LPG - polecane instalacje gazowe do Zafiry A_B
Moderator: Mariusz
Napisze o mojej instalacji, niedawno założona.
Zafira 2.2 2001
Zbiornik poj 53l
Reduktor tomassetto
Elektronika i takie tam Zenit
Wtryski Hana (kazdy oddzielnie, nie na wspolnej listwie).
Wlew obok wlewu paliwa.
Spalanie
- na trasie około 9,4l/100km (zrobione około 400km) prędkośc nie wieksza niż 140km/h
- krótkie trasy po parę/prenaście kilometrów spalanie <12l/100km
Wszystko fajnie, tylko jest jeden mankament. Wolne obroty wahają się około 600na gazie, na benzynie sa większe.
Na przegląd u gazownika jestem umówiony w przyszłym tyg.
Zafira 2.2 2001
Zbiornik poj 53l
Reduktor tomassetto
Elektronika i takie tam Zenit
Wtryski Hana (kazdy oddzielnie, nie na wspolnej listwie).
Wlew obok wlewu paliwa.
Spalanie
- na trasie około 9,4l/100km (zrobione około 400km) prędkośc nie wieksza niż 140km/h
- krótkie trasy po parę/prenaście kilometrów spalanie <12l/100km
Wszystko fajnie, tylko jest jeden mankament. Wolne obroty wahają się około 600na gazie, na benzynie sa większe.
Na przegląd u gazownika jestem umówiony w przyszłym tyg.
To możne ja się wypowiem gdyż miałem podobne doświadczenia w Astrze G 1.6 którą 4 lata temu zagazowałem.
Sprawa wygląda dośc dziwnie ale okazuje się że sprawcą tego że silnik gasł na gazie (na benzynie jechał normalnie) było zbyt wysokie ciśnienie powietrza podawanego do silnika.
Już wyjaśniam o co chodzi, we kratkach przednich masz wlot powietrza który następnie prowadzi kolankiem i potem elastycznym wężem aż do puszki z filtrem powietrza i tu leży pies pogrzebany!
Mój gazownik powiedział mi od razu że w Oplach 1.6 8v trzeba to kolanko rozłączyć tak aby w czasie jazdy silnik zasysał powietrze sam (wiem że to minus bo to ciepłe powietrze spod maski) a nie miał je 'tłoczone' z tego wlotu. Na dowód pokazał mi taki test, odpalił auto na wolnych obrotach, rozpiął to kolanko i mocno dmuchnął powietrzem w stronę puszki filtra powietrza, auto momentalnie przygasło!
Sprawdziłem to potem jeszcze podczas jazdy zupełnie przypadkowo, otóż pożyczyłem auto ojcu który załatwił co miał załatwić ze swoja bryką która akurat stała w warsztacie i oddał mi Astrę. Siadam, ruszam dojeżdżam do 1 skrzyżowania puszczam pedał gazu a tu zonk auto zgasło! Myślę sobie co jest? Wyszedłem z auta otworzyłem maskę a tu patrzę kolonko przyłączone do węża! Okazało się że tata w nadmiarze gorliwości postanowił że sprawdzi mi olej i takie tam i zobaczył, że dopływ powietrza jest rozłączony, uznał to za przypadkowe rozłączenie i połączył tak jak to fabrycznie ma być.
Resumując, rozłącz na próbę dopływ powietrza tuż za kolankiem, tak aby wąż który prowadzi do filtra powietrza miał swój koniec tuż przy kratkach wlotowych ale żeby nie był do nich skierowany przodem. Całkiem możliwe, że skoro w 1.6 to działa to w 1.8 też może chwyci.
Sprawa wygląda dośc dziwnie ale okazuje się że sprawcą tego że silnik gasł na gazie (na benzynie jechał normalnie) było zbyt wysokie ciśnienie powietrza podawanego do silnika.
Już wyjaśniam o co chodzi, we kratkach przednich masz wlot powietrza który następnie prowadzi kolankiem i potem elastycznym wężem aż do puszki z filtrem powietrza i tu leży pies pogrzebany!
Mój gazownik powiedział mi od razu że w Oplach 1.6 8v trzeba to kolanko rozłączyć tak aby w czasie jazdy silnik zasysał powietrze sam (wiem że to minus bo to ciepłe powietrze spod maski) a nie miał je 'tłoczone' z tego wlotu. Na dowód pokazał mi taki test, odpalił auto na wolnych obrotach, rozpiął to kolanko i mocno dmuchnął powietrzem w stronę puszki filtra powietrza, auto momentalnie przygasło!
Sprawdziłem to potem jeszcze podczas jazdy zupełnie przypadkowo, otóż pożyczyłem auto ojcu który załatwił co miał załatwić ze swoja bryką która akurat stała w warsztacie i oddał mi Astrę. Siadam, ruszam dojeżdżam do 1 skrzyżowania puszczam pedał gazu a tu zonk auto zgasło! Myślę sobie co jest? Wyszedłem z auta otworzyłem maskę a tu patrzę kolonko przyłączone do węża! Okazało się że tata w nadmiarze gorliwości postanowił że sprawdzi mi olej i takie tam i zobaczył, że dopływ powietrza jest rozłączony, uznał to za przypadkowe rozłączenie i połączył tak jak to fabrycznie ma być.
