn. nie można mieć ustawionych świateł dziennych np w wersji 5 jak mam teraz, kiedy to lampy mijania zapalają mi się od razu po starcie silnika
Fucktycznie, mam jednak 506HP na diodach OSRAM ale występują też z SAMSUNG'iem. A co do twojego pytania - wg przepisów po włączeniu mijania światła dzienne mają się wyłączać.kaliope pisze:Ronin , czy ty masz na pewno DRL 507 które maja 18,5 cm szerokości? Chyba coś pomyliłeś i masz 16.5 cm szerkości czyli DRL 506 .... bo nawet wczesniej dałeś ten link ale tu znowu jest samsung a Ty mówisz, że masz osram. Patrzac na Twoje fotki też wydaję sie że mają 16.5 cm a nie 18.5cm
Jestem ciekaw jak Woytasowi pójdzie z podłączeniem - czy tylko ja musiałem posiłkować się przekaźnikiem ? Bo reszta to już kosmetyka
No właśnie - za 900 PLN to ja już mam prawie komplet zimówek. Jak dla mnie szkoda kasyrhaaziel pisze: W Łomiankach jest firma, która handluje takimi lampami. Jeśli mnie pamięć nie myli, chcą sobie ok. 900PLN-ów.
Powiedzcie mi, do lampy idzie wiązka która potem poprzez kostkę jest podłączona z lampą. Rozumiem, że w tej wiązce idą kable do:
1 świała mijania
2. postojówki
3. długie
4. silniczek
5. kierunkowskaz
oraz wspólna masa ?
1. Dobrze myślę, że w środku wiązki znajdziemy więc 6 przewodów, i tam mógłbym sie wpiąć z dwoma kablami od ledów, tzn czerwony np do kabla od silniczka (tak jak ma kolega ronin, co by mieć prąd po przekręceniu kluczyka, oraz żółty do świateł mijania co by odcinały prąd do ledów po włączeniu świateł mijania?
2. i tu pytanie do kolegi ronin, czy właśnie tak masz przeciętą tę wiązkę zaraz przed lampą czy gdzie indziej?
3. rozumiem też, że każdy przewód w wiązce będzie miał inny kolor, czy ktoś wie który od czego? [/b]
4. jak się odpina tę kostkę od lampy? tam jest jakaś zapadka? próbowałem ją odpiąć and I failed.
1 świała mijania
2. postojówki
3. długie
4. silniczek
5. kierunkowskaz
oraz wspólna masa ?
1. Dobrze myślę, że w środku wiązki znajdziemy więc 6 przewodów, i tam mógłbym sie wpiąć z dwoma kablami od ledów, tzn czerwony np do kabla od silniczka (tak jak ma kolega ronin, co by mieć prąd po przekręceniu kluczyka, oraz żółty do świateł mijania co by odcinały prąd do ledów po włączeniu świateł mijania?
2. i tu pytanie do kolegi ronin, czy właśnie tak masz przeciętą tę wiązkę zaraz przed lampą czy gdzie indziej?
3. rozumiem też, że każdy przewód w wiązce będzie miał inny kolor, czy ktoś wie który od czego? [/b]
4. jak się odpina tę kostkę od lampy? tam jest jakaś zapadka? próbowałem ją odpiąć and I failed.