Resumując, rozłącz na próbę dopływ powietrza tuż za kolankiem, tak aby wąż który prowadzi do filtra powietrza miał swój koniec tuż przy kratkach wlotowych ale żeby nie był do nich skierowany przodem. Całkiem możliwe, że skoro w 1.6 to działa to w 1.8 też może chwyci.
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
firek, ja właśnie mam instalacje 2 generacji, w opinii gazownika do silnika 1.6 8-zaworowego to najbardziej trafny wybór.
Faktycznie do 1.8 16v powinien być założony jak najbardziej sekwencyjny wtrysk gazu 4 generacji ale nie wiadomo co kolega Rafał ma pod maską.
Faktycznie do 1.8 16v powinien być założony jak najbardziej sekwencyjny wtrysk gazu 4 generacji ale nie wiadomo co kolega Rafał ma pod maską.
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
- ccangur
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 14 paź 2010, 14:46
- Imię: paweł
- Lokalizacja: bełchatów
- Auto: zafira b 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
Witam wszystkich
planuje założyć gaz do auta,(ZA 99, 1,8) poczytałem posty o lpg i mam pare pytań:
butla na dole ( max 57l) czy trzeba kakonserwować? (raczej tak)
zakładać instalacje np. Zenith + lepsze wtryski (odporne na nasz syf w gazie)
jest możliwość kupna instalacji z której ktoś założonej zrezygnował
na co zwrócić uwagę przy konsoli do przełączenia lpg przy kierownicy
dzięki za odpowiedz
planuje założyć gaz do auta,(ZA 99, 1,8) poczytałem posty o lpg i mam pare pytań:
butla na dole ( max 57l) czy trzeba kakonserwować? (raczej tak)
zakładać instalacje np. Zenith + lepsze wtryski (odporne na nasz syf w gazie)
jest możliwość kupna instalacji z której ktoś założonej zrezygnował
na co zwrócić uwagę przy konsoli do przełączenia lpg przy kierownicy
dzięki za odpowiedz
Ostatnio zmieniony 19 paź 2010, 22:12 przez ccangur, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
57??? jakoś sporo słyszałem że chłopaki wsadzali 53l butla o wymiarach 220/630 i to jest już raczej max bo jak coś większego to przy większym ładunku możesz szurac o asfalcik A konserwowac oczywiście że trzeba, bo jak korozja ja za bardzo zje to djagnosta moze kiedyś nie dopuścic autka do dalszej eksploatacji.
Wtryski ładuj jak najlepsze, co do montażu uzywanej instalacji to słyszałemze nie wolno tak robic-oczywiście zgodnie z przepisami.
A ostatniego pytania o stacyjce i kierownicy nie zrozumiałem.
Wtryski ładuj jak najlepsze, co do montażu uzywanej instalacji to słyszałemze nie wolno tak robic-oczywiście zgodnie z przepisami.
A ostatniego pytania o stacyjce i kierownicy nie zrozumiałem.
no ja właśnie taką butlę mam w miejsce po kole zapasowym (pełnowymiarowa 16' ) chciałem większy zbiornik ale mi powiedziano jak pisze firek że się nie dafirek pisze:53l butla o wymiarach 220/630
ja bym takiej do siebie nie włożyłccangur pisze:jest możliwość kupna instalacji z której ktoś założonej zrezygnował
również nie do końca rozumiem o co chodzi w pytaniuccangur pisze:na co zwrócić uwagę przy konsoli do przełączenia lpg przy kierownicy
w którym miejscu ma być na kokpicie??
jaki kształt i wygląd??
dodam tylko żeby się zastanowić gdzie zrobić wlew gazu.
ja mam koło wlewu paliwa (nie wiem czy jest taka opcja w ZA) i powiem że nie psuje to wizerunku auta jak co niektóre inne rozwiązania
pozdr
Witam Wszystkich
Koledzy stałem się posiadaczem pięknej Zafirki 1.8 16V.Autko super ale kupiłem je z myślą o instalacji gazowej.Znajomy ma Astrę z silnikiem 1.8 i poleca instalkę BRC SQ24.Jestem również ZA po przeczytaniu tych 24 stronek postów ale może ktoś poleci mi dobry warsztat w Białymstoku? Będę bardzo wdzieczny za wszelkie porady
Pozdr
Koledzy stałem się posiadaczem pięknej Zafirki 1.8 16V.Autko super ale kupiłem je z myślą o instalacji gazowej.Znajomy ma Astrę z silnikiem 1.8 i poleca instalkę BRC SQ24.Jestem również ZA po przeczytaniu tych 24 stronek postów ale może ktoś poleci mi dobry warsztat w Białymstoku? Będę bardzo wdzieczny za wszelkie porady
Pozdr
Ja moge ci polecic zalozenie instalacji Stag w firmowym warsztacie u producenta na ul.27 Lipca na pewno bedziesz zadowolony zadzwon albo podjedz porozmawiaj to do niczego nie zobowiazuje,zakladając gaz u nich bedziesz mial pewnosc odpowiedniego doboru podzespolow do mocy silnika i co najwazniejsze dokladnej regulacji,gwarantuje ze nie bedziesz wiedzial na jakim paliwie jedziesz ani zadnych swiecących checkow.A jesli cos nie bedzie ci odpowiadalo to zalozysz tak jak teraz chcesz BRC.Jakakolwiek instalacje wybierzesz popros o zamontowanie wlewu pod klapką fajna sprawa.pzdr